Actualitate Recomandări

Sensul giratoriu de la intersecția străzilor Tărpiului, Drumul Cetății și Livezi, montat provizoriu

(FOTO) Noul sens giratoriu de la intersecţia străzilor Tărpiului, Drumul Cetăţii şi Livezi a fost montat provizoriu, totodată fiind trasate cu galben marcajele, semn că lucrările de peste 800.000 de euro se apropie de final.  Vineri seara, muncitorii de la Dimex 2000 Company SRL au închis și circulația peste podul de lângă capelă și au marcat cu linie continuă zona, semn că pe aici nu se va mai trece, trafiocul fiind deviat pe noul pod.

La intersecția celor trei străzi au fost montate elemente provizorii, marcajele fiind trasate cu galben.

”Sensul giratoriu, alături de Centrul Intermodal de Transport, reprezintă o soluţie de deschidere a unei noi axe de transport urban. Zona centurii şi strada Tărpiului au fost parte a complexului industrial al oraşului şi nu s-au facut intervenţii majore în această zonă din anii ‘90 până astăzi”, a menționat pe pagina sa de Facebook viceprimarul Bistriței Cristian Niculae.

Potrivit acestuia, din studiile de trafic la nivelul oraşului reiese faptul că sensurile giratorii creează confort în trafic şi reduc timpul de tranzit.

Constructor este SC Dimex 2000 Company SRL, alături de Electro-Ursa Servcom și General Proex SRL, valoarea investiției fiind de 3,8 milioane lei (peste 800.000 de euro).

Potrivit studiului de fezabilitate, cu acești bani s-a amenajat intersecţia prin realizarea unui podeţ dalat prefabricat peste canalul existent, necesar pentru mărirea platformei drumului şi pentru realizarea unui sens giratoriu conform normelor în vigoare: pod – L=40 m; S= 270 mp; amenajare sens giratoriu – S = 904 mp, au fost deviate 17 linii electrice subterane de medie şi joasă tensiune care au fost regrupate prin 3 canale de cabluri din beton prefabricat.

Podețul nou, infrastructura şi suprastructura s-au făcut din elemente prefabricate din beton, rezemată pe fundaţii directe din beton. Pentru o bună iluminare a sensului giratoriu, se va amplasa stâlp central cu 4 brațe, care susțin proiectoare racordate la sistemul de iluminat public.

”Se vor crea trei benzi de rulare pe str. Tărpiului( dinspre oraș) către acest sens giratoriu și se va deschide un accces direct din acest sens giratoriu către strada Livezi, totodată menținându-se și vechea ieșire de pe Tărpiului( partea dinspre capelă) în Drumul Cetății. (…) Constructorul ne-a informat că în aproximativ două luni această lucrare va fi finalizată”, a anunțat viceprimarul Cristian Niculae în 6 iulie. 

Acest lucru înseamnă că, la începutul lunii septembrie, edlementele provizorii vor fi înlocuite cu altele definitive.

17 comentarii

  • Faceti si sensul giratoriu macar provizoriu la intersecria Drumul Dumitri Vechi cu Drumul Cetatii sau macar puneti acolo niste semafoare.

  • De o vreme incoace am vazut ca in Bistrita se fac lucruri importante si tot mai buna, incepand de la strazi si pana la solutiile de trafic. Cu devierea de pe Calea Moldovei se sta mult mai putin in coloana si nu mai trebuie sa facem scheme

  • Este foarte bine ca s-a realizat aceasta investitie. Traficul din aceasta zona era foarte aglomerat, mai ales la schimburile de la Leoni.
    Faceti o treaba buna!

    • E o rezolvare locală ….dar când la intrare și ieșire din oraș se produc blocajele care nu tine de acest sens , rămâne fără sens

    • Uite ca i-au facut intrare la Tase!!!!
      Acolo ca sa o iei in dreapta pe Tarpiului trebuie sa treci pe sub teava de gaz! Aia nu se putea muta???? Pe acolo trec tiruri, autobuse masini mari… n-o sa incapa!!!
      Oare nu era o solutie ca sa uneasca acest pod cu actualul drum spre Leoni? Puteau face sensul mai in interior si era o gramada de spatiu! Asa au facut kkatul praf… au creat ceva spatiu ca sa-l ingramadeasca sub teava de gaz!!!!

    • Zorro: înălțimea maximă admisă a vehiculelor care circulă pe drumurile publice este de 4m. Dacă țevile de gaz sunt la peste 4m, nu este nicio problemă. Eu văd însă că porțiunea de drum dintre sens și Tărpiului/capelă trebuia lărgit. Acolo vor încăpea greu două tiruri sau două autobuze articulate una pe lângă cealaltă. Și da, sensul definitiv sper să-l facă mai spre interior.

    • Yako… ai perfecta dreptate… dar este posibil ca acesta fiind un drum intens circulat… se construieste mult pe Tarpiului… se doreste asfaltarea drumului… o sa circule pe acolo multe vehicule agabaritice, cu incarcatura poate mai inalta de 4 m….. sa nu mai vorbim de faptul ca drumul este ingustat cu stalpii de sustinere a tevii de gaz….din beton! Dar… pana la urma e lucrare romaneasca! Au facut ceva bun… dar impactul asupra utilitatii este minim!!!

    • Zorro: pt a circula cu vehicule agabiritice ai nevoie de autorizație de la poliție și de la drumurile naționale, care iți stabilesc traseul clar, pe unde poți să circuli și pe unde nu. Deci țeava la 4,xx metri nu ar fi o problemă… Drumul trebuie urgent lărgit și stâlpii de beton de care zici demolați, e doar o chestiune de timp până un tir le va agăța cu semiremorca! Pentru fluidizarea acelei intersectii sensul este un lucru extraordinar, nu există soluție mai bună. Eventual dacă făceau intersecția pe 2-3 nivele, dar aici intrăm la capitolul SF.

  • Se fac pasi importanti pentru oras si asta ne bucura. Se vede ca exista interes si preocupare pentru ca si orasul nostru sa devina din ce in ce mai modern si mai atractiv.

  • În sfârșit, cu 20 de ani de întârziere. Cei care au reușit să ducă această lucrare la bun sfârșit, au votul meu.

    • S-a materializat… doar ca e amplasat cu 30 m mai departe decat locul unde oferea maxim de fluidizare… in varianta actuala ii ofera 100% acces lui Tanase… poate ma insel, dar asa arata lucrarea! Nu au gandit sa decongestioneze intrarea/iesirea de pe Tarpiului (Leoni, groapa de gunoi, cimitir, liceu, apia, puscarie, teraplast… si muuulte alte firme si case…)

    • Zorro, sensul e amplasat în singurul loc unde are efect. Nu degeaba s-au făcut lucrări de o asemenea anvergură (mutat statie gaz, mutat utilități, construit pod). Tănase oricum avea acces și de fapt cui dracu îi pasă de Tănase. Tot ceea ce contează e că în sfârșit acea intersecție nu va mai bloca toată centura.

    • Zorro, ce soluție crezi tu că ar fi fost mai bună, ce soluție te-ar fi mulțumit?

  • Sensul giratoriu de la intersecţia străzilor Tărpiului cu Drumul Cetăţii este o solutie necesară dar nu si suficientă pentru fluidizarea circulatiei in zona industrială a Bistritei. Pentru asta e nevoie de crearea unor fluxuri de circulatie mai ample. O solutie ar putea fi prelungirea străzii Zefirului până la strada Tărpiului, care sa preia o parte din traficul de la Leoni. De asemenea, acum după demolarea intreprinderii „Teracota” ar putea fi prelungită si strada Romană până la intersectia cu Drumul Cetății. In felul acesta s-ar produce o decongestionare reală a circulatiei in zona industrială a orasului. Ba mai mult, ar putea fi amenajată o trecere la nivel cu calea ferată la intersectia cu strada Romană , asigurand astfel o legatură directă intre strada Artarilor si Drumul Cetății, preluând o parte din traficul auto de pe strada Tărpiului .

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Un om simplu Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS