Actualitate

Șoferii se plâng că dimineața parcurg 10 km între Bistrița și Unirea în circa o oră: E inadmisibil!

Bistrițenii care locuiesc în localitățile componente sau chiar în comune de lângă Bistrița se plâng că, în fiecare dimineață, când lumea vine la serviciu sau își aduce copiii la școală, se formează cozi uriașe la intrarea în oraș dinspre Valea Bârgăului.

”Chiar nu se poate face nimic cu aglomerația de dimineață dintre Unirea către Bistrița? Să faci 40 min – 1 h pe o distanță de 10 km, e ceva inadmisibil!”, ne-a scris un cititor care ne-a trimis și fotografia aferentă acestui articol.

Șoferii cer ca Poliția Locală să fie trimisă pe acest tronson și să dirijeze traficul. ”Chiar nu poate fi angrenată Poliția Locală la dirijarea traficului rutier la intrare in oraș? Sau în Unirea la școală, ori Unirea nu aparține de Bistrita? Până se va crea centura ocolitoare trebuie să ne trezim cu 2 ore mai devreme ca să nu întârziem la serviciu sau sa ne luam elicoptere?”.

De asemenea, oamenii sunt extrem de nemulțumiți de ceea ce se întâmplă pe Dealul Budacului unde, din nou, accesul în oraș este îngreunat, însă de data aceasta de starea deplorabilă a drumului județean: ”Pe Dealul Budacului dacă urcați, la fel o sa găsiți dezastru. Deja e o distanță de cel puțin 20 cm între asfalt și locurile cu piatră care au înlocuit asfaltul rupt. Soluția: tot elicoptere!”.

În alte orașe, pentru a preveni aglomerația de dimineață, primăriile au introdus autobuze care preiau elevii. De exemplu, la Cluj-Napoca sunt peste 24.000 de elevi care merg la școală cu autobuze dedicate.

30 comentarii

  • Chiar ieri am fost la Cluj. Dezastru de aglomerat ! Am făcut o oră ca să ajung din Mărăști pe Horia!
    Iar pe banda destinată troleibuzelor asfaltul cel nou e numai valuri !
    La Bistrița e lux cu timpul de deplasare , mergeti in Cluj sa vedeți cum e !
    Mergeti sa vedeți si cât costă parcarea si cu toate astea nu găsești …

  • Iarasi povestea cu Clujul si cu traficul de cluj
    Pai mergeti acolo domnilor si o sa vedeti ca faci 10 km in 2 ore.
    Asa e la oras, nu e ca la tara, sunt masini pe drum …

  • Acum ar trebuii sa dirijeze circulația marele ecologist Bălan și cu gașca lui de ecologiștii lui peste prăjit care au băgat strâmbe pt centura ocolitoare

    • Oricate clinciuri am avut eu cu Balan nu pot sa nu-i iau apararea. Balan nu s-a legat niciodata de centura ocolitoare. Intr-adevar s-a opus acelei centuri ocolitoare care ar fi trecut prin padurea Codrisor lucru cu care am fost si sunt de acord.

  • Mare-i impostura la romani ! In prezent accesul la o masina (coapta, roajba) este extrem de facil. Sunt la acelasi pret cu o bicicleta de curse mai de Doamne ajuta. Am vazut pana si in curtile asistatilor sociali cate 2-3 sicrie pe patru roti. Nu in ultimul rand romanii cu dare de mana si-au construit case, vile, conace sus pe dealuri unde candva erau livezi plni cu fructe si caprioare, vulpi, iepuri etc. Normal ca administratia nu a putut sa faca trasee si statii de autobuze pe toate vaiile si imbarligaturile. Desi in mare sunt asigurate si aici transportul in comun, romanii sunt mari traitori cu fite-n cap. Copilul lui este dus la scoala cu MERTANU si GIPANU 4×4 . Si astfel adunati cu totii de pe vai si de pe campii apar cozile uriase de care tot ei se plang. Si culmea ridicolului; suntem tot mai putini, ne nastem tot mai greu , se pleaca destul de masiv si tot aglomerat este. Pai cum vine asta ? Daca ai doua -trei masini in curte si cu totii demareaza la ora 7-8 ce mai vreti ? Noroc de orasenii din centrum. Ei vin la scoli exact ca si parintii lor. PE JOS !Si stati linistiti nu va agitati ca acest aspect este de nerezolvat. Ba este admisibil si Primaria si Statul nu are nici o vina !

  • Esti un bistritean facut pe vreo centura neocolitoare ! Deci ti-am explicat cum stau lucrurile si tie care nu te duce capul sa vezi lucrurile adevarate.

  • Intrebare ptr.tovarasul Balan:
    Ce este mai nociv ptr.comunitate,un grup de copaci de varsta dumnealui care stau sa cada din moment in moment,sau o coloana de 30 de masini care stau in coloana cu motoarele pornite minim 60 de minute?

  • Pt EURO O. Pune mana pe Botanica si vezi cata cantitate de oxigen primesti de la un copac batra. numai pt o zi . Vei vedea ca un copac asigura oxigen pt. patru oameni chiar si prosti ca tine. Iti mai spun ca in B-ta nu prea mai sunt copaci batrani, a avut grija Cretu sa-i elimine. In lumea civilizata este o mandrie si o datorie civica sa ingrijesti si sa ocrotesti copacii batrani. Doar in ALICANTE(SPANIA) in plin centru intr-un parc sunt in viata FICUSI batrani de 400 de ani plantati pe vremea conchistadorilor. Sti cine au fost acestia ? Descoperitorii Americii bai baiatule.!

  • Un bistritean fraier ar trebui sa stie ca scolile nu sunt dispuse prin padurea CODRISOR si nic la poalele ei. Centura neocolitoare care trebuia dupa mintea primarului sa fie facuta pe acolo nu rezolva ingramadeala de la portile scolilor si nici scurgerea de trafic de pe dealurile orasului din cele patru puncte cardinale. Conform proiectului nu avea mai mult de doua iesiri(coborari) spre oras. Era un drum de scurgere in linie dreapta pt. tirurile si traficul greu inspre MOLDOVA si invers. Ce dracu nu judecati ?Acuma dupa un razboi greu cu cei de la B-ta Civica administratia si presedintele CJ RADU MOLDOVAN au luat o hotarire corecta, benefica si foarte buna de a se proiecta lucrarea pe la Monari, asa cum trebuia facuta de la inceput. Doar incapatanarea lu Cretu a facut ca aceasta centura sa nu fie deja gata. Ce tot aruncati vina pe Balan, Chereji etc ca doar nu am fost la butoane si nici factori de raspundere. Suntem ca si voi cetateni civici contribuabili care avem si ceva cunostinte si idei bune si ne mai si implicam, nu stam sa primim totul pe tava.

  • Într-adevăr traficjl e de coșmar dimineața pe acest sector de drum. Nu văd însă o rezolvare prin prezența unui ,,comunitar” în dirijarea traficului. Cred că mai mult ar încurca. Problema s-ar putea rezolva doar prin construirea a cel puțin unei benzi de circulație, pentru că traficul se strangulează la intersecția cu strada Lucian Blaga. Se vede că de acolo și până la Han, e liber. Dar la noi se toarnă asfalt într-o veselie chiar și pe străzile care nu ar necesita acest lucru, în loc cu acei bani să se facă lucruri cu adevărat utile… Nu mai zic de drumul surpat de pe dealul Jelnei, care stă așa din primăvară…dar noi asfaltăm…Am luat o direcție și o ținem pe asta, înainte. Nu mai vedem nimic în jur.

  • Da, de biciclete nu a auzit nimeni? Când ți-ai făcut casa în fundu lumii, pe ceva coclauri, nu te-ai gândit că îți poate lua ceva timp dimineața sa ajungi în centru? Nu îți place, vb cu mami să trimită bani din „anglea” sa îți iei elicopter

  • da, da la noi la Bistrita e multi tare aceia care au 2-3 masini in familie si fiecare merge cu masina lui!!!! si fiecare copilas de la 5 la 18 ani trebuie transportat fix da fix pana la poarta scolii! Cei care locuiesc in oras nu trimit copii pe jos…..ca e doamne si fereste sa nu li se incghete gleznutele nude si genunchii domnisoarelor!!!! si toti ies din casa la fara un sfert, exact cand este traficul cel mai intens!!!!! ar trebui cate o strada pentru fiecare familie de acasa pana la scoala!!!! si inca nu a venit iarna!!!!!! II handicapam pe copii astia…..si ne miram ca ajung niste sensibili ca de sticla!!!!!Nu strazi ne trebuie ci minte normala!!! cei din afara orasului au dreptate, le este mai greu, dar cei din oras….n-au scuze! decat fite!

  • @cititor, daca aleg varianta a 3-a pe care ai propus-o au vreme sa faca si o tura pe partia de schi.
    Esti total dezinformat, sau vrei sa dezinformezi bistritenii, nu a fost nici un Euro alocat din fonduri europene pentru „centura” lui cretu prin padurea Codrisor, asa ca nu s-a pierdut nimic.

  • Circulatia se blocheaza deja incepand de la Casa Agronomului,deci blocata ,nu incetinita.Ies masini de pe toate stradutele din Unirea,se calca linia continua intr-o veselia la benzinaria Mol.Pe str. 1 Decembrie ,politia locala sta cu mana in buzunar,nu dirijeaza traficul deloc,se uita cu nepasare la masinile care stationeaza si blocheaza prima banda,nu se implica sa fluedizeze traficul.La fel si politia locala din Livezile ar putea sa trimita cate un agent la calea ferata de langa piata Livezile dimineata pana la 8.30.La ora 16 ,se intampla acceasi problema ,in sens invers ,mori incet pana iesi din Bulevardul Republicii inspre HAN,mai nou si Gh.Sincai este blocata la acea ora.Iesirea din Gh.Sincai in Bulevard se face anevoios,deoarece trecerea de pietoni este prost amplasata,trebuie sa te asiguri si la circulatia dinspre politie si la cine iti sare pe trecere la Conacul Verde,de asemenea este si un indicator rutier pe care trebuie sa ai grija sa il feresti cand faci curba(chiar in colt).Aceste probleme cred ca nu vor avea curand o rezolvare,fara sa se implice un ,,cap mai limpede” din partea celor responsabili

  • Domnilor vorbiti de transport public, biciclete , car-pooling si alte solutii europene.
    Pai daca le aplicam cum ne mai afisam masinile ultimul model?
    Cum mai mor dusmani de invidie ?
    Si cum domnule sa imparta masina cu sotia ca doar nu sunt sarantoci sau doamne si fereste ( aici insotit de 3 cruci si scuipat in san) sa circule cu autobuzul. Ala este pentru pensionari care merg pe gratis.
    Chiar de se vor introduce autobuzele scolare , adulti tot cu masinile proprii vor merge , aleluia ale lui,fiecare cu a lui.

    • In tarile civilizate se circula la greu cu mijlocul in comun. Oare ei nu sunt rusinosi sau este vorba de civilizatie. Romanul s-ar caca si-n masina…

  • Daca plecati de acasa mai devreme cu 10 minute, la 70 si 20, la 8 fara 20 puteti fi lejer in celalalt capat al orasului. Probat de subsemnata, locuitor in Unirea cu copil la Generala 1….

  • Dan Coman, de acord cu tine într-o anumită măsură…dar te întreb ce au făcut autoritățile concret în acest sens? Piste de biciclete nu există. Nu poți trimite copiii cu bicicletele prin oraș așa hai-hui. Da, aș accepta varianta cu autobuzul, dar venind din exterior, unde pot lăsa mașina să urc în autobuz. Ideea este că noi nu avem nimic bine organizat și-atunci circulăm care, cum putem…

  • da ce? pe centura se duc la scoala copii??? problema este pe stardutele din oras!!!! nu PSD le-a facut, nici PNL. Asa au fost ele gandite de pe vremea cand se mergea cu trasura!!!! masinile si fitele s-au inmultit!!!!Sau vreti o centura prin fata pe la Liviu, Andrei, Ind.1, etc.?

  • Se tot vorbeste despre transportul public. Locuiesc in Unirea, zona Agronomului si am solicitat primariei să suplimenteze autobuze in zonă pt. ca să circulăm mai des cu acestea decât cu masinile. Am primit răspuns că nu se justifică mai multe autobuze si ca măsură au schimbat si programul de mers si au mai scos din autobuze !!! Astea sunt măsurile luate de primărie! In concluzie fiecare se descurca cum poate!

    • puneti mana si va cumparati o bicicleta,trotineta,scuter,motor etc si nu o sa mai aveti problema asta. Inca nu s-au gasit solutii ,nicaieri in lumea asta, ca fiecare sa mearga cu masina la job si sa o faca repede,cel putin nu intr-un oras,trebuie sa fi tampit sa crezi ca un politist ar putea face mare lucru. Autoritatile au datoria sa imbunatateasca extinda si modernizeze mijloacele de transport in comun iar noi restu sa renuntam la comoditate si sa apelam la aceste mijloace sau sa apelam la cele enumerate de mine la inceput. Masina nu e o solutie pt transportul urban iar cand o sa intelegem asta o sa dormim mai mult :))

  • cititorule – du-te scoate-ti cartofii, ca aici vorbesti prostii si pierzi vremea. Esti din gasca celor care-i lauzi pentru incompetenta de a fi edili . Las tu pe cei de la Gica Contra ca ei macar au simt civic si mai si se documenteaza cand se iau in tranta cu colegii tai de partid care au umplut cu prostie toate institutiile.

  • Cu cativa ani in urma se discuta despre prelungirea variantei ocolitoare a orașului Bistrița de la intersecția cu Drumul Național 17C, cel care leagă Bistrița de Năsăud până la ieșirea din localitatea componentă Unirea, unde centura urma a se intersecta cu Drumul Național 17. In legatura cu posibilitatea prelungirii acestei centuri a fost invocat faptul ca în zonă s-a construit, exact în intersecție, o fabrică de mase plastice- POLITUB. Evident, acest argument nu rezista, intrucat aceasta prelungire poate fi realizata prin intermediul unui sens giratoriu amplasat putin mai sus de aceasta intreprindere.
    Pe de alta parte, Podul Berariei deschide perspectiva realizarii unui inel de circulatie in Bistrita, creind o legatura directa intre nordul si sudul orasului. Astfel, exista posibilitatea ca o parte din circulatia de pe Drumul Cetatii, sa poata fi preluata peste pasarela veche si continuata peste podul Berariei direct in sudul orasului, pe strada Zavoaie si de aici, pe strazile existente spre Podul Budacului. De asemenea, modernizarea DC8G spre Viisoara, s-ar putea realiza o legatura a orasului cu Parcul Industrial Sarata. Apoi, prin amenajarea portiunii dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, situata la poalele Padurii Codrisor, s-ar putea inchide inelul de circulatie central, cu efecte benefice in fluidizarea circulatiei din orasul Bistrita.

  • Drumul pe langa calea ferata ar fi ideal.Aceasta propunere a apărut în unul din ziarele locale fiind o propunere d lui Turc.
    Sa nu seriți psd-isti ca edte csm tarziu, idea apartine altcuiva iar domnul care a scris mai sus gandeste f bine.
    Cand a apărut ideia unui cartier de case in wandarland tot o propunere a lui Turc, imediat s-a nascut acea ideie cu cartierul tinerilor la scoala agricola diminuand
    suprafața școlii ca 30 ha.
    OARE CE INSEAMNA ASTA, ? În orice fel concurenta fara a gândi cu adevărat.

  • Aveti dreptate ,cea mai buna solutie ar fi un drum pe langa calea ferata,asta pana o sa se decida pentru viitoarea centura ocolitoare,dar aceasta o sa dureze foarte mult dupa cum decurg lucrurile.

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Euro2 Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS