Actualitate

Start studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a Bistriței

S-a dat ordinul de începere a elaborării studiului de fezabilitate pentru centura ocolitoare a municipiului Bistrița, parte din drumul de mare viteză Dej – Bistrița (Lotul 2 al drumului Baia Mare – Bistrița).

În urma întâlnirii în sistem video-conferință cu reprezentanții CNAIR și Asocierea SC QUADRANTE VIAPONTE PROIECTARE ȘI CONSULTANȚĂ SRL – SC METROUL SA – CAPITAL VISION SRL, i-am asigurat de tot sprijinul autorităților județene și locale implicate, astfel încât centura ocolitoare a municipiului Bistrița să fie finalizată într-un timp cât mai scurt. Așadar, începutul săptămânii vine cu vești foarte bune, pentru realizarea celui mai important proiect în infrastructura rutieră din municipiul Bistrița, menit să decongestioneze traficul infernal, prin realizarea centurii ocolitoare”, spune președintele CJ Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

Centura Bistriței și drumul expres Bistrița – Dej în linie dreaptă! În curând vom scăpa de traficul infernal din municipiul nostru! Am participat la întâlnirea dintre conducerea CNAIR și compania care va elabora studiul de fezabilitate pentru centura ocolitoare a municipiului Bistrița, parte din drumul de mare viteză Bistrița – Dej. În 26 ianuarie 2023 a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al loturilor Bistrița – Dej și Dej – Baia Mare. Termenul de predare al documentației este 17 luni, iar valoarea contractului pentru lotul Bistrița – Dej este 8.376.369,89 lei fără TVA. Le mulțumesc public ministrului Transporturilor, d-lui Sorin Grindeanu, și președintelui CJ, d-lui Radu Moldovan, pentru parteneriatul de succes pe care îl avem împreună pentru dezvoltarea județului Bistrița-Năsăud. Așa cum am promis, mandatul meu de deputat este definit prin fapte și nu prin vorbe goale. Obiectivul meu și al colegilor PSD din Bistrița-Năsăud este reprezentat de proiecte concrete prin care oferim județului nostru un real progres”, a menționat deputatul PSD Bogdan Ivan.

Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița este împărțit în Lotul 1 Baia Mare – Dej și Lotul 2 Dej – Bistrița. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2 este de 8.376.369,89 lei fără TVA.

Tronsonul Dej – Beclean – Bistrița va cuprinde și centura ocolitoare a Bistriței, traseul propus fiind Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.

Durata fiecărui contract este de 18 luni, din care: studiul de fezabilitate – 14 luni de la data de începere; documentația suport pentru asistență tehnică acordată beneficiarului pentru depunerea și susținerea aplicației de finanțare – 17 luni de la data începerii; documentația tehnică (parte integrantă din documentația de atribuire) a contractului/contractelor de proiectare și execuție lucrări pentru asistența tehnică acordată beneficiarului, precum și documentele aferente perioadei cuprinse între momentul publicării anunțului/anunțurilor de participare și termenul/termenele limită de depunere a ofertelor – 17 luni de la data începerii.

În ceea ce privește Lotul Bistrița – Vatra Dornei, parte a Autostrăzii Nordului Baia Mare – Suceava, sunt în desfășurare investigațiile de teren pentru realizarea studiului de fezabilitate. Tronsonul Bistrița – Vatra Dornei va fi autostradă, care ar urma să fie realizată în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. Pe raza acestor comune se fac studiile de teren. Perioada de realizare a tuturor studiilor de teren se întinde până în 31.12.2023: măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificare și curățarea terenurilor de muniții neexplodate, evaluarea terenurilor în vederea permiterii accesului pe proprietate pentru acest obiectiv de investiție.

5 comentarii

  • Bine punctat! Proiectul Autostrăzii Transilvania a fost aprobat în 2003 și început în 2004, dar nici acum nu e finalizat. Tare mi-e că vom avea o situație similară în ceea ce privește drumul expres Bistrița-Dej-Cluj. La declarații populiste, la poze-n „beserică” și la momeli electorale suntem primii, mai greu e cu faptele.

    43
    3
  • Atat timp cat nu raspunde nimeni totul este un film SF. Bine ca luna de luna salarul intra pe card si nimeni nu isi face griji (la STAT). In rest combinatii, shoping, activitati si ganduri de ce masina sa imi iau sau unde sa merg in vacanta. Bine ca se iau (isi iau din banii nostri) premii de „merit” pt. ca au facut nimic.

    12
  • Bogdan Ivan e omul bun la toate ? Merita premiul I la cel mai avid de imagine politician.
    Un proiect cu care nu are nici o tangenta, nu a fost propus de el, nu e domeniul lui de expertiza, nu face parte din comisii parlamentare care sa influenteze proiectul.
    Poc in imagine, disperare mare la PSD sa-l aduca pe printisor in prim plan.
    De obice lucrurile astea functioneaza invers proportional. cu cat fortezi un om in fata cu atata publicului i se face scarba.
    Continuati baieti, sunteti pe drumul bun la vale.

    13
  • E clar ca se apropie alegerile si de aici decurg toate promisiunile pe care le-am auzit atatia ani fara a se realiza nimic, dar aici am o nedumerire ,se spune ca vor incepe studiile de fezabilitate a centurii Bistritei ,parte a tronsonului drumului de mare viteza Bistrita -Dej ,d-l Emil Moldovan, a supralicitat si a anuntat ca acest proiect de drum de mare viteza se modifica si s-a aprobat ca acest drum sa devina autostrada ,datorita circulatiei intense in aceasta parte a tarii,intrebarea mea este daca se va mai face inca un studiu de fezabilitate cu care sa se laude politicienii la alegerile din 2028.Pot sa-i asigur pe initiatorii acestui proiect ,ca nu vor apuca sa circule cu masinile lor pe aceste drumuri dupa cum se misca lucrurile in Romania.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS