Pe două bulevarde și pe cinci străzi mari din Bistrița se va circula în sens unic începând cu această primăvară, însă traficul va fi reorganizat în același fel și în cartiere, peste tot unde este strangulat, a anunțat primarul Gabriel Lazany.
”Am solicitat al treilea studiu de trafic. Rezultatele vor veni în cursul lunii ianuarie. În funcție de propunerile echipei de specialiști de la București cu care avem contract vom înainta spre avizare și aprobare Poliției propunerea noastră după care vom face toate demersurile necesare pentru amenajare, reprogramarea semafoarelor. Trebuie montate indicatoare noi”, a spus primarul.
Într-o primă fază, în sens unic se va circula pe strada 1 Decembrie, Bulevardul Republicii, Str. Gării, Bd. Decebal, str. Andrei Mureșanu, Năsăudului și str. Gheorghe Șincai
Va fi regândită circulația mașinilor și în cartiere, chiar la solicitarea celor care locuiesc acolo.
”Am început cu cartierul Petre Ispirescu, unde am avut primele solicitări de introducere a sensurilor unice între blocuri. Deja este depusă propunerea noastră la Poliție, așteptăm răspunsul. Mai avem solicitări de introducere a unor sensuri unice din zona Independenței, în spate la Biserica Sfânta Ana. Cred că, încet, încet trebuie să ne ducem în ideea aceasta în toate zonele unde traficul este strangulat”, a spus primarul Gabriel Lazany într-o conferință de presă.
La începutul lunii mai va fi inaugurat proiectul ”Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid cu normă de poluare redusă” (pe ruta Unirea/DN 17 – Calea Moldovei – General Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gheorghe Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara/DN 17) pe care vor circula vehicule electrice.
Tot atunci va fi finalizată și Axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, intenția municipalității fiind aceea să le inaugureze deodată ca să nu ”bulverseze” orașul de două ori.
O prostie cât casa poporului! Ca să ajung în Decebal de la Han, trebuie sa ocolesc toată zona centrală a orașului. Gândiți cu curul idioților.
Nu se va rezolva problema gravă a circulației din oraş până ce nu se va construi noua centură pe lângă podul Budacului care va elibera oraşu de traficul auto care nu este nevoie să treacă prin oraş.
Cu noua gandire va creste poluare in oras. Ca sa ajungi de la A la B trebuie sa mergi si pe C si pe la D. Sa vedeti atunci trafic aiurea prin oras. Tot orasul este strangulat datorita urmatoarelor cauze: a) nu avem o noua centura ocolitoare a orasului
b) orasul este inconjurat de dealuri inalte, fiind intr-o depresiune.
c) in zona bargaului nu exista un lidl sau kaufland si multi vin in oras la cumparaturi
d) unde a fost punct termic se construieste bloc un bloc in loc de parcari cum ar fi in Decebal
e) s-au construit aiurea prin oras iar primaria nu a cumparat spatiu pentru a face parcari unde se poate
f) in zona sens giratoriu de pe Lucian Blaga nu trebuia permis constructia blocului exact langa sens. Acolo se putea largi traficul cu noi benzi. Acolo tot timpul se blocheaza traficul.
g) unde sunt terenuri libere se construiesc noi blocuri
Etc……
Avem o primarie fara viziune doar functionare care asteapta salarul
O iei pe Republicii de pe care sunt strazi de legatura. Ce e asa grav??
Horațiu dragă păi este foarte grav că străzile de legătură sunt blocate:
Strada Ursului de pasajul ruşini şi maşinile parcate la bordură, strada Zimbrului de maşini blocate la bordură,, Ispirescu şi Lalelelor lafel, tâmpiți au blocat cu un stâlp şi strada din fața colegiului Liviu Rebreanu dintre Republici şi Dornei, tâmpiții au blocat şi conexiunea dintre stăzile I L Caragiale şi Lupeni aşa că nu mai poți ajunge în parcarea Lupeni etc…..
Tragicul e strangulat din cauza ca se parchează ilegal, haotic. Deși sunt locuri de parcare amenajate, se parchează și lângă, sau în paralel, când vrei sa parchezi sau sa ieși de pe un loc amenajat esti forțat sa faci 10 manevre sa nu ii atingi pe parcagii de weekend. Când o sa își facă și politia treaba, sa sancționeze abaterile din trafic?
Sensurile unice nu rezolvă deloc problema circulației ín Bistrița sunt praf în ochi pentru proşti fiindcă numărul de maşini pe străzi va fi acelaşi şi se va mări în continuare. Soluția este de construire de străzi noi şi construirea de parcări care să mute maşinile din strada parcate la bordură.
Pai se pregătesc pentru noile blocuri autorizate și unele în curs de autorizare care vor bloca orașul în totalitate.
Fără o centura și fără un trafic pe lângă calea ferata în doua sensuri va fi vai și amar de noi.
Singura soluție este „amendarea” tuturor masinilor parcate neregulamentar….degeaba faci parcare peste parcare… școlile de soferi merg numa pe programare atat cerere este…
Strazi noi pe unde intr-un oras cu specific medieval ?.Eventual pe dealuri unde sunt deja o gramada de stradute si alei care trimit in oras peste 10.000 masini asa cum ne spune statistica iar in burta orasului mai avem 20.000 la bordura.
Bistrita ca si alte burguri din Transilvania nu a fost gandita acum 850 de ani sa fie capusata de mii si mii de coapte pe patru roti.
Ba DA. Sensurile unice si sensurile GIRATORII rezolva in mare parte traficul dar si trecerile subterane pentru pietoni sunt la fel de bune ca sa se scurga traficul cum este cazul in Decebal.
Imi doresc inca 5 asemenea treceri.
La BIG, zona Han , Liceul Infoel, Posta Veche,Garii-Tarpiului pe sub calea ferata.
Aceste proiecte facute vor asigura un trafic mult mai linistit pt. masini si pietoni.
Dar trebuie sa si gandesti nu numai sa postezi din plictiseala.
Bălane tu unde îți parchezi maşina ?! 😂
O mică precizare pentru Bălan : Bistrița nu este oraş Medieval fiindcă cea mai veche casa din Bistrița are doar 300 de ani atunci nu era evul mediu însă cu prostiile care le-ați făcut voi cei din ABC şi cei din primărie am ajuns în EVUL MEDIU. Ruşine !
De ce pasaje subterane și nu pasarele. Costul unei pasarele este de 100 de ori mai mic decât al unui pasaj subteran !
Cum de uni primari pot face centuri noi vitale pentru oraşul lor şi alți se țin numai de găinări ?!
https://timponline.ro/de-azi-noapte-se-circula-pe-varianta-de-ocolire-a-orasului-beclean/
Sens unic pe Decebal cu 2 benzi, hai ca pot accepta. Dar pe 1 Decembrie si Republicii o sa fie haios. 4 benzi care vor fi strangulate la capete de un sens giratoriu cu 2 benzi. Mno, aia de fluidizare. Solutia ar fi desfiintarea totala a giratoriilor si montarea de semafoare.
Chiar si asa, Independentei va avea doar 1 banda de mers. Cum se va fluidiza traficul pe acolo, ca nu exista alt drum paralel..
„Am solicitat al treilea studiu de trafic”, deci primele 2 nu confirma doleanțele primarului.
si
„intenția municipalității fiind aceea să le inaugureze deodată ca să nu ”bulverseze” orașul de două ori.”
Practic, orașul este bulversat de ideile lacheilor/luckyman din primărie.
Bistrita e pe mâini bune.
Atât s-a putut.
Dupa proiectul tamp’ cu eliminarea a 2 benzi de circulatie pe bulevarde si pistele ingiste pt biciclete , pe ideea ca cineva a fost in Amsterdam in cartierul X , acuma orice proiect pare ca o sa imbunatateasca marginal traficul.
Ca sa aduci traficul la un nivel acceptabil e nevoie de mult mai mult.
As scrie cateva in caz ca citeste cineva…
1. Exproprieri , pentru crearea de variante paralele si adaugari de benzi noi . Aici ar mai fi o discutie in care s-a incalcat legea de unii bistriteni care au construit pe traseele unor variante ocolitoare , se vede si pe maps.
2. Adaugarea de aripi’ in sensuri acolo unde este loc , ar ajuta enorm traficul mai ales pe calea moldovei.
3. Cat mai multe strazi cu 4 benzi de circulatie.
4 . Am plasarea strategica a unor magazine , scoli , gradinite etc.
Un exempu prost este Leroy Merlin langa Dedeman.
Ps. Noua centura a orasului nu o sa rezolve traficul din oras , garantat.
Republicii sens unic… popcorn
Krauss Johann Dieter, preot evanghelic emerit
Cine isi da cu parerea in subiecte care tin de istorie, ar face bine sa studieze cat de cat istoria. Am locuit peste doua decenii intr-o casa construita in 1480 in centrul Bistritei. Dupa calculele mele sunt ceva peste 500 (nu 300 de ani – pt. Civic!). Structura stradala din vechea cetate bistriteana nu s-a schimbat semnificativ din evul mediu. Prin reorganizarea circulatiei masinilor se va rezolva o parte din probleme, dar nici pe departe toate! Parcari suficiente nu se vor putea amenaja caci lipseste spatiul pentru ele. Daca s-ar schimba mentalitatea potrivit careia fiecare trebuie sa ajunga cu masina lui pana in usa magazinului sau a institutiei la cere are treaba, ar schiba radical problemele de trafic, de parcari etc.
..ce usor e sa scrieti
Daca aveati acea locuinta de servici la 3km de biserica cu ati fi ajuns la servici si unde ati fi parcat masina?????
Despre ce mentalitati vorbiti?
B-dul Republicii si str.1 Decembrie sunt E58/DN17. Sens unic? Distractiv…
si autobuzele cum draeq circula de ex linis 2 linia 13 cum ajung acasa in plm
Pe Rebublicii nu prea vad cum se poate circula in sens unic decat daca se renunta la scuarul de pe mijlocul strazii care desparte acum sensurile, altfel nu ai cum schimba benzile de pe stanga pe dreapta.
În squarul din mijlocul Bd. Republici trebuie făcute parcările pentru colegile Liviu Rebreanu şi Andrei Mureşanu.
Colegiile Andrei Mureșanu și Liviu Rebreanu au curte, spatiu suficient pentru amenajarea unei parcari, de ce ar trebui făcuta parcare pe bulevard?
Nicu pentru că părinții care îşi aduc copiii la şcoală la orele aglomerate nu au acces în curtea şcolilor.
Curțile şcolilor sunt în exclusivitate pentru elevi nu pentru maşini.
Dacă bagi maşinile în curte va fi un pericol mare de acidente.
Doru, aceasta regula se poate schimba.
Raluca, atat Andrei Muresanu cat si Liviu Rebreanu pot amenaja usor locuri de parcare in fata cladirilor.
Prin demolarea gardului de la strada se obtin suficiente locuri de parcare. Nu e nevoie de acces in curtea interioara.
Eu dacă aş fi elev le-aş sparge toate cauciucurile la profesori care parchează în curtea şcoli mai ales la ăia care dau note mici.
O variantă ar fi foarte utilă.Modernizarea drumului din fața Pico Verde care duce direct până la Leoni.Autobuze mașinile din acea zonă nu ar mai aglumera Centura.
Faceți drumurile de legătură directă între cartiere din proiectul celor de la Universitate și atunci Bistrițenii nu vor mai aglomera Centru Orașului:
https://timponline.ro/drumuri-de-legatura-intre-cartierele-bistritei-readuse-in-actualitate/
AUTORIZATU !
Balan are in curtea sa 5(cinci) locuri de parcare intabulate impreuna cu 655 mp pana in strada.
Despre ce vrei tu sa insinuezi culca-te linistit, totul este rezolvat prin instanta si vei vedea in curand expus public AUTORIZATIA care iti sta tie in gat.
Noapte Buna !
Bălaneeeeeee! Păi la ce îți trebuie nu unul ci cinci locuri de parcare ?
Tu ca ecologist ” închipuit ” ar trebui să mergi pe jos sau cu trotineta şi tu când colo ai 5 locuri de parcare şi la alți care fac naveta de la marginea oraşilui le ceri să meargă pe jos.
Eşti pe zi ce trece tot mai penibil.
Am avut impresia că nu se poate ceva mai penibil ca tine însă tu reuşeşti să mă contrazici în fiecare zi.
Bălane Mie şi frică să te întreb câte ” cazane coapte ” ai , nu mie frică de întrebare ci mie frică de răspuns.
că am râs pe săturate astăzi destul.
Fiecare Primar are păsărelele lui???
Traficul auto a crescut foarte mult în Cocoşu şi se blocheazã pe străzile înguste din Unirea cea ce determină prelungirea străzii Valea Ghinzi pe lângă Aerodrom până la joncțiune DN17 între Unirea şi Livezile.
O parte din această prelungire există deja doar trebuie asfaltatã şi construirea unui pod peste Bistrița.
Intreb ,daca A Muresanu O sa fie sens Unic spre Unirea, EU care stau pe Colibitei, Lama,sí vreau sa ma duc la Big,trebuie sa ma duc pana la Han- 1Decembrie sa iau autobuzul? S-au invers, vin seara de la serviciu de pe Gari, stau ín St,Cel Mare pe unde vin EU cu actualul autobuz nr 3 pe Bulevard fiind sens ín jos? Trebuie regandita tót transportul! Nu sa faci drum fara rost dintrun cartier ín altul sa iei un autobuz !
Pentru fluidizarea traficului în Bistrița este neapărată nevoie de realizarea Axei le lângă calea ferată prin asfaltarea şi unitea străzilor de pe ambele părți a căi ferate începând cu intrarea în Sărata şi termind cu ieşirea din Unirea.
” Fără o Centură prin afara intravilanului Bistriței, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume .”
Face lucrurile de infrastructură importante pentru oraşu nostru.
Nu va bateti capul prea tare ca nu este sanatos. Prima data vor face cum a fost facut intodeauna fara judecata normala si apoi cand se vede ca este lucru de c…t vor gandi si regandi. Suntem obisnuiti . Este greu sa se faca un lucru bun -musai de mai multe ori rau. Are balta peste…….
WOW , si tu nu poti avea decat doi neuroni si eia nefunctionali.
Normal ca nu imi trebuie 5 locuri de parcare odata din moment ce detin o singura masinuta modesta.
Insa asa este curtea interioara generoasa care ofera 5 locuri odata si fac ce doresc eu acolo.
Ai inteles bai nenicu ?
CIVICULE nu deschide gura pana nu pui mana pe istoria Bistritei.
Somn usor !
Pentru cititorii habarnisti care doresc distrugerea celui mai frumos Bulevard din Romania unic cu patru randuri de TEI si cu un generos scuar VERDE din covor de iarba.
Au avut grija ECOLOGISTII prin mine , cel care am pornit CADASTRUL VERDE al orasului dupa o discutie aprinsa in Comisia de Urbanism al CL in 2022 la Primarie.
Stimati cititori habarnisti !
Scuarul VERDE din mijlocul Bulevardului Republicii a fost omolgat, inscris in REGISTRUL VERDE al orasului si este ocrotit de Legea 24 Spatii Verzi si nu poate fi schimbata destinatia decat dupa disparitia intregului oras de pe harta lumii.
Sa va fie clar !
Gigi Contra.
Lasa-i naibi de grasuni sa faca curu mare ca elefantii.
Bistritenii sunt mare domni cand ies la oras cu coaptele dupa ei.
Cred că Lazany ne va face să-i ducem dorul lui Turc, oricât de greu imaginabil putea să pară lucrul ăsta.
Nu înțeleg dar pare că toți primarii sunt posedați de microbul megalomaniei. Bre oameni buni, tot ce așteaptă cetățenii de la voi e întreținerea și îmbunătățirea infrastructurii existente și eventual extinderea ei. Știți vorba aia, măcar să fiți în stare să vopsiți ce au construit alții înaintea voastră.
Extrem de relevanta poza aferenta articolului, in care pe str. Pacii din Bistrita sunt masini parcate permanent, in situatia in care rate interzis sa OPRESTI pe aceasta tara.
Primii care nu respecta aceasta regula de circulatie sunt tocmai angajatii institutiilor din subordinea Consiliului Judetean B-N, care isi desfasoara activitatea in sediul de pe str. Pacii.
Angajatii statului ar trebui sa fie un exemplu in privinta respectarii legislatiei.
Faceti legatura pe langa calea ferata cu str Colibitei pana la Selgros,nu sa te intorci aiurea pe str Sucevei pana la han daca ai de mers in Unirea
Colibiței trebuie prelungită pe lângă calea ferată până pe strada Lucian Blaga pentru conectarea cu Unirea iar bulevardul Andrei Mureşanu care se termină înfapt la intersecția cu Sucevei trebuie prelungit un pic până în Sensul Giratoriu de lângă Selgros.
Eu zic sa demolam liceele și sa extindem bulevardele.
Sa unim Decebal și Republicii sa facem doar benzi de circulație.
Nu ne trebuie educație sa dam claxoane și injurii de la volan.
Spatii verzi ?
Jos cu ele, facem parcări.
Vrem magazine Drive-thru, ca nu îmi place când ma dau jos din mașină la Kaufland, venind de la 3 blocuri distanta.
Pentru accesu la magazinele de pe strada Calea Moldovei trebuie construită trecerea la nivel de caleferată dintre străzile Bozga şi Pletosul.
Boss! Eu pe 1decembrie fac liniutze noaptea așa că e un lucru bun GEN.