Actualitate

Troleibuzul ar fi prea costisitor. Pentru tramvaiul ecologic rămâne o rază de speranţă, spune Creţu

După finalizarea studiului de oportunitate pentru realizarea investiţiei ”Linie verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau nepoluante”, municipalitatea va alege o variantă optimă în vederea depunerii unui proiect pe fonduri europene. Ce spune primarul Ovidiu Creţu.

”Chestionarele pentru public, odată completate, sunt luate în analiză de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, cu care am contractat acest studiu de soluţie. Am vrut ca o instituţie autorizată să ne spună dacă transportul public al viitorului în Bistriţa este o linie de tramvai sau autobuze de un anumit tip. Lucrurile trebuie să evolueze spre mijloace nepoluante şi în general acţionate cu energie regenerabilă. Am vrut să avem un studiu care să ne spună în ce direcţie să o luăm”, a precizat primarul Ovidiu Creţu.

El a adăugat că pentru realizarea tramvaiului ecologic mai este ”o rază de speranţă”. ”Iniţial, când a fost luat în calcul tramvaiul pe traseul Viişoara – centrul istoric – Unirea, cifra care se discuta era în jurul a 300 de milioane de euro şi atunci am spus că discuţia se închide aici, nu avem posibilitatea să aducem această sumă nici măcar pe fonduri europene, într-un viitor rezonabil de 8-10 ani. Regândind tot proiectul, au fost luate în calcul varianta unor autobuze cu motoare electrice, foarte performante, şi varianta troleibuzului, dar la ultima am renunţat pentru că este costisitoare. Dacă luăm în calcul ca tramvaiul să pornească de undeva de la pasarelă, deci să nu treacă peste calea ferată pentru că e extrem de complicat, şi să ajungă până în dreptul Wonderland, lucrurile sunt mai optimiste, în sensul că valoarea ar scădea sub 100 de milioane de euro, ceea ce ne deschide o rază de speranţă. Şi această valoare este extrem de mare şi vorbim numai de fonduri europene, dar varianta este în analiză şi vom vedea rezultatele studiului. Peste tot unde am văzut tramvaiul, lucrurile s-au schimbat radical şi este mijlocul de transport care repopulează centrele istorice în toate oraşele. Am văzut în oraşele Zagreb, Strasbourg. Sigur, nu ne comparăm cu ele, dar de ce să nu luăm o parte bună dacă o putem lua? Sunt multe oraşe din România, precum Arad, care nu sunt cu mult mai mari decât Bistriţa şi care au tramvai de mult timp. De ce să nu ne ambiţionăm să facem şi noi un lucru care apoi să dăinuie foarte mult timp?”, a declarat Creţu la Radio Transilvania.

Primăria Bistriţa realizează prin intermediul Universităţii Tehnice din Cluj-Napoca un studiu de oportunitate pentru realizarea investiţiei ”Linie verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau nepoluante”. Pentru ca specialiştii să determine ce îşi doresc bistriţenii în materie de transport public, cetăţenii au fost invitaţi luna trecută să completeze un scurt chestionar menit să contribuie la alegerea unei variante optime, proiectul urmând să fie pregătit, ulterior, pentru obţinerea de fonduri europene.

11 comentarii

  • In mintea lui Cretu, lucrurile de schimba dupa cum bate vantul. Cu ceva timp in urma insusi primarul Cretu recunostea ca varianta cu tramvaiul: ”Este o investiţie atât de costisitoare încât nu ne-o vom putea permite.” Acum constata ca dimpotriva troleibuzul ar fi prea costisitor. In schimb pentru tramvaiul ecologic rămâne o rază de speranţă. Evident omul este total dus cu pluta. Cum sa fie mai ieftin tramvaiul decat troleibuzul? Pentru troleibuz e nevoie doar de o linie electrica de contact, care poate fi instalata pe stalpii de iluminat existenti, eventual cu unele completari. In rest infrastructura de transport ramane aceeasi. In schimb pentru tramvai e nevoie de instalarea sinelor pentru calea de rulare care persupune lucrari ample si costisitoare. Ba mai mult chiar si reteaua de contact la tramvai trebuie construita pe mijlocul strazii, ceea ce in multe situatii din centrul Bistritei nu este posibil.

  • Exact pe dos crede D- nul CRETU. Nu trebuie sa fi inginer ca sa faci un calcul. Ia vedti ce lucrari se vor executa in carosabil, costul sinelor ferate, si montarea lor. In comparatie puneti troleul unde deja exista structura de stalpi pt. iluminat si care pot fi folositi cu usurinta pt. sustinerea firelor electrice pt. troleu.

  • Nu plateste primaria tramvaiul din banii vostri. Vorbim de fonduri europene. Cititi articolul pana la capat, nu numai şapoul. E incredibil cât de mult puteţi abera. Cat despre ecologistul, nici nu mai are rost sa povestim. Ati vazut la furtuna de alataieri copacii cazuti din parc. Daca sub unul din ei era copilul dumneavoastra, doamne fereste?! Sa va mai aud pe unul ca protestati cand se taie un copac in orasul asta…!!!!!

  • Daca se poate face din bani europeni, o sa fie o chestie super pentru oras. Bine ca totusi mai vine cineva cu ideei de genul. Greu de facut, dar cum spune si D’ul Cretu, exista o raza de speranta!
    Pentru cei ce vorbesc in lipsa de cauza, Fondurile Europene nu sunt bani din impozite, taxe, etc. Mai nou nici ce e gratis nu e bine :))) Carcotasul tot carcotas ramane indiferent de culoare :)))

  • ba…tic-tac….slugoi de psd-isti. Cum ar fi aratat Parcul toaletat ca pe Bulevard? ..esti un cretin care nu are notiunile elementare de ce inseamna un copac. Vezi ca ai o gaura in care poti sa te reintorci.

  • Fraților. ..citiți articolul si pe urma comentati!!! Nu va pot intelege…bucurați-va ca cineva are inițiativa si ca vrea sa faca cv pt Bistrița+că nu vă pune nimeni la treaba sau la plată!!!!!!

  • Cei care se ocupa de proiecte stiu ei foarte bine ce fac. Important pentru noi este ca d-nul primar ne arată inca o data ca vrea sa faca ceva pentru Bistrița si încearcă sa atragă cât mai multe fonduri europene. Înainte sa Comentati doar asa sa va aflați in treaba, cititi si voi articolele pana la capăt!!!

  • Daca s-ar da bani europeni cu nemiluita, atunci cea mai buna solutie posibila insa destul de costisitoare este construirea unei linii de MONORAIL suspendat in lungul raului Bistrita intre Sarata si Unirea, dupa modelul celui din Wuppertal (Germania).
    ( vezi si http:en.wikipedia.org/wiki/Wuppertal_Suspension_Railway)

  • Implementarea unui tramvai in oraselul nostru ar fi o initiativa nemaipomenita…ar schimba imaginea Bistritei radical si ar aduce facilitati cetatenilor…ducandu.ne cu gandul sper orasele mai mari…sper ca absortia unor fonduri europene sa poata sa fie realizata iar aceste „masinarii” de mare necesitate sa isi faca simtita prezenta si in orasul nostru…Deocamdata….. felicitari domnule primar pentru initiativa!!!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS