Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a elaborat un nou regulament de furnizare, iar una dintre noutăți se referă la obligația furnizorilor de a accepta plata eșalonată a facturii, la cererea clientului, dacă emit facturile cu întârziere și trimit mai multe odată. Regulamentul este în faza de proiect, în dezbatere publică.
Regulamentul arată că perioada de facturare este obligatoriu lunară, pentru clienții casnici.
În cazul în care furnizorul emite facturi la intervale de timp mai mari, și le trimite clientului pe toate odată, clientul are dreptul să ceară plata în rata, iar furnizorul este obligat să accepte cererea.
Alte prevederi care sunt stabilite prin acest regulament vizează formula de calcul al preţului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor.
Proiectul de Regulament propune, de asemenea, introducerea noţiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligaţiilor, modului de certificare şi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru aceşti clienţi.
Proiectul prevede şi actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conţinute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final, introducerea şi actualizarea conţinutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informaţiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea precum şi detalierea şi actualizarea modalităţilor de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea.
”Clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluţionarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată şi să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare”, subliniază ANRE.
Potrivit Autorităţii, proiectul de Ordin pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali (Proiect de Regulament), supus consultării publice, stabileşte cadrul de reglementare pentru desfăşurarea activităţii de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienţilor finali. Prevederile regulamentului se aplică atât clienţilor finali, cât şi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuţie a energiei electrice şi operatorului de transport şi de sistem.
Daca statul roman ar tine cat de cat la cetatenii sai , ar legifera in asa fel incat sa nu-i puna pe drumuri. Asadar in cazul in care furnizorul emite facturi la intervale de timp (mai mari de o luna) si le trimite clientului pe toate odata , clientul poate sa ceara plata in rate iar furnizorul este obligat sa accepte cererea (clientului) . Dupa parerea mea este un aspect clasic de birocratie . Nu era (oare) mai simplu ca furnizorul sa fie obligat (prin lege , prin reglementare) sa trimita facturile lunar iar daca nu le trimite sa fie „recompensat”? Inca o data se vede ca multe dintre legi/reglementari nu sunt de nasul oamenilor ci in folosul neoamenilor alesi sau tolerati de cei dintai.