”Stimate domnule Stelian Dolha, în discursul pe care l-aţi avut în cadrul conferinţei din data de 5 martie ați făcut foarte multe afirmații legate de GAL Bistrița 2027, organizaţie neguvernamentală care a fost constituită la inițiativa Camerei de Comerţ şi Industrie Bistrița Năsăud în parteneriat cu autorități publice locale şi reprezentanți ai societăţii civile. Întreaga structură a fost gândită astfel încât să respecte cerințele din Ghidul solicitantului – Condiții specifice de accesare a fondurilor „Sprijin pregătitor pentru elaborarea Strategiilor de Dezvoltare Locală” – oraşel municipii cu populație de peste 20.000 locuitori, AP 5/ PI 9.vi/OS 5.1.
În conformitate cu prevederile din documentele apelului de proiecte, Camera de Comert și Industrie Bistrița Năsăud și-a asumat, în mod voluntar şi gratuit, realizarea și depunerea cererii de finațare pentru elaborarea Strategiei de dezvoltare locală care, ar fi inclus, odată aprobată, proiecte pentru cele 7 zone defavorizate, identificate la nivelul oraşului.
Primăria Municipiului Bistrița a susținut și sprijinit cu date, informații și s-a implicat proactiv în scrierea aplicației care a fost finalizată și depusă;
– proiectul a fost depus în data de 22 mai 2017, conform MySmis, şi a fost admis pentru finanțare la data de 13 iulie 2017, durata de implementare a proiectului fiind de 4 luni de la data semnării contractului de finanțare
– în etapa de precontractare, începând cu data de 13 iulie 2017 au fost trimise către solicitant nu mai puțin de 4 clarificări, toate cu termen de răspuns 5 zile de la comunicare. Toate răspunsurile la aceste clarificări au fost trimise în termen de către Asociație, ultima chiar la data de 18 august 2017
– de la ultima clarificare primită (16 august 2017) și până la data de 18 septembrie 2017 Asociația nu a mai primit niciun fel de solicitare sau invitație de semnare a contractului de finanțare. Luni 18 septembrie 2017 la ora 11.12, Preşedintele Asociației a fost contactat, telefonic, pentru semnarea contractului de finanțare cu mențiunea “că ar trebui să se întâmple la ora 11.00, la Bucureşti în aceeaşi zi”, fără ca în prealabil să fi primit vreo solicitare în acest sens
Menţionăm că în etapa de precontractare au fost facute numeroase demersuri si solicitări pentru a obține un răspuns în legătură cu data contractării proiectului, mai mult în această perioadă au fost publicate, în consultare publică, documentele privind depunerea și selecția strategiilor de dezvoltare locală-etapa a II-a a mecanismului DLRC, care prevedeau termene ce nu au fost luate în considerare în etapa de scriere a proiectului (de exemplu, solicitantul care a beneficiat de sprijin pregătitor în etapa l are obligaţia depunerii strategiei de dezvoltare locală spre evaluare în etapa a II-a, în termen de 15 zile de la finalizarea implementării proiectului aferent sprijinului pregătitor), cele două documente nefiind corelate.
Deși proiectul (nostru și toate celelalte) a fost aprobat cu un grafic de implementare care prevedea ca termen de elaborare a strategiei patru luni de la semnarea contractului şi depunerea acestui document în 15 zile de la finalizarea proiectului, în perioada de contractare ni s-a adus la cunoştinţă faptul că acest demers, inclusiv aprobarea strategiilor în etapa a doua, nu poate depăşi data de 31 decembrie 2017, dată prevazută în regulamente europene.
În aceste condiţii,
– ținând cont de faptul că semnarea contractului, de către MDRAP a avut loc la data de 25 septembrie 2017, deci prima zi de proiect ar fi fost 26 septembrie 2017
– că termenul de depunere a strategiilor a fost stabilit la data de 4 decembrie 2017
– că între elaborarea strategiei şi depunerea sa era nevoie de minim o săptămână pentru obținerea tuturor aprobărilor necesare
– că modalitatea de realizare a strategiei era prevăzut a se realiza prin subcontractare către un consultant extern
– că în perioada de contractare s-a făcut o cercetare de piața furnizarea serviciilor de consultanță și nici un consultant din cei contactați nu și-a asumat executarea acestui contract în două luni de zile,
GAL Bistrița a constatat că este imposibil să se încadreze în termenele prevăzute, în condițiile prevăzute, astfel încât a solicitat rezilierea contractului de finanțare. Prin urmare, domnule prim-vicepreședinte PNL BN, în condiţiile în care considerați că aveți nevoie de mai multe informații privind transparența demersurilor făcute de către GAL Bistrița 2027 vă aşteptăm la sediul nostru, din str. Petre Ispirescu 15A, pentru detalii.
Totodată vă reamintim că GAL Bistrița 2027 este în funcțiune și este eligibil să participe la diferite apeluri de proiecte, prin urmare vă invităm atât pe dvs., cât și ONG-uri interesate sau experți, să vă implicaţi proactiv în demersuri noi de atragere de fonduri pentru comunitatea locală, în mod voluntar și gratuit, astfel cum am facut-o și noi.
Cu stimă, Vasile Bar – Președinte GAL Bistrița 2027”
Buna explicația! Bine că 30 de GAL-uri au reușit. Dl. Bar nici măcar nu s-a obosit să semneze contractul de finanțare. Și pe autoritățile publice le-a durut în patină de strategie. Pardon, în schiuri.
Unii cauta solutii altii scuze si explicatii…
Daca taceai filozof pesedist ramaneai !!