„Sunt deranjat şi eu foarte tare de starea infrastructurii rutiere din oraşul nostru. În calitate de viceprimar, pot schimba lucrurile şi să găsesc soluţii la această problemă”, a spus viceprimarul Cristian Niculae vineri, într-o conferinţă de presă, în care a anunţat ce străzi vor fi reabilitate de administraţia locală şi cu ce bani.
„Văd atât lucrurile bune, cât şi mai puţin bune care se întâmplă în Bistriţa. De exemplu, sunt deranjat şi eu foarte tare de starea infrastructurii rutiere din oraşul nostru. În calitate de viceprimar, pot schimba lucrurile şi să găsesc soluţii la această problemă. Tocmai de aceea, am făcut tot ce trebuia să fac şi pot să numesc ziua de astăzi ziua în care pornim oficial pe drumul reabilitării străzilor din Bistriţa, astfel încât cetăţenii din Bistriţa şi turiştii care vin oraşul nostru să nu mai fie atenţi la gropile din asfalt, ci să poată admira frumuseţile oraşului nostru. De ce nu am făcut asta până acum? Pentru că, în ultimii 10 ani, s-au făcut eforturi de către administraţia oraşului Bistriţa ca toate reabilitările de străzi să se facă cu fonduri europene”, a spus într-o conferinţă de presă, viceprimarul Cristian Niculae, care are în subordine Direcţia de Servicii Publice a Primăriei Bistriţa.
El a anunţat că vor fi modernizate cu bani europeni străzile de pe Linia Verde de transport public, un proiect de 12,8 milioane de euro pentru care a fost aprobat studiul de fezabilitate şi care se va realiza până în 2020. De asemenea, se vor reabilita străzile cuprinse în reconfigurarea transportului public: str. Gării, Bulevardul Decebal, str. Andrei Mureşanu şi str. Năsăudului – proiect de 6,5 milioane de euro care va fi realizat până în 2020. Alte 28 de străzi sunt cuprinse în proiectul Piste pentru ciclişti, proiect de 3,5 milioane de euro, şi 11 străzi cuprinse în proiectul Amenajare piste ciclişti în Centrul istoric. Reamintim că tot cu fonduri europene s-au reabilitat Piaţa Unirii, Piaţa Centrală şi str. Dornei.
„În al doilea rând, în ultimii 5 -6 ani s-au înlocuit şi reabilitat o mare parte din reţelele furnizorilor de utilităţi. Doar în 2016 şi 2017 s-au spart 83 de străzi din Bistriţa pentru înlocuirea reţelelor de gaz. S-au înlocuit conducte din oţel cu conducte din polietilenă. Şi din acest motiv, străzile arată cum arată în acest moment. Sunt de acord să modernizăm infrastructura rutieră, dar nu putem arunca banii pe geam. Într-un an să asfaltăm şi să venim în anul următor să decupăm strada să facem piste de biciclete sau să îngropăm reţele de electricitate. Trebuie să facem acest lucru planificat, strategic, să nu ne batem joc de bani. Am ajuns la această etapă în care putem pune Bistriţa pe drumul cel bun. Vom corela programul de investiţii în reabilitarea străzilor cu proiectele finanţate pe fonduri europene şi cu programele de investiţii în modernizarea reţelelor furnizorilor de utilităţi”, a spus Cristian Niculae.
Potrivit acestuia, se va începe cu modernizarea străzilor de asfalt din oraş acolo unde sunt reabilitate reţelele de utilităţi şi se vor asfalta străzile de pământ care au problema reţelelor de utilităţi rezolvată.
„Vom moderniza străzile pe care urmează să se facă piste pentru ciclişti (cele 39) doar după realizarea acestor piste. Cu străzile de pământ pe care am promis că le asfaltăm în campania electorală din 2016 suntem în grafic: până în 2020 vom asfalta 10 străzi de pământ pe an, deci 40 în total. Peste 10 străzi sunt deja finalizate şi recepţionate. Mai avem destule străzi de pământ în oraş, dar ele nu sunt în domeniul public sau au probleme de proprietate nerezolvate (părţi din ele nu sunt în domeniul public). Scopul meu şi a întregii echipe este să facem o politică utilă, o politică a faptelor, aşa că în data de 2 septembrie 2017, cu ocazia Conferinţei Municipale a PSD Bistriţa, în partid s-a adoptat o rezoluţie pe care am votat-o în unanimitate, rezoluţie ce ne cerea nouă reprezentanţilor din administraţia locală să gândim soluţii cât mai rapide pentru reabilitarea infrastructurii rutiere din municipiul Bistriţa. Vestea bună a zilei este introducerea a încă 20 de străzi de asfalt din oraş în Programul de Modernizare a Infrastructurii Rutiere, după cum urmează: Simion Bărnuţiu, Toamnei, Zorilor, Vasile Alecsandri, Vasile Conta, Ion Minulescu, Piaţa Mică (partea de asfalt), Sucevei, Emil Gârleanu, Bârgăului, Arţarilor (între Romană şi Gării), Florilor, Nicolae Bălcescu, Solomon Haliţă, Locotenent Călin, Cerbului, Barbu Ştefănescu Delavrancea, Mărăşti, Mărăşeşti şi Pescarilor”, a spus Niculae.
Potrivit acestuia, anul acesta s-au prevăzut banii în bugetul municipiului pentru expertize tehnice şi întocmirea documentaţilor de avizare a lucrărilor de investiţii, urmând ca anul viitor să fie alocaţi banii pentru proiectare şi eventual execuţie pentru o parte dintre ele. „Sursa de finanţare pentru modernizarea acestor străzi va fi bugetul municipiului Bistriţa sau credit bancar, vom analiza acest lucru în acest an şi vom lua o decizie”, a menţionat el.
Cele 20 de străzi care au fost introduse în Programul de Modernizare a Infrastructurii Rutiere, respectă următoarele criterii:
• reţelele reabilitate (cel puţin 10 dintre ele au toate reţelele modernizate, celelalte au mici probleme care se vor rezolva până cel târziu în 2019).
• nu sunt curpinse în cele două proiecte cu piste pentru biciclişti (cele 39 de străzi)
• nu sunt curpinse în proiectele de modernizare pe fonduri europene (POR 2013-2020-Linia Verde, Reconfigurarea străzilor Gării, Bulevardul Decebal, Andrei Mureşanu, Năsăudului).
• nu au fost modernizate în ultimii 15 ani (de exemplu cele 32 de străzi modernizate prin Creditul Bancar contractat de Vasile Moldovan).
În alegerea lor s-a ţinut cont şi de modernizarea a încă două axe longitudinale de circulaţie prin oraş, pentru a evita zona aglomerată din centrul oraşului:
• una pe partea sudică a oraşului pe lângă râul Bistriţa pe traseul: Petru Maior, Simion Bărnuţiu, Titulescu, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu, Barbu Lăutaru, Vasile Conta, Ion Minulescu, C.R. Vivu, Avram Iancu, Calea Moldovei (pe această axă e programată şi modernizarea străzilor Zorilor şi Vasile Alecsandri pentru circulaţia în sens invers).
• a doua axă este pe partea de nord a oraşului pe lângă calea ferată şi se va deschide în acest an prin modernizarea străzii Colibiţa şi crearea bretelei de legătură între strada Colibiţei şi strada Ioan Slavici, această a doua axă fiind pe traseul: Sucevei, Andrei Mureşanu, Colibiţei, Arţarilor, Gării, Rodnei, Dumbravei, Împăratul Traian şi ieşirea în Drumul Sigmirului la Psarelă. Străzile adiacente acestei rute ce vor fi modernizate sunt: Emil Gârleanu, Bârgăului, Florilor.
Lista străzilor modernizate în Bistriţa între 2006 şi 2009 cu împrumut bancar:
1. Subcetate (între I.Slavici şi Dr.de Centură)
2. Cuza Voda (între Decebal şi C.Ferată)
3. Ion Slavici (între Decebal şi C.Ferată)
4. Ghinzii la la km 0+000 la km 1+887
5. Arţarilor
6. Ursului
7. Lalelelor
8. Crinilor
9. Petru Maior
10. Alba Iulia
11. Ştefan Octavian Iosif
12. Mihail Kogalniceanu
13. Ecaterina Teodoroiu
14. Constantin Roman Vivu
15. Avram Iancu
16. Ştefan cel Mare
17. Andrei Mureşanu (între Năsăudului şi C Ferată)
18. Pietrosul
19. Dumbravei
20. Someşului
21. Iosif Vulcan
22. Victor Babeş
23. Tănase Tudoran
24. Mihai Viteazu
25. Ion Raţiu
26. Gării( între str.Republicii şi CF)
27. Alexandru Odobescu
28. Petre Ispirescu
29. Bistricioarei
30. Împăratu Traian
31. Rodnei
32. Valer Branişte
Străzile cuprinse în proiectul de amenajare „Piste pentru ciclişti” sunt:
1. 1 Decembrie – DN 17
2. Avram Iancu
3. Grănicerilor
4. Ghinzii; Drum comunal 8 – Ghinda
5. C.R. Vivu – DJ 173
6. Vasile Lupu
7. Tudor Vladimirescu
8. Cimitirului
9. Crinilor
10. Ion Slavici
11. Subcetate
12. Drumul Cetăţii DN 17 / terenuri adiacente DN
13. Drumul Dumitrei Vechi
14. Dimitrie Cantemir
15. Eroilor
16. Împăratul Traian
17. Valeriu Branişte
18. Aleea Sălciilor / teren situat între str. Libertăţii şi Petru Maior, pe lângă pârâu; Aleea Sălciilor / teren între str. Libertăţii şi Valeriu Branişte, pe lângă pârâu
19. Petru Maior – tronson 1; Petru Maior – tronson 2
20. Alexandru Odobescu – DJ 173 C
21. Ioan Raţiu – DJ 173 C
22. Codrişor – tronson 1
23. Alba Iulia
24. Aleea Şieului
25. Panait Cerna
26. Gheorghe Pop de Băseşti
27. Axente Sever
28. Garoafei.
Străzile cuprinse în proiectul „Trasee pietonale şi piste pentru ciclişti în Centrul istoric” sunt:
1. George Coșbuc
2. Nicolae Titulescu
3. Baba Novac
4. Constantin Dobrogeanu Gherea
5. Mihail Kogălniceanu
6. Țibleșului
7. Vasile Nașcu
8. Ciprian Porumbescu
9. Alexandru Vlahuță
10. Lupeni
11. Ion Luca Caragiale
Felicitări, străzile sunt foarte importante !
Nelule , vezi ca legea atracției zice că răul atrage rău !
Mai bine fă un pic de terapie , poate îți revii si tu și poți trai normal , fara sa îi ataci gratuit pe altii !
Acuma ce nu îți convine ? Faptul ca se asfaltează străzile ?
Bine ma.. esti culmea si tu.. tot zic ca lumea e vesnic nemultumita si nu crede nimeni. Doar nu crezi ca se remarca meritele : ))). nea Vasila a asfaltat o strada in 8 ani si tot e considerat mai bun : )). Cred ca cel mai bine ar fi sa se dea disable la commenturi pe ziare
Cam târziu… Cu infrastructura trebuia început. Decât deloc, bine și acum…
Sper ca străzile să fie luate la pachet cu bordurile, trotuarele și scuarurile altfel, ne învârtim în sens giratoriu degeaba! Finisajul trebuie să fie impecabil. Calitatea finisajului reflectă nivelul de competență al unei administrații. (După cum baia într-o casă spune tot despre cel ce o folosește)
Baaaaaaaaaaaa bade Niculaie, nu ti rusine sa vi sa zici ca esti deranjat si tu starea infrastructurii rutiere? Da pana acuma unde moasa-ta pe gheata ai fost? Nu ai fost tot in PSD-ul nenorocit a lu Cretu? Nu tu esti sefutu lu Cretu? Sunteti toti niste mincinosi si profitori. Termina cu vrajeala asta ieftina.
daca ar fi asa ar profita ,si ar baga banii in jab si n ar mai face nimic..am fi ca si sangeorz bai!
Ba niculae asfalteaza si tu strazile cele mai circulate… pe balcescu circula doar militienii… decebalul e dezastru, peste linie pe langa icra e dezastru… imp. Traian e doar o juma de strada asfaltata iar aia de la gaz si-au batut joc de strada iar primaria nu a facut nimic… incompetenta
Stau si ma gandesc cat de neinspirati pot fi unii in a lasa comentarii:))ati invatat un cuvant nou.. bostan/bostani?ca la ultimele articolele tot despre bostani vorbiti:))
cat despre viitorul primar, nu pot numai sa zic ca pare a fi altceva decat a avut bistrita pana acum..
Pentru ce il felicitati, acest domn nu a facut absolut nimic inca, nu a reabilitat nici 1 cm de drum. Deocamdata sunt doar vorbe iar vorbele nu ne intereseaza. Niciun politician nu a spus vreodata ca nu va face nimic, toti promit luna de pe cer si apoi se fac ca uita.
PRECIS BOGDAN AI SA VEZI STRAZILE ASFALTATE DAR NU IN MANDATUL LUI CRETU, S AU ASFALTAT 3 STRAXII PE AN , ACUMA SE BAGA BANII IN PARTIE, DRUMUL SI UTILITATILE LA TERENUL LUI TASE UNDE VREA SA FACA CASE. POATE CU UN AN INAINTE DE ALEGERIMO SA SE FAC STUDII PESTE STUDII.
Ciao si pa, nici in 30 de ani nu se fac promisiunile astea nu fiti naivi, si apoi sefu e Cretu, asa ca laudele alta data
Pe traseul meu cotidian de circulatie, in vremuri de ploaie sau de topire a zapezilor, multe pasaje de trecere pentru pietoni sunt inundate, facand imposibila folosirea lor. Sunt destul de multe. Un exemplu: trecerea de pietoni de pe Bdul Republicii, vizavi de Libraria Alexandria. Echipele de intretinere / reparatii ale serviciilor Primariei ar trebui sa rezolve aceste situatii pentru ca apa sa nu ne mai intre in pantofi. Va multumesc anticipat pentru rezolvarea acestor probleme.
Frumos spectacol !!! Dimineata la cafea, este un bun amuzament. Este exact ca si cu partia lui Cretu, pana cand nu a nins, toti vorbeati ca este o investitie proasta, cum au dat primii fulgi de zapada , toti a-ti fugit pe partie la schi, nu a-ti mai spus nimic despre investitie, pana si doamna Cristiana Sabau s-a sesizat si a scris la momentul respectiv , un articol in sensul acesta. Acuma daca se spune ca se vor asfalta strazi, sunteti deranjati, si veniti cu tot felul de lucruri negative, de parca a-ti fi ceva clarvazatori, si stiti voi ca nu se va face nimic. Ma intreb, cand o sa circulati pe ele, pentru ca eu sunt mai optimist decat voi, si cred ca se vor asfalta, cum va veti simtii , aducandu-va aminte de aceste postari? Sau totul este la foc automat, am vrut sa spun la ordin, si nu mai conteaza ce a-ti spus azi, maine este o noua zi. Astept sa vad infrastructura orasului la un nivel european, si in cativa ani cred ca va fi. Mult succes, tuturor !!!
Doar eu m-am prins ca a pornit omul asta in campanie electorala, in ideea ca pe cretu nu il mai voteaza nici nevasta, la cate tampenii a facut in orasul asta?
Voi mai credeti in mos Craciun? Se va face strada la partie, doar acolo va face Tase un cartier de case.
Pai pe Cretu nu il mai voteaza nici nevastasa ca sa scape de veverita din primarie.Cred ca e satul saraca.
Care veverita? Aia ce umbla cu coada sus si e rosie in obraji?
Ba Niculaie, acum dai startul la reabilitari???
Bine ba, da pina acuma pentru ce ai luat salariu? Ca sa bei cafele si strazile sa arate ca dupa bombardament?
Ba Niculaie. vezi ca inca nu ai reparat gropile ramase cu pamint de anul trecut pe strazile Abatorului, St O Iosif, Zavoaie….
Ba Niculaie, tu te crezi in campanie electorala de vii cu atitea minciuni?
Realitatea este alta: Esti un incapabil, un incompetent, care nu a reusit in toti acesti ani in care este viceprimar sa repare NICI O STRADA!
Nici o strada fara gropi, nici un petec fara groapa linga.
Asta poate fi moto-ul tau de campanie.
RUSINE!
Functionarule bine zis, vad ca o cunosti f. bine. Cred ca o cunoaste toata Bistrita. Nu are cumva o functie importanta in primarie? Vrem detalii. Multumim anticipat.
Dle viceprimar,daca veti porni la drum cu acelasi orgoliu.ca inaintasul dvs si nu veti tine cont de parerea oamenilor si veti continua sa pompati banii bistritenilor in wanderland,aquaparc,,in strazi suspendate si alte iluzii ce va vor trece prin cap, va rugam lasati oaenii astia in pace1Daca aveti curajul sa spuneti ca veti fi un altfel de primar ,decat seful dvs actual,atunci va vom lua in seama.SINCER!