Actualitate

Ce blocuri din Bistrița au rămas în cererile de finanțare pentru reabilitare termică

Consiliul Local Bistrița modifică hotărâri mai vechi privind cereri de finanțare „Îmbunătăţirea eficienţei energetice a blocurilor de locuinţe” şi a documentaţiilor tehnico-economice aferente, în vederea accesării de fonduri prin POR.

ADR Nord-Vest a declarat intrarea proiectelor depuse de municipalitate, 7 la număr, în faza precontractuală şi a solicitat o serie de documente necesare continuării procesului de contractare a cererii de finanţare și actualizate conform modificărilor apărute pe parcursul evaluării tehnico-financiare precum si a modificării cotei de TVA.

Bistrița 6 – 7,6 milioane lei (3,1 milioane lei contribuție proprie)

Bistrița 7 – 8,5 milioane lei (3,6 milioane lei contribuție proprie)

Din cauza criteriilor de eligibilitate privind anul construirii (receptia finală a lucrărilor de construcție a blocurilor să fie realizată până cel târziu în anul 1990) și a celui privind existenţa unor lucrări neautorizate, blocurile Arţarilor nr. 28, Gheorghe Şincai nr. 28, Constantin Roman Vivu nr. 6 şi Independenţei bl. 2, nu sunt eligibile. Ca urmare, în cererea de finanţare au rămas următoarele blocuri:

Bistrița 8 – 9,6 milioane lei (4 milioane lei contribuție proprie)

Din cauza criteriilor de eligibilitate privind anul construirii (receptia finală a lucrărilor de construcție a blocurilor să fie realizată până cel târziu în anul 1990), blocul de pe str. Carpați nr. 10 nu este eligibil. Ca urmare, în cererea de finanţare au rămas următoarele blocuri:

Bistrița 10 – 7,9 milioane lei (3,2 milioane lei contribuție proprie)

Ca urmare a neîndeplinirii criteriului de eligibilitate cu privire la asumarea prin declarație pe proprie răspundere a proprietarilor apartamentelor cu balcoane închise cu tâmplărie neconformă, blocul de pe Bulevardul Decebal nr. 52 a fost considerat neeligibil. Ca urmare, în cererea de finanţare au rămas următoarele blocuri:

Bistrița 12 – 13,5 milioane lei (5,4 milioane lei contribuție proprie)

Din cauza criteriilor de eligibilitate privind anul construirii (recepția finală a lucrărilor de construcție a blocurilor să fie realizată până cel târziu în anul 1990) și a celui privind existenţa unor lucrări neautorizate, blocurile din strazile Constantin Roman Vivu nr. 1, Constantin Roman Vivu nr. 4 , Constantin Roman Vivu nr. 12 și Emil Gârleanu nr. 19 nu sunt eligibile. Ca urmare, în cererea de finanţare au rămas următoarele blocuri:

Bistrița 13 – 10,1 milioane lei (4,1 milioane lei contribuție proprie)

Din cauza criteriilor de eligibilitate privind anul construirii (recepția finală a lucrărilor de construcție a blocurilor să fie realizată până cel târziu în anul 1990) și a celui privind existenţa unor lucrări neautorizate, blocurile din str. Mihai Eminescu nr. 13, str. Andrei Mureșanu nr. 6, str. Șt. O. Iosif nr. 2, Violetelor bl. 2,  str. Calea Moldovei nr. 16 nu sunt eligibile. Ca urmare, în cererea de finanţare au rămas următoarele blocuri:

Bistrița 16 – 10,7 milioane lei (4,7 milioane lei contribuție proprie)

Se vor realiza următoarele lucrări la fiecare proiect: a. izolare termică a pereților exteriori cu un strat de polistiren expandat ignifugat, inclusiv termo-hidroizolare a terasei, respectiv termoizolare a planşeului peste ultimul nivel în cazul existenţei şarpantei, cu sisteme termoizolante; b. înlocuire a tâmplăriei exterioare existente/ geamului, inclusiv a celei aferente accesului în blocul de locuinţe, cu tâmplărie termoizolantă pentru îmbunătăţirea performanţei energetice a părţii vitrate; c. închidere a balcoanelor şi/sau a logiilor cu tâmplărie termoizolantă, inclusiv de izolare termică a parapeţilor; d. izolare termică a planşeului peste subsol, în cazul în care prin proiectarea blocului sunt prevăzute apartamente la parter. e. înlocuire a circuitelor electrice în părţile comune – scări, subsol, etc. f. reparare a acoperişului tip terasă/şarpantă, inclusiv reparare a sistemului de colectare a apelor meteorice de la nivelul terasei, respectiv a sistemului de colectare şi evacuare a apelor meteorice la nivelul învelitoarei tip şarpantă; g. demontare a instalaţiilor şi a echipamentelor montate aparent pe faţadele/terasa blocului de locuinţe, precum şi montare/remontare a acestora după efectuarea lucrărilor de intervenţie; h. refacere a finisajelor interioare în zonele de intervenţie; i. reparare a trotuarelor de protecţie, în scopul eliminării infiltraţiilor la infrastructura blocului de locuinţe; j. reparare/înlocuire a instalaţiei de distribuţie a apei reci şi/sau a colectoarelor de canalizare menajeră şi/sau pluvială din subsolul blocului de locuinţe până la căminul de branşament/de racord, după caz;

Ratele de co-finanţare aplicabile pentru cheltuielile eligibile sunt: • 60% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectelor – Fondul European de Dezvoltare Regională şi bugetul de stat; • 40% din totalul cheltuielilor eligibile ale proiectelor – UAT şi Asociaţia de proprietari.

Contribuţia Asociaţiei/lor de proprietari din bloc (cheltuieli eligibile şi neeligibile) este: I. 100% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E- constructii + montaj + echipamente, corespunzătoare:  apartamentelor cu destinaţie locuinţă (inclusiv apartamentelor declarate la ONRC ca sedii sociale de firmă, care nu desfăşoară activitate economică, cu destinaţie locuinţă), aflate în proprietatea persoanelor juridice, a UAT sau a autorităţilor şi instituţiilor publice;  apartamentelor cu destinaţie de spaţii comerciale sau spaţii cu altă destinaţie decât cea de locuinţă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, a persoanelor juridice, a UAT sau a autorităţilor şi instituţiilor publice.
II. 25% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E – constructii + montaj + echipamente (cheltuieli eligibile) şi 25% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E – constructii + montaj + echipamente (cheltuieli neeligibile) corespunzătoare apartamentelor cu destinaţie locuinţă (inclusiv apartamentelor declarate la ONRC ca sedii sociale de firmă, care nu desfăşoară activitate economică) aflate în proprietatea persoanelor fizice.

UAT acordă ajutoare de natură socială în cazul următoarelor categorii de proprietari persoane fizice, care deţin apartamente cu destinaţie de locuinţă sau sedii sociale de firmă (care nu desfăşoară activitate economică) în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie în bugetele locale: • persoane cu handicap sau familii cu persoane cu handicap aflate în întretinere; • persoane singure/familii care, în ultimele 3 luni anterioare efectuării anchetei sociale de către autoritatea administraţiei publice locale, au realizat venituri medii nete lunare pe persoană singură/membru de familie sub câştigul salarial mediu net pe economie; • veterani de razboi şi soţi/soţii supravieţuitori/supravieţuitoare ai/ale acestora; • pensionari, indiferent de statutul acestora, ale căror venituri medii nete lunare pe persoană singură/ membru de familie sunt sub câstigul salarial mediu net pe economie.

Pentru aceste categorii de proprietari cota de participare proprie obligatorie este de 3,5% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E – constructii + montaj + echipamente, ce revine respectivilor proprietari, proporţional cu cota-parte indiviză de proprietate. Diferenţa până la 25% din valoarea cheltuielilor aferente C+M+E (cheltuieli eligibile şi neeligibile) va fi suportată de către UAT şi nu va mai fi recuperată de la Asociaţia de Proprietari.

Conform Ghidului solicitantului, UAT, în calitate de solicitant, are obligaţia de a asigura resursele financiare pentru acoperirea tuturor cheltuielilor aferente componentelor cererii de finanţare (cheltuieli eligibile şi neeligibile), în condiţiile rambursării a maxim 60% din cheltuielile eligibile din FEDR şi de la bugetul de stat, respectiv recuperării ulterioare a contribuţiei ce revine fiecărei asociaţii de proprietari din valoarea componentei respective (cheltuieli eligibile şi neeligibile).

Sumele avansate de către municipiul Bistriţa pentru asigurarea cotei de contribuţie proprie a proprietarilor/asociaţiilor de proprietari vor fi recuperate de la beneficiari în raport cu cotele părţi indivize din proprietatea comună aferente fiecărei proprietăţi individuale prin achitarea taxei de reabilitare termică care va fi stabilită prin hotărâre a Consiliului local al municipiului Bistriţa. Taxa de reabilitare termică se urmăreşte şi se execută în condiţiile prevăzute de Codul de procedură fiscală.

3 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.