Toate autovehiculele încărcate cu lemne vor fi urmărite prin GPS din a doua jumătate a anului viitor, prin dezvoltarea programului SUMAL, în colaborare cu STS, a declarat ministrul Apelor şi Pădurilor, Ioan Deneş.
„Nu ascund faptul că noi dezvoltăm în continuare SUMAL-ul (sistem informaţional integrat de urmărire a materialelor lemnoase – n.r.), prin STS, şi, într-un termen foarte scurt, o să creăm posibilitatea ca să urmărim prin GPS fiecare autovehicul încărcat cu masă lemnoasă, pentru că, (…), în paralel sau în acelaşi timp cu deblocarea sectorului silvic, vom găsi sau facem sau luăm măsuri de înăsprire a urmăririi trasabilităţii masei lemnoase”, a declarat ministrul.
Ioan Deneş a menţionat că în acest an se va lucra la respectivul program, urmând ca, în prima jumătate a anului viitor, să fie făcute simulări. Dacă simularea arată că este eficientă urmărirea prin GPS, atunci noul program va intra în funcţiune în partea a doua a anului 2019, a precizat ministrul.
Potrivit acestuia, în ceea ce priveşte problema defrişărilor, sunt două abordări diferite, respectiv până în 2014 şi după 2014, când s-au dezvoltat SUMAL-ul, care urmăreşte trasabilitatea masei lemnoase, din momentul în care se adjudecă pe exploatare şi până la momentul în care intră într-o societate comercială, şi aplicaţia Inspectorul Pădurii.
Ministrul Deneş susţine că tăierile ilegale din pădurile României s-au diminuat, dar că niciodată acest lucru nu va putea fi eliminat în întregime: „Niciodată, cu toate că ne-am dori acest lucru, nu vom putea elimina total această obişnuinţă, acest nărav de a eluda prevederile legislative. Dar, repet, prin aceste dezvoltări de programe, încercăm să diminuăm cât mai mult posibil aceste tăieri şi transport ilegal”.
Vedeți Inspectorul Pădurii http://www.inspectorulpadurii.ro
1. Aplicația asta de ce nu este bună? De ce vă stă în gât? De ce n-o dezvoltați?
2. De ce Bogdan Micu, autorul ei, trebuie s-o lanseze acuma prin alte țări?
3. Pe cine deranjează așa de mult Inspectorul Pădurii?
4. Domnule Ministru, ca să vedem și să verificăm „bunele d-voastră intenții” dați-ne adresa aplicației d-voastră aici. Dacă există și dacă aveți voie, este așa de simplu să ne-o dați. Noi o așteptăm în continuare cu foarte mare interes.
Întrebări pertinente.
De fapt strategia amicilor lui Deneş e să fure cu parcul. Adică aruncă pe piață ideea că transporturile sunt controlate, dar în realitate degeaba ai transporturi cu gps când la bază problema e cât lemn tai şi de unde îl tai. Altfel spus poți să ai 100% transport monitorizat dacă calculezi prost posibilitatea(supraevaluezi) dacă tai nerespectând planurile de amenajament(partizile de doborâturi de „buldozer” sau dezonarea pădurilor cu funcții de protecție prin artificii birocratice). GPS -ul e de asemeni un echipament nimic mai mult, poți să-l ai dar să nu permită în toate cazurile monitorizarea live dacă nu are funcția respectivă.
Parole, parole parole
Plus vedeoaş GPS pe cai sau pe căruțe.
Dacă ați observat, în discursul public al d-lor Ioan Deneș și Doina Pană Inspectorul Pădurii nici nu există. De ce? Pentru că această aplicație, foarte simplă și transparentă, a fost lansată fără voia lor și într-un mod clandestin. Dimpotrivă oficialii noștri au încercat s-o închidă de câteva ori și pentru că n-au putut au restrâns-o față de varianta inițială. Nu o închid deoarece mai există presă independentă și oameni care rezistă și strigă zilnic „Vă vedem!”
Foarte tare. Dar de reimpadurire nu se aude nimic. De ce oare nu am face un efort national, poate odata la 2 ani, sa renuntam la zilele oreaselor sa investim banii in padurile noastre? Zic si eu. Concerte vedem destule, mici si carnaciori gasesti in magazine, bere la fel….deci? Hai sa punem de banii aia niste copaci ?!
Daca se defriseaza padurile si ni se transmite ca nu sunt taieri ilegale….deducem ca se defriseaza cu acordul celor care ar trebui sa le protejeze…. Intreb doar…Au ajuns sa taie inclusive din ariile protejate , parcuri nationale….Este asa sau nu? Sau tarani nu mai taie si nu mai duc cu straiful, deci este „control asupra taierilor” ,dar taie austrieci si duc cu trenul cu acte in regula?