Actualitate

Elevii dau note profesorilor, iar directorii și personalul Inspectoratului Școlar Județean

Școlile din județ au început să aplice de la finalul semestrului întâi Ordinul 3864/2021 al ministrului Educației prin care elevii își spun părerea despre profesorii care predau la clasă răspunzând la 16 întrebări. Și profesorii vor face același lucru întrucât și Inspectoratul Școlar Județean a decis să aplice propriul formular.

”De la sfârșitul semestrului întâi, fiecare școală a început să aplice metodologia de acordare a feedbackului care cuprinde un chestionar cu 16 itemi. Școlile au facilitat aplicarea lor fie prin formulare proprii, în care au inserat aceste întrebări, fie utilizând o aplicație care era ușor de descărcat. Cele 16 întrebări se referă la modul în care profesorii explică materia, dar vizează și opiniile elevilor referitoare la propriul progres. În perioada următoare, vom aplica și noi – ISJ – propriul formualr de feedback, dar pentru directori și personalul din unitățile de învățământ. Am inițiat o colaborare cu o asociație care are specialiști care au construit un astfel de formular, l-am lansat deja la ședința cu directorii și vom procesa cu foarte mare atenție concluziile acestora”, a spus inspectorul general Aurelia Dan.

Metodologia de acordare feedback în învățământul preuniversitar a fost aprobată prin Ordinul 3864/2021. Ordinul emis de ministrul Educației prezintă modalitatea prin care elevii din învățământul preuniversitar pot evalua cadrele didactice. Se colectează astfel informații despre reacțiile elevilor la procesul de predare—învățare—evaluare și despre relația elev—profesor.

”Feedbackul nu reprezintă judecăți de valoare, dar este specific activității didactice, fiind utilizat ca instrument de bază pentru îmbunătățirea actului educațional. Scopul colectării feedbackului este creșterea calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia, precum și îmbunătățirea relațiilor dintre părțile implicate în acest proces, pentru a asigura un act educațional incluziv și de calitate, centrat pe elev. Feedbackul acordat permite aprecierea de către cadrele didactice a calității procesului de predare—învățare—evaluare din perspectiva elevilor, în scopul calibrării practicilor de la clasă, astfel încât să răspundă optim nevoilor de învățare ale beneficiarilor primari ai educației”.

Fișă de feedback semestrial (varianta tipărită)

Sunteți invitați să oferiți feedback cu privire la activitatea de la clasă. Este recomandat ca feedbackul să fie obiectiv, limbajul decent, iar opiniile exprimate să fie justificate. Această fișă este anonimă și poate fi completată electronic sau în format tipărit.

Sunt în clasa

Cadrul didactic căruia îi acorzi feedback predă disciplina: ________________________________________

Numele cadrului didactic care predă disciplina selectată: ________________________________________

În ce măsură ești de acord cu următoarele afirmații despre activitatea de la clasă?
(1 înseamnă în foarte mică măsură, iar 5 înseamnă în foarte mare măsură.)

Nr. crt.În ce măsură ești de acord cu afirmația de mai jos?12345
1.Profesorul explică clar materia.




2.Profesorul îmi explică moduri în care să învăț mai eficient.




3.Sarcinile de lucru la clasă sunt interesante.




4.Profesorul încurajează participarea tuturor elevilor în cadrul orelor.




5.Profesorul încurajează cooperarea între elevi.




6.Mă simt motivat să particip la această disciplină.




7.Profesorul folosește tehnologia digitală.




8.Profesorul explică modul în care ești evaluat și criteriile de evaluare.




9.Profesorul încurajează competitivitatea între elevi.




10.Elevii sunt încurajați să își exprime ideile și opiniile.




11.Atmosfera este plăcută în cadrul orelor.




12.Mă simt în siguranță și confortabil la această oră.




13.Profesorul ia în considerare și respectă Statutul elevului.




14.Ritmul de parcurgere a materiei este potrivit pentru mine.




15.Profesorul este interesat de starea mea de bine.




16.Fac efort mare acasă pentru rezultate bune la această disciplină.




Mi-aș dori ca la această disciplină să __________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________

Dacă ar fi să-i spui profesorului un gând după acest semestru, care ar fi acesta? _______________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________

În acest semestru, am fost prezent la:

25% din ore50% din ore75% din orePeste 90% din ore




9 comentarii

  • Stimata doamna inspectoare! parca era o comisie de taiat hartii si parca incercam sa scapam de birocratie! intelegem ca la minister exista cateva frustrate care vor complicatii in invatamant precum educatii sexuale, media si tot felul de incalziri! Dorim sa vedem o doamna in dvs care vede adevarul! profesorii sunt slab platiti si pe langa asta li se mai da de lucru degeaba! daca nimeni nu ia atitudine atunci vom sta in scoli pana la ora 22 si vom lucra si duminica! de aceea nu ne mai repecta elevii ca stiu ca suntem prost platiti si ca oricand suntem amenintati cu reduceri de ore sau mustrari de la sefu!

  • Foarte bine ca se completeaza aceste formulare sunt profesori care considera ca scoala e tarlaua lor, iar copiii nostri niste cobai prosti cu care îsi irosesc timpul si talentul nemasurat.
    Ne-am saturat sa platim meditatii pentru copiii nostri care vin de la scoala cu niste lectii copiate în caiet de pe tabla pe care anterior le-a trântit din manual un profesor plictisit si plin de ifose de geniu scârbit ca presteaza pe un salariu prea mic raportat la cele aproape 2 zile lucratoare ale saptamânii (norma didactica de 18 ore a câte 50 de minute = 15 ore/saptamâna).
    Sunt platiti din bani publici, iar daca nu le convine jobul sunt atâtea alte locuri de munca mult mai bine platite unde pot sa-si puna în valoare intelectul, nu-i asa?

    • Ți-ai ratat vocația și nu ai ajuns profesor, puteai medita și tu acum. Bine, ca să ajungi profesor trebuie studiu, mers pe la bibliotecă (un loc cu multe cărți, mai pe înțelesul tău). Cărțile ălea trebuie studiate, nu privite cu un complex de inferioritate, nimeni nu se naște învățat, nu trebuie să te temi. Uite totuși, pentru unul ca tine poate fi suficient dacă ai smartphone fiindcă ăla e deștept de-aia îi zice așa, numai ai grijă să nu i se descarce bateria că te blochezi în mijlocul meditațiilor. Atunci nu mai poți intra pe Tik Tok să afli despre norma didactică pe care o confunzi cu norma de predare și trebuie să aștepți până se încarcă bateria, să mai vezi ce și cum. În timpul acesta profesorii dau meditații, tu calculezi salariile și nu îți dă rezultatul… Îți dau un sfat: lasă copiii să facă școală și ia tu niște meditații. Măi pișicherule, tu ești politician! Citizenule care ești!😉

  • Stimata doamna inspector ,
    conform protectiei datelor , elevul nu are dreptul sa foloseasca datele personale , ale profesorului: nume , prenume, etc., in niciun scop. Veti crea un litigiu intre elevi si prpfesori. Munciti mai degraba, la simplificarea materiei!

    • Da o fișă de completat de elevi și profesori despre ministru și cei care inventează hârtii din minister, nu aveți?

  • Incredibil. Incredibil unde se ajunge! Să fiu bine înțeleasă. Am un băiat, fost elev de excepție într-un liceu de prestigiu din Baia Mare. Părinții mei au fost cadre didactice peste 40 de ani, majoritatea prietenilor sunt cadre didactice. Sunt total împotriva violentei de orice fel, a umilirii, etc…., cunosc această categorie sociala extrem de bine, am făcut și eu studii superioare.
    Dar, să se ajungă ca elevul să fie întrebat dacă ritmul de parcurgere a materiei e potrivit pentru el?!? Păi oameni buni nu mai există programa de învățământ? Profesorul are o programa de urmat. Nu?!?
    „Profesorul este interesat de starea mea de bine.”
    Fraților ce înseamnă asta?!? Să ce ? Profesorul ăla are în clasă o grămadă de copii cu personalități diferite, fiecare cu „starea lui de bine”….uneori doar de el înțeleasă! Și, sincer, între noi adulții, câți ne-am iubit la nebunie profesorul de matematică? Hai să fim serioși! Și să ținem cont că profesorul de matematică și română sunt cei mai năpăstuiți de soarta, fiindcă din română și matematică dai evaluare națională, dai teze, dai BAC…., omul ăla e obligat să facă școală că dacă nu este luat la rost de ce nu este promovabilitate! Când să mai aibă timp să se ocupe de „starea de bine”? N-are vreme de starea lui de bine și a familiei lui, a copiilor lui….
    Este foarte trist că , pur și simplu desfonsiderați total cadrele didactice. Desconsiderare, umilință și batjocora.

  • Când ajung elevii să dea note profesorilor,înseamnă că s-a schimbat sistemul de valori al unei țări!Cum este posibil ca un elev care abia a trecut clasa,să dea note profesorului care a trecut peste indolența lui și el a promovat astfel clasa,fără nici un merit?!Nu vi se pare domnilor guvernanți că vă bateți joc de oamenii valoroși, puțini care au mai rămas în această țară,fără viitor și fără șanse pentru locuitorii ei?Ce exemplu dați tinerilor care ar mai vrea să îmbrățișeze cariera didactică prin această măsură stupidă?Evaluarea trebuie făcută de cineva care are cel puțin o clasă în plus peste cel pe care îl notează/evaluează!Sunt cadru didactic cu peste 30 de ani vechime,dar dacă aș fi la început de drum,alta ar fi traiectoria mea profesională.Nu aș mai ajunge bătaia de joc a unui sistem bolnav,distrugător al destinelor unor tineri,pe care noi ar trebui să-i evaluăm în mod corect și să-i motivăm pentru a face cele mai bune alegeri în viață.Nu mă miră că nu merge nimic în această țară,dacă cei care ne conduc,se comportă într-un astfel de mod!Mi-e rușine că trăiesc alături de oameni care nu au simțul realității și nu cunosc sistemul de valori ce trebuie respectat!Nu am nimic să vă mai spun!Doar că nu meritați locul pe care îl ocupați!

  • E o bătaie de joc la adresa sistemului de învățământ! In ce țară aberantă trăim ,am ajuns că elevul să îi evalueze munca ,strădania unui profesor,culme când tocmai invers e acest proces de evaluare! Ce alte cretinitati și tâmpeniiai vreți să aplicați,să susțineți ale acestui ministru sinistru și incompetent? Uitați va la el că habar nu are ce face ,ce spune! E de pe altă planetă! A zăpăcit tot sistemul de învățământ! Unde mai e demnitatea și respectul pentru cadrul didactic și pentru învățământ???

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.