Municipalitatea are în vedere introducerea, în viitor, a troleibuzelor pe anumite trasee din oraș, deoarece costurile cu autobuzele electrice ar putea fi la un moment dat extrem de mari.
”Nu discutăm despre troleibuz în vatra veche a orașului, dar eu cred că trebuie să ținem cont de faptul că autobuzul electric, peste tot în Europa, este în perioada de testare. Avem autobuze electrice de foarte puțin timp, încă nu știm cum se vor comporta, care este fiabilitatea acestor autobuze. Ne putem trezi la un moment dat că trebuie să scoatem din buzunarul public foarte mulți bani pentru înlocuirea acumulatorilor. De aceea, pentru că avem o oportunitate, măcar pentru anumite trasee putem merge cu varianta mixtă de troleibuz care are și autonomie, adică poate circula cu alimentare pe fir dar pe anumite porțiuni poate merge cu acumulator. Și mă refer la culoarul de mobilitate Calea Clujului – Drumul Cetății – str. Lucian Blaga, mă refer la cel puțin anumite porțiuni de pe culoarul de mobilitate aferent râului Bistrița. Nu mă refer la Linia Verde, la axa Gării – Decebal – Năsăudului – Andrei Mureșanu pentru că aici proiectele sunt închise”, a spus primarul Ioan Turc în ședința Consiliului Local.
Cu idea asta o pierde toata bunavointa si sustinere gastigata din alte proiecte. Pur si simplu nu avem artere de trafic limitrofe unde s-ar putea agrea asemenea instalatii. Totul trece prin oras si afecteaza grav aspectul. Tematica cu sirme agatate a mai fost discutat aici sub primul articol. In plus si autobuzele astea au accumulatori cum zice el insusi. Electric da, dar nu cu tehnica din epoca de aur.
In toata nebunia lui cu troleibuzul are si primarul un pic de dreptate (un pic). Intradevar nu polueaza si atat! Dar, si aici intervine un mare DAR, au, însă un mare dezavantaj: sunt dependente de o reţea de cabluri scumpă si inestetica şi care nu de puţine ori, pune probleme. Sper ca moderatorii sa permita pubicarea unui link dintr-un site de specialitate in care este descrisa functionarea actuala a troleibuzelor si tendintele in alte tari in ceea ce priveste evolutia acestor mijloace de transport (se merge pe renuntarea la aceste cabluri). Articolul este mai vechi, testarile sunt finalizate deja si dat in exploatare in Geneva din cate am inteles (cu un Gogal, Goagal, Gagal, Google sa poate afla usor pe unde functioneaza):
https://www.promotor.ro/masini-noi/eco/troleibuzul-fara-fire-ideea-care-ar-putea-revolutiona-autobuzele-electrice-12773738
Nu poluează asa de tare? Dar troleibuzul nu tot cu curent se alimentează? Sau sa înțeleg ca avel curent pentru Troleibuz este mai ecologic decât pentru autobuzele electrice?
Troleul „cu baterii”? / Il vom trage cu boii… / Cu troleul tras de cai / Vom ajunge drept in rai!
In varianta mixta…
Du-te și te culcă primare! Irosești timpul și banii comunității care te-a ales ca să scape de pesede, cu ideile tale stupide. Nimeni nu a crezut că ești o lumină. Nimeni nu se aștepta să fii o catastrofă atât de mare. Stai pitit și nu mai da pe goarnă toate aberațiile care-ți trec prin minte că oricum n-o să apuci să pornești nici una! Fă-ți un bine ție și partidului și nu-l desființa cu totul. Fă bine taci! Astupă gropile, fă curățenie în oraș, tunde iarba și udă florile la vară! Atât! Nu are rost să te-ntinzi la nimic mai mult că nu vă duce capul, nu sunteți în stare și oricum nu o să mai apucați. Nu mai enervați lumea!
Tot m-am întrebat cine din primărie vine cu toate prostiile acestea ?
Mai degrabă va coloniza Elon planeta Marte decât să se lărgească străzile Calea Clujului, Drumul Cetății și Simion Mândresu.
https://timponline.ro/santul-de-garda-de-langa-centura-va-fi-acoperit-cu-dale-pentru-a-treia-banda-sau-amenajarea-de-parcari/