Amenajarea pistelor pentru cicliști a ajuns și pe porțiunea din Drumul Cetății între strada Poligonului și Rombat, numai că, de data aceasta este pe partea cealaltă.
Reamintim că proiectul de amenajare a pistelor pentru cicliști a fost modificat pe Drumul Cetății pe tronsonul între restaurantul Flamingo și sensul giratoriu de la Dedeman în cursul anului 2021.
”Pe Drumul Cetății, de la Flamingo până la sensul de la Dedeman, pista este relocată. Între Flamingo și sensul giratoriu de pe Drumul Tărpiului o să fie și trotuar, și pistă pentru că ne încadrăm, însă de la sensul acela giratoriu și până la Dedeman va fi numai pistă de biciclete, nu și trotuar. Acolo nu ne mai încadrăm cu ambele. Inițial, pista de biciclete pe acest tronson era prevăzută pe partea cu canalul, dar va fi executată pe cealaltă parte”, a spus atunci Mircea Moldovan, responsabil de proiect din partea CML.RO, executantul lucrării.
Managerul companiei, Vasile Roș, a declarat tot atunci pentru Timp Online că amenajarea pistelor pentru cicliști este unul dintre cele mai provocatoare proiecte pentru compania pe care o conduce.
”Este cel mai frumos proiect pentru că nu-l mai terminăm, îl tot schimbăm. Toată lumea e nemulțumită: șoferii, bicicliștii, beneficiarul, constructorul. În final, eu cred că va fi un proiect bun și oamenii se vor bucura de el. Chiar dacă se mai parchează acum pe unele piste, vor rezista. Sigur că, dacă parchează un camion cu tonaj mai mare, poate afecta, dar altfel nu sunt probleme de rezistență. Asfaltul e unul colorat și bun. De aceea s-a ales soluția cu pigment în asfalt, nu vopsit, pentru durabilitatea lui”, a spus Vasile Roș.
Obiectivele proiectului de 24,3 milioane lei, fonduri europene și cofinanțare de la bugetul local, sunt:
- Amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, semnalizate corespunzator, pe 28 de străzi din Bistrița.
- Instalarea a 7 stații închiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care 2 vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete achiziționate prin proiect.
- Achiziționarea unui număr de 175 biciclete inteligente, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete față de situația prezentă, respectiv cu 25.500 de persoane în plus, în primul an după implementarea proiectului, și cu 36.500 persoane, în plus, în al 5-lea an de durabilitate a proiectului.
Străzile cu piste sunt: 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C.R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever, Garoafei.
Soluția tehnică diferă de la stradă la stradă. Cele mai multe piste au sens unic și o lățime de 1-1,5 metri. Asfaltul are pigment roșu. Vor fi montați stâlpi de protecție în zonele aglomerate din oraș pentru a nu permite șoferilor să parcheze pe piste.
Stații de închiriere a bicicletelor vor fi zona Pădurii Schullerwald; zona Piaţa Mihai Eminescu; str. Parcului; str. Calea Moldovei – zona Han; str. Calea Moldovei – zona Piață; zona str. Cuza Vodă; b-dul Independenței – zona Big.
Drumului Cetății din Bistriţa este oricum o arteră de circulatie foarte aglomerată. Amenajarea pistei de biciclete crează complicatii suplimentare, fie prin ingustarea benzilor de circulatie auto, fie prin disparitia trotuarelor pietonale. In plus, prin relocarea unor portiuni din pista de biciclete de pe o parte pe alta a străzii pentru crearea continuitătii de deplasare trebuie refăcute si sensurile giratorii de pe traseul respectiv, astfel incat să poată fi acordată prioritate biciclistilor dar si pietonilor , prin configurarea unui inel interior pentru masini, altul exterior pentru biciclisti dar si treceri de pietoni cu zebră la toate iesirile din sensul giratoriu:
Vezi: https://www.bbc.com/news/uk-england-cambridgeshire-53769480
Foarte frumos pista este pe partea cu canalul de gardă a străzii Drumul Cetății unde nu încurcă pe nimeni.
https://vimeo.com/621827687
Acolo peste linie este locul pistelor de biciclete unde sunt utile și nu încurcă pe nimeni. Pistele nu trebuie făcute pe străzile înguste din Centru unde enervează pe absolut toată lumea deopotrivă pe șoferi, pietoni și pe bicicliști.
Pe o parte pistă de biciclete largă de peste 1,50cm și pe o parte trotuat si acela peste 1m ,iar acele șanturi trebuia de mult astumate și amenajat cu asfalt sanț cu biscuiți făcut mai adînc dar si loc de parcare ptr masini că era destul loc așa e sanț ,trotuar îngust ,piste înguste nui nici cum acolo
Sub nici-un motiv canalul de gardă nu trebuie astupat el dea lungul timpului și-a dovedit valoarea protejnd zona de nord de inundații și alunecări de teren.
@ Florian Au mai fost tâmpiți care au intrat abuziv și au astupat șanțuri publice pentru aș face acolo cotețe pentru grătare și după aceea li s-au răsucit casele vezi aici valea Budacului, valea Jelenei, valea Ghinzi și Zăvoaie etc. Din nefericire de prostia lor au fost afectate și casele vecinilor.
Cine vrea parcare poate să-și cumpere teren pe partea cealată a canalului de gardă și să-și facă parcare acolo așa cum au făcut cei de la Rombat, nu trebuie distrus canalului de gardă care este foarte bun.
„Fără o Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, Bistrița rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și de lume” ^ Acestă pistă de pe strada Drumul Cetății va duce la siguranța bicicliștilor în trafic și la o conducere mai ușoră din partea șoferilor care nu vor mai trebui să depășească bicicliștii.
@ Florian pe porțiunea Flamingo – Tărpiului pot să facă liniștit o pistă de bicicelte de 2m pe partea cealată nu au pentru o pistă și un trotuar.
Și luminat toată zona de centură si mai ales în zona rest flamingo și in zona de la capelă la rombat și spre Șchuleward
Super de mult aşteptăm construirea pistei de pe strada Drumul Cetății.
Fain 👍
Incompetenții din Primărie au vrut să schimbe traseul pistei de biciclete Drumul Cetății de pe partea cu canalul de gardă unde nu încurcă pe nimeni pe partea cealaltă unde distruge trotuarul.
https://timponline.ro/proiectul-de-amenajare-a-pistelor-pentru-ciclisti-pe-drumul-cetatii-schimbat/
Pista de bicilete veche de pe str. Drumul Cetății dintre Drumul Dumitri Vechi și Flamingo este necesar să rămână pe partea aceea a străzi și pe partea cealtă a străzii să fie construit trotuarul asta fiindcă această pistra tebuie obligatoriu să rămână conectată cu pista bună de pe Drumul Dumitri Vechi. Porțiunea aceea și-a dovedit din plin eficiența. La sensul giratoriu de la Flamingo spre Pădurea Shullerward pista trebuie să traverseze strada pe partea cealaltă pe lângă canalul de gardă unde este loc și pentru pistă și pentru trotuar.
https://www.youtube.com/watch?v=Lx07tyihh9s&list=PLjA9lNX_fbYnVsQkfqxZj7zc3QK5Z1-MT&index=4
Pista de biciclete de pe Drumul Dumitri Vechi se termină brusc la calea ferată , această pistă trebuie conectată la rețeau pistelor Bistrițene prin conectarea ei la pista de pe Andrei Mureșanu – Năsăudului și pista de pe Calea Moldovei.
Stimată doamnă Sabău mulțumim că ne ține-ți informați. Felicitări pentru acest articol și la cât mai multe articole bune în continuare !
Stiti ce imi place cel mai mult … Ca pe V. Ghinzii, o strada nou asfaltata si facuta de la zero (cu pista de biciclisti frumos amenajata, marcata, delimitata), ciclistii circula tot pe carosabil … pai ce-ai facut Bobitza?
Masinile sunt parcate tot pe carosabil, in fata portii! … ca deh, ne e greu sa deschidem poarta, sau sa apasam butonul, si sa parcam masina! Suntem stapani pe orice si ignoram regulile bunului simt, regulamentul rutier, etc … Depasim pe linie continua, chiar daca avem obstacol, fara sa dam prioritate celui ce vine din fata, fara macar o intentie de incetinire (pt siguranta) sau semnalizare a intentiei … de a incalca legislatia! Incapem! Oricum, franeaza fraierul ce are prioritate si banda libera! Arcuncam elegant chistoacele si ambalajele pe geam, din mers, ca masina nu e cos de gunoi (doar strada)! etc, etc … Ne civilizam vreodata?
Aia de pe strada Ghinzii aplica TRADITIA , considera ca sunt superiori si proprietari pe terenul public din fata casei.
Acolo parcheaza, acolo se kaca!!!
PS mare LICHIDATOR parcheaza si pe trotuar…. si in curba …si linie continua!!!
Lichidal ar cateva puncte de pervers!!!
Deși pista Drumul Cetății nu este marcată se circulă excelent pe ea cu bicicletele fiindcă peste linie lumea este civilizată și își parchează mașinile în curți și graraje nu pe stradă, trotuar sau pe pistă. Lafel de bine de circulă și pe pistele de pe Eroilor și Drumul Dumitri Vechi.
https://www.youtube.com/watch?v=bB6Xxp5xIGQ&list=PLjA9lNX_fbYnVsQkfqxZj7zc3QK5Z1-MT&index=7
Mai este un cocalar pe Valea Ghinzi care își ține în permaneță porțile deschise care culmea se deschid înspre stradă WOW astfel trotuarul este blocat tot timpul.
Pe Ghinzii aproape de puntea Tudor Vladimirescu mai este o săritoare nasoală ( limitator de viteză ) unde îți poți rupe gâtul. Acesta ar trebui eliminat rapid.
…ala cu portile deschise pentru ca asa e el din nastere
Ala are poarta deschisa pentru toti
Săritori nasoale sunt pe Valea Budacului . Cine mama măsi poate să meargă cu viteza pe drumul ăla în pantă îngust şi cu multe curbe ?!
Sunt cocalari în zona veche pe Alexandri şi Lupeni care înloc să-şi parcheze maşinile în curți şi le lasă pe stradă şi pe trotuar.
Pe Șincai și Caragiale este lafel
Pe Independenței cocalari își lasă mașinile în fața porții în loc să și-le bage în curte cum este normal.
🤣 Recordul absolut de săritori din Bistrița este deținut de str. Compozitorilor unde sunt săritori din 5 în 5 metri 🤣
Pentru a asigura legătura cu localitățile componente Sigmir, Viișoara și Unirea pista de biciclete de pe strada Drumul Cetății trebuie prelungită și pe străzile Calea Clujului și Simion Mândrescu.
Este excelentă pentru copii noua trecere de pietoni de pe Drumul Cetății din apropiere de Opel.
Pista de pe lângă canalul de gardă de pe Drumul Cetății pe porțiunea dintre Flamingo şi sensul giratoriu Tărpiului este foarte bună pentru că acolo este spațiu şi pentru pistă şi pentru un trotuar pentru cei ce aleargă şi va fi foarte aproape de Stadionul de Rugby de pe terenul unde a fost LDP-ul. Pe partea străzi spațiu este mai îngust şi nu vor încăpea şi pista de biciclete şi trotuarul .
👍 Super, este perfect traseul pe lângă canalul de gardă a pistei de biciclete de pe strada Drumul Cetății. Felicitări Primarului şi Proiectantului pentru traseul ales !
Nu sunt în stare să termine odată de construit Pista de Biciclete utilă de pe strada Drumul Cetății care se poate construi foarte ușor pe lângă canalul de gardă inclusiv pe tronsonul de la Magazinul Penny la sensul giratoriu Tărpiului însă visează să facă alte piste pe străzile înguste imposibile de pe delurile Budacului și Jelnei
https://timponline.ro/pe-dealul-budacului-si-in-slatinita-se-vor-face-piste-pentru-ciclisti-cu-bani-din-pnrr/
În curând vine vara senzonul perfect pentru biciclete așa că cei din primărie ar fi cazul să semnalizeze și marcheze acum toate tronsoanele de piste de biciclete deja făcute bineînțeles mai puțin pistele de biciclete cu mari probelme de pe străduțele înguste din centru.
https://timponline.ro/e-plin-de-masini-pe-pistele-de-ciclisti-primarul-ioan-turc-oamenii-nu-pot-parca-in-sufragerie/
Mergem de la Sigmir cu bicicleta ne trebuie pistă de biciclete pe lângă canalul de gardă.
Sunt excelente demersurile de redeschidere a bazei de agrement Mecanica ( Mebis ).
https://timponline.ro/studiile-pentru-un-aquapark-in-zona-mecanica-la-licitatie/