Șantierele deschise în oraș reduc la jumătate timpul în care elevii școlilor de șoferi conduc efectiv în timpul examinării întrucât mai mult stau la cozi decât pot face manevre în trafic. În ciuda acestui ajutor neprevăzut, promovabilitatea este sub 50%.
În cursul anului trecut, au fost examinate la proba teoretică un număr de 12.599 persoane din care au fost admise 5.619 reprezentând 46%, iar la proba practică au fost examinate 8.849 persoane din care au fost admise 5.594, reprezentând 60% din numărul celor examinați la proba practică și 40% din numărul celor examinați la proba teoretică.
”Procentul este aproximativ același în fiecare an. Mulți vin să-și ia permisul când au Bacalaureatul și alte examene, iar pregătirea lor lasă de multe ori de dorit. Apar și emoțiile inerente acestor examene pentru că, de multe ori, ei nu ne pot arăta ce știu să facă la volan, iar uniforma văzută în dreapta pe mulți îi blochează, din păcate. Din acest motiv, am și propus să modificăm modul de examen și să stăm noi în spate, cum se stă în alte state civilizate, iar în față să stea instructorul. Ar fi bine ca noi să stăm în spate, să analizăm obiectiv și să vedem mult mai bine ce se întâmplă la volan. Nu aș zice neapărat că a scăzut calitatea pregătirii candidaților, procentul e cam la fel, dar este sub 50%, ceea ce poate pune un semn de întrebare, dar nu e ceva nou acum, așa e de când facem statistici. Apare probabil și uzura instructorilor, probabil și o prea mare așteptare a noastră, a examinatorilor, dar acestea sunt condițiile”, a explicat comisarul șef Claudiu Prodan, șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor Bistrița-Năsăud.
Întrebat dacă șantierele deschise în oraș afectează proba practică, el a răspuns: ”Pe noi, nu. Aș putea spune că îi ajută pe cei care dau examen pentru că stau mai mult în trafic și nu conduc atât cât ar trebui. Ei trebuie să conducă undeva la 25 de minute și, la ce blocaje sunt în trafic în oraș, conduc mai puțin, poate doar jumătate din timp”.
În ce-i privește pe șoferii sub 18 ani care dau examen pentru permis categoria B1, Claudiu Prodan a spus că aceștia nu sunt tratați cu indulgență: ”Examinarea este la fel. Nu suntem mai indulgenți pentru că sunt mai tineri. Sunt participanți la trafic și trebuie să fie pregătiți la fel ca și cei care dau examen pentru categorii superioare. La 18 ani trebuie să dea examen din nou pentru a fi admiși la categoria B”.
În județ, avem și 8.858 conducători auto de peste 70 de ani, însă și ei pot circula fără nicio restricție.
”Legea nu obligă, din păcate, ca după o vârstă să fie mai amănunțite analizele medicale. Nu contează că ai 30, 40, 90 sau 100 de ani, fișa medicală se face o dată la 10 ani când îți preschimbi permisul. Noi ca examinatori sau polițiști nu putem face nimic în acest sens”, a declarat Prodan.
În Bistriţa-Năsăud sunt autorizate şi funcţionează 42 de şcoli de șoferi, la care sunt afiliaţi 172 instructori autorizaţi. Mai sunt autorizate şi funcţionează 9 laboratoare psihologice şi 4 policlinici medicale acreditate.
În evidenţa informatizată, la sfârșitul anului trecut erau 123.895 de conducători auto și în evidenţa manuală 10.449 conducători auto. Din totalul celor 123.895 de conducători auto, 77.895 sunt bărbați și 46.000 femei.
Șoferii din județ pe categorii de vârstă:
- 16-17 ani : 62 conducători auto
- 18-20 ani : 5302 conducători auto
- 21-30 ani: 23380 conducători auto
- 31-50 ani: 53.772 conducători auto
- 51-70 ani: 32.521 conducători auto
- peste 70 ani : 8.858 conducători auto
Activitatea examinatorilor a fost:
Nr. | Examinator | Număr persoane examinate | Număr persoane admise/ Procent promovabilitate | ||
2021 | 2022 | 2021 | 2022 | ||
1. | Cms. șef Prodan Claudiu | 22 | 36 | 15 – 68% | 22 – 61 % |
2. | Insp.pr. Pop Cristian | 585 | 372 | 423 – 72% | 281 – 75 % |
3. | Sinsp. Andreica Oana | 1664 | 2040 | 823 – 49% | 996 – 48 % |
4. | Ap Todoran Ioan | – | 817 | – | 517 – 63 % |
5. | Asp Mureșan Vasile | 1542 | 607 | 969 – 62% | 362 – 59 % |
6. | As Olariu Leon | 1083 | 1076 | 805 – 74% | 809 – 75 % |
7. | Asa Cojoc Emilian | 1284 | 1065 | 955 – 74% | 755 – 70 % |
8. | Asa Turc Lucian | 2412 | 1903 | 1919 – 79% | 1372 – 72 % |
9. | Ap Man Mihai | 50 | 57 | 67 – 74% | 44 – 77 % |
Îmbunătățirile mereu aduc un pas înainte și interesează să le pună în aplicare….
În 🇪🇸 m-am examinat și nu agent de poliție era în spate ci un examinator civil, asta era meseria lui, iar odată făcut examenul, documentele format digitalizat ajungeau în mâna Poliției Rutiere.
Poliția interferează foarte puțin.
Examinatorii spagari din vechea garda ce mai fac? O duc bine de ce vad. Pensionati, cu scoli de soferi, pensiuni, afaceri peste afaceri. Si-acum imi aduc aminte cat de socati erau membrii familiilor acestor mizerabili, dar vai cat de nedreapta era soarta si societatea cu ei. Pai ce-ati crezut ba, ca vacantele si masinile voastre de zeci de mii de euro erau platite dintr-un salariu de 4000-5000 de lei? In orice tara civilizata erati in secunda doi in puscarie pentru cel putin 10 ani cu executare, averea luata la control si confiscat tot ce nu puteati justifica financiar.
@Bistriteanul
Bineînțeles că așa termină toți clovnii sistemului.
Corect.
„Cand eran mic am vrur sa ma fac politist. Am crescut si mi-am dat seama ca din alta parte se poate fura mai mult. Acum iar vreau…” din perlele unui politician ajuns sa faca un eseu la facultatea Spiru Haret pentru examenul de …civica!!!