15 copii din medii defavorizate își fac temele la sediul Fundației Inocenți alături de elevi, studenți și seniori voluntari. Unul dintre ei este Bianca Pieptănar, elevă în clasa a X-a la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu”, profilul filologie, o fostă ”inocentă”.
Pe Bianca Pieptănar am găsit-o scriind de zor pe tablă litere pe care le repeta împreună cu Marius, un băiețel blond, care abia putea bângui câteva sunete. Cu multă răbdare, Bianca o lua din nou de la capăt, iar copilul o urma cuminte.
”Am vrut să vin să vin să ajut copiii de la Fundația Inocenți pentru că am fost și eu un inocent. Nu știam să scriu, să citesc, să fac compuneri, să vorbesc liber. Mama nu m-a putut ajuta prea mult, la școală eram cumva marginalizată. Cei de la fundație au venit la școală și m-au văzut, mi-au propus să vin la cursurile lor și așa am ajuns la Inocenți. Fără ajutorul lor nu aș fi putut fi ceea ce visam: să ajung elevă la Colegiul Național Liviu Rebreanu. Am beneficiat de mult ajutor din partea lor și vreau acum să ajut și eu, să dau înapoi măcar puțin din cât am primit”, ne-a spus Bianca Pieptănar.
Copilul cu care exersa, alături de alți doi frați, vine la fundație adus de o soră mai mare. Acasă nu are cine-l ajuta să-și facă temele și nici cu cine vorbi, însă Bianca vede în el nu ceea ce este, ci ceea ce poate deveni. ”Aș putea spune că mă regăsesc cumva în el. Așa eram și eu, nu știam nimic, dar încet, încet, mi-am dat drumul”.
Pe Denisa Lușcă, și ea elevă în clasa a X-a la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu”, profilul filologie, am găsit-o explicându-i unei fetițe, Cristina, diferența între substantiv și subiect. Despre ”profesoara” ei de la fundație, Cristina spune: ”e frumoasă, deșteaptă, înțelegătoare, prietenoasă”, iar ”profesoara” are numai cuvinte de laudă despre eleva ei: ”Este o fetiță foarte inteligentă care prinde repede. Eu îmi doresc să o ajut chiar mai mult decât la teme”.
Sonia, și ea elevă la Colegiul Național ”Liviu Rebreanu”, colegă de clasă cu Denisa, se ocupa de Daniel: ”Am scris un text la română și s-a descurcat foarte bine. Vin aici pentru că îmi place foarte mult să lucrez cu copiii, să-i ajut. Îmi sunt foarte dragi”.
Și Mihaela Berari, studentă în anul II de Master la Facultatea de Psihologie, face voluntariat la fundație. ”În viitor vreau să lucrez cu copiii și m-am gândit că este o oportunitate foarte bună să interacționez cu ei și să-mi petrec câteva ore pe săptămână aici. Când l-am cunoscut pe Marian era un copil închis, sensibil, avea dificultăți la citit, dar a evoluat foarte mult”.
Voluntar al Fundației Inocenți este și Sorin Herciu, membru al Clubului Lions, pe care l-am găsit în timp ce îl ajuta pe Andreas, un băiețel de clasa a IV-a de la Liceul de Arte ”Corneliu Baba”, să înțeleagă ceea ce citește: ”Nu e muncă, e puțină preocupare să-i ajutăm pe copii să-și finalizeze lecțiile. Dintr-un motiv sau altul acasă probabil că nu au sprijin și noi încercăm să-i ajutăm. Pentru că sunt copii de ciclu primar, ne descurcăm noi, adulții, indiferent de materia la care au de făcut teme“.
”Este un schimb de nevoi, zic eu. Ei au nevoie de mame, de tați și de bunici, cum e și cazul celor trei frați. Ei au o soră mai mare care i-a adus aici și au foarte mare nevoie socială. Și bunicii au nevoie de nepoți, voluntarii de frați mai mici, așa că e un schimb de nevoi. E un ajutor în a le stabili valorile umane fiindcă aici vin fără valori și e un ajutor în a elimina prejudecăți și discriminare. Săptămânal vin 15 copii aici, la after school, dar sunt distribuiți în așa fel încât să fie eficientă activitatea aceasta. Sunt copii care au nevoie de voluntar unu la unu. Încercăm să lucrăm același voluntar cu același copilaș pentru a se realiza o interacțiune socială și un atașament”, ne-a spus Mihaela Mihalca, psihopedagog.
”La acest program vin copii din medii defavorizate, după școală, să-și facă temele împreună cu voluntari tineri și seniori. Cei tineri sunt elevi de liceu care vin după ore sau studenți care vin să facă practică, iar voluntarii seniori fac parte din proiectul Generații, derulat de principesa Margareta a României. Datorită acestui program, performanțele școlare ale copiilor cresc, dar noi avem niște teste de inteligență emoțională pe care le aplicăm și observăm progrese și aici. Dacă cineva vrea să se alăture programelor noastre este ideal să o facă înainte de începerea anului școlar, când facem programările, însă, pe parcurs, găsim și alte activități în care să-i implicăm”, a spus Maria Moldovan Drăguș, coordonator al programului de after school.
Dacă vreți să susțineți programele Fundației Inocenți financiar sau ca voluntari, dați click AICI.
Adaugă comentariu