Economie Recomandări

Bulevard cu șase benzi la Bistrița? Trei variante luate în calcul de administrație

Primăria Bistrița analizează trei variante pentru amenajarea unei noi artere rutiere în oraș care ar putea fi chiar un bulevard cu șase benzi. Ar fi posibil prin dezafectarea căii ferate care leagă orașul de Bistrița Bârgăului. Alte variante sunt menținerea acesteia și construirea unei șosele care să o includă pentru a putea fi folosită la nevoie de Armată.

”Calea ferată este o posibilitate de dezvoltare a unei noi artere rutiere în municipiul Bistrița. Am fost la Regionala CFR Cluj pentru a avea o discuție în acest sens. Acolo, am identificat trei posibilități. Ideea care mi se pare cea mai bună este întreruperea transportului feroviar pe ruta Bistrița – Bistrița Bârgăului, dezafectarea căii ferate pe teritoriul municipiului Bistrița și construirea unei noi artere rutiere. Poți face acolo bulevard cu 6 benzi. E o posibilitate de dezvoltare imensă”, a declarat primarul Gabriel Lazany într-o emisiune la postul local de televiziune AS TV.

Argumentul pe care l-a adus în favoarea acestei idei este acela că, între Bistrița și Bistrița Bârgăului, circulă un tren privat subvenționat, cu un număr foarte mic de pasageri, care ”mai mult încurcă decât ajută”.

”Cei de la Regionala CFR mi-au spus că singurul loc în care pot întâmpina probleme e la abținerea avizului din partea Armatei fiindcă o să spună că e cale ferată strategică. În cazul acesta ne putem duce către o variantă secundară: păstrarea căii ferate, dar includerea ei în artera rutieră, adică sistarea transportului feroviar, ea să fie ca o linie de tramvai prinsă în asfalt, funcțională, care să fie folosită de trenurile militare în caz de necesitate”, a adăugat Gabriel Lazany.

Dacă nici această variantă nu va fi acceptată, atunci a treia este preluarea în administrare a terenului până la limita terasamentului căii ferate, atât pe pe partea stângă, cât și pe dreapta.

”Atunci putem dezvolta arteră rutieră de o parte și de cealaltă a căii ferate doar că soluția aceasta nu rezolvă trecerile la nivel cu calea ferată care sunt un impediment în trafic”, a explicat el.

Întrucât calea ferată traversează mai multe unități administrativ-teritoriale, Primăria Bistrița are nevoie de un parteneriaty cu celelalte comune de pe Valea Bârgăului traversate de calea ferată sau poate apela la ajutorul Consiliului Județean.

”CJ este de acord să facem acest lucru, chiar dacă păstrăm calea ferată pe raza celorlalte UAT. Putem face un fel de transport intercity care să vină până la limita orașului Bistrița, să facă legătură rapidă între localități sau un tren turistic, dar asta presupune modernizarea căii ferate și amenajarea unei parcări pe principiul Park & Ride și atunci de acolo autobuzele ar putea prelua oamenii și i-ar duce unde vor. Aceste lucruri ar putea degreva o parte din traficul rutier”, a adăugat edilul.

Întrebat când ar putea demara acest proiect, Gabriel Lazany nu a oferit un orizont de timp. El a spus doar că prioritatea numărul unu a administrației este fluidizarea traficului și rezolvarea locurilor de parcare de-a lungul Liniei Verzi și a Axei Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului unde se desființează circa 4000 de locuri de parcare.

”Din păcate, vechile administrații nu au avut inspirația de a prevedea locuri de parcare noi fiindcă erau eligibile, nici de a modifica proiectul pe parcurs. Acum suntem puși în fața unui fapt împlinit”, a conchis el.

Calea ferată între Bistrița și Bistrița Bârgăului a fost construită la 1898, la doi ani după ce a fost inaugurată prima cale ferată din județ între Bistrița și Dej. În ultima perioadă, Armata a făcut mai multe transporturi de echipamente cu garnituri de tren care au pornit din zona rampei de încărcare situată pe strada Poienii.

36 comentarii

  • Cu siguranta cand nenea Putin hotaraste invazia vom avea nevoie din nou de fiecare metru de cale ferata.
    Asa ca nu va prosteasca foamea stimati edili din Bistrita si BN.
    Mentinerea ei este strategica si cu pacea in Europa s-a cam incheiat.

    45
    64
    • D le Bălan , vedeți că se fac angajări la Gigi24 și alte televiziuni de propagandă care sînt plătite să provoace frică . Văd că vă cam plac și dvs poveștile astea cu Putin , cu bau bau și invadarea Europei

      24
      27
    • “cea mai mare artă a diavolului este să ne convingă că nu există” (Charles Baudelaire).

      21
      3
  • Parerea mea este ca la noi in oras nu avem atata tehnica militara care sa necesite transportul cu trenul, acesta fiind mai rapid mutata in caz de nevoie cu transport auto deci da transformarea in artera stradala e o idee buna dar nu cred ca se va lua decizia asta de catre mapn

    24
    21
  • uiti un lucru ma,o sa te trezesti cu niste procese si multe,cine crezi ca i de acord sa i treci traficul prin curte?baga l pe la tine prin ghinda pe langa casa

    16
    14
  • Informatiile par a fi din ciclul „Arcadii Gaidar , povestind copiilor” . Desigur este liber la visuri desi (parca) s-a cam terminat campania electorala.

    22
    3
  • Avioane…nu sunteti in stare sa faceti si sa asfaltati starzi care sunt de pamant, daramite sa luati totul de la zero si sa faceti ceea ce trebuie. In schimb pt armata, sa nu uitam ca mai este si unitate la Prundu Birgaului…

    32
    2
  • pietroiul de pe Slavici l-a mutat, ca el s-a laudat singur, lazania rulez???????????
    o sa ne dam cu tesla-n c..ie de ce l-ati votat?
    cretu era mic copil………………………lazania o sa fie peste, batman

    22
    6
  • Asemenea minciuni, domnule primar, ne insultați inteligența. Știți foarte bine că nu se poate face așa ceva, nu suntem în stare (ca administrație, ca popor). Apropo, ce se mai aude cu centura? Nici în ziua de azi nu se știe pe unde va trece (dacă se va face vreodată, ceea ce nu cred).

    34
    2
  • Mon cher, în toată Europa civilizată trenurile preiau mare parte din traficul auto. Calea ferată care leagă Valea Bârgăului de Bistrița este esențială pentru decongestionarea traficului. Trebuie găsite insa soluții pentru a o face mai eficientă și nu sa fie desființată. Gândiți puțin și în viitor. Locuitorii de pe Valea Bârgăului sunt si vor fi legați de Bistrița, atât cei care vin zilnic la munca sau școală, cât si cei care vin in oras ocazional. Plus cei care continua spre Cluj.
    Ideea desființări unei căi ferate este de-a dreptul aberantă.
    Da, momentan este o problemă, pentru ca acum faci 30 km în mai bine de o oră, dar dacă va fi reabilitată și se va scurta timpul semnificativ, plus un sistem de transport care sa te ducă rapid de la gara in oraș, atunci mulți navetiști vor prefera trenul in detrimentul mașinii și așteptatului în trafic și blocaje cum este acum….

    32
    3
  • După pareres mea este idee PEOASTA.
    Transportul de calatori cu tre il trebuie incurajat si dezvoltat. Trebuie văzut ce se poate face sa fie mai mulți pasageri pe ruta Bistrita-Bargaului Bistrița. Prin încurajarea (frecvente din 30 în 30 de minute) de luni până vineri și din ora în ora în weekend.
    Descurajarea traficului auto prin taxe de parcare mari, impozite pe autoturisme mari, accize la benzina mari, taxe de înmatriculare a mașinilor de minim 5000 €, și atunci să vezi cum va fi folosit trenul , mai ales de către elevi!

    Lazany are potențialul de a fi cel mai bun primar al Bistriței, sunt de acord cu măsurile lui, dar în ceea ce privește TRAFICUL e dezastru, strică viața oamenilor .
    -proiect greșit cu desființarea căii ferate
    -proiect greșit cu 4 benzi în Viisoara și Unirea
    – proiect greșit cu desființarea sensurilor giratorii.

    22
    13
  • Încă un proiect tâmpit. In toată Europa se încurajează transportul feroviar, dar la noi se distruge. Halal autorități locale și centrale. Și mai vorbim de poluare.

    25
    4
  • Locuiesc undeva de-a lungul caii ferate dar nu îmi fac nici cea mai mica grija ca traficul pe 6 benzi m-ar deranja in vreun fel. Sunt doar povesti fără finalitate. Stați relax!

    18
    2
  • Tramvaiele și autoturismele pot circula prin orașe fără atâtea comentarii. De ce nu ar putea circula și în afara localităților? In Ungaria există multe asemenea situații ,la noi de ce nu s-ar putea?

    12
  • Alex Alexandrescu.
    Eu cred ca matale nu citesti nimic unde trebuie legat de razboiul care bate la usa Europei.
    Stimabile, daca tot vrei sa sti ca esti paralel cu povestea cu BAU-bau te anunt ca atasati militari, ministri din tarile UE se inarmeaza pana in dinti, Polonia statele de la Marea Nordului, Finlanda se antreneaza cu grupuri mari de cetateni apti la minte care fac deja pregatiri ca sa fie capabili sa se apere singuri in caz ne nevoi.
    Peste 50.000 de finlandezi participa o zi pe saptamana la antrenamente militare.
    Unul ca tine care sta pe la terase sau la pensat normal ca nu rede in BAU-bau.
    Treaba voastra fratilor dar veti vedea voi pe unde scoateti camasa.
    In ce ma priveste va spun ca in tinerete am primit Diploma de TRAGATOR de ELITA la 1000m si acuma la varsta de 68 de ani tintesc al dracului de bine in caz de nevoie.
    Nu imi treura nici macar un fir de par in fata tintei inamice.
    La Multi Ani !…..si aveti grija de voi !

    16
    9
  • Da..o idee ff bună..locuiesc chiar lingă calea ferata pe strada Valea Rusului…Trenul trece DEAGEABA pe această linie subvenționat de stat..de noi adică..și trece GOL…este inutil și un F GRAV PERICOL…am facut zeci de reclamații in acest sens…și ce sa vezi?? S-AU remediat doar în fața casei mele cateva traverse și..ineficient…Ar fi o idee ff bună….și eficientă

    7
    15
    • Calea ferata trebue sa rămână. Ca o linie de tramvai inclusa în viitoarea sosea de vor fi în stare sa o faca

  • E o idee proastă … O stradă care nu duce nicăieri…. In lumea civilizată se dezvolta transportul feroviar…. Mai bine modernizati calea ferata până la Colibita..Tihuta….. O soluție mult mai benefica pentru Bistrița și Valea Bargaielor…

    15
    2
  • Al cui este orașul Bistrița?
    1. al mașinilor?
    2. al bistrițenilor?

    Primarul este de partea mașinilor 🚘🚖 , al zgomotului 🎵 , al poluării, al vitezei, al parcărilor suspendate, a betoanelor 🏢 a lucrurilor materiale , a tăierii copacilor și a gardurilor vii ,

    Sau orașul este al oamenilor 💃 🕺?
    Al locurilor de joaca si de relaxare 🏡linistii , a aerului erul curat,

    Să știți ca de când au apărut mașinile electrice , este mult mai plăcut să te plimbi prin Copenhaga.
    Aerul este mai curat pentru ca emisiile de CO2 au scăzut la jumătate și zgomotul de la motoarele cu combustie termică au dispărut .

    Revin la întrebarea mea; Bistrița este a oamenilor sau a mașinilor?
    Cine este pe locul 1?
    Mașinile? Străzi cu multe benzi.
    Oamenii? Trotuare largi!

    12
    1
  • Excelenta initiativa! Astea sunt idei care pot schimba radical fata unui oras. Calea aia ferata e inutila, trebuie facut ceva, nu mai putem sta sa vedem cum se taraie trenul ala in timp ce noi suntem blocati in trafic.
    Iar pentru arhanghelii ecologiei mai multa poluare face trenul respectiv impreuna cu masinile blocate in trafic, decat daca acolo ar fi o strada unde s-ar circula fluent. Sa investesti intr-un tramvai nu are rost, poate fi inlocuit de un autobuz electric.
    Si ganditi-va ca vine marea electrificare, vor fi numai masini electrice, poluarea va fi redusa spre zero si vom ramane doar cu blocajele si timpul pierdut in trafic. Timp care alaturi de sanatate sunt resursele cele mai pretioase de care dispunem.

    3
    7
  • Traseu pe lângă calea ferata în ambele sensuri este cea mai buna idee pentru a rezolva traficul mai ales ca s au autorizat atâtea Mall uri și blocuri fără nicio gândire în ce privește traficul, ca nu a avut și nici nu are cine, urbanismul e varza mai bine l ati externaliza și s ar ocupa dezvoltatorii de urbanism ca oricum fac ce vor.
    Ideea cu traseu pe lângă calea ferata chiar și cu o banda pe sens fără desființarea cai ferate este o idee excelenta, felicitări celui care a venit cu aceasta propunere.
    Pana la realizarea unei autostrăzii îmbătrânim în trafic spre Unirea.

    6
    1
  • Prostanii astia nu sunt in stare sa administreze orasul si se baga in seama in discutii care le depasesc cu mult atributiile si competenta. Mai bine ne-ar spune cat a platit la deszapezire anul asta.

    12
    1
  • Păi demolați și toate blocurile și casele de pe Colibiței, sau de ce nu, și de pe Andrei Mureșanu, să fie 40 de benzi de circulație! Bistrița, oraș european,miras-ar lumea !

    1
    1
  • Păi demolați toate casele și blocurile de pe Colibiței și de ce nu, și de pe Andrei Mureșanu să fie 40-50 de benzi de circulație ! Halal Bistrița ! Europa? România? Aha,daaa!

    1
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.