Inspectorul şcolar general Camelia Tabără a anunţat joi că şi-a propus implementarea unui program de dezvoltarea a cât mai multor centre de excelenţă pe disciplinie fiindcă nu doreşte să mai vadă clase întregi de elevi obligate4 să rezolve probleme extrem de dificile doar pentru că sunt „doi copii care merg la olimpiadă”.
„Aici avem o mare problemă, mai ales la Bistriţa. Nu mai vrem să vedem în caietele copiilor de clasa a VII-a că au rezolvat probleme de clasa a IX-a pentru că în acea clasă sunt doi copii care merg la olimpiadă. Tot ce înseamnă activitate de performanţă trebuie să se coaguleze în aceste centre de excelenţă. Avem acorduil Consiliului Local Bistriţa, facem demersuri la minister să obţinem ordin de ministru. Încercăm să diversificăm paleta şi toată activitatea de excepţie a acestor copii care pot şi vor, susţinută fiind de profesorii care de asemenea se antrenează în activitatea de olimpiadă, trebuie să se regăsească acolo şi nu sacrificată clasa. Într-adevăr, e o etichetă foarte bună ca profesor să ai olimpici”, a spus Camelia Tabără.
Inspectorul şcolar general le-a mai cerut directorilor de şcoli să stabilească foarte bine randamentul şcolar întrucât acesta nu este un concept general valabil: „În funcţie de şcoală, poate să însemne complet altceva. Nu vom cere niciodată unei şcoli cu comunitate rromă performanţe la olimpiadă, dar vom aprecia dacă va reuşi să recupereze copii din abandon. Această problemă a obiectivului realist pentru şcoală este obligatorie”, a spus ea.
foto: arhivă
Adaugă comentariu