ACTUALIZARE Încă un accident de tren la o trecere de nivel cu calea ferată din Bistriţa care nu este prevăzută cu barieră. S-a petrecut miercuri la prânz pe str. Ioan Slavici, în zona Apollo. Şoferul unui TIR care nu s-a asigurat a fost lovit de un tren Regio care circula între Bistrița și Bistrița Bârgăului.
”Un TIR care nu avea încărcătură a fost lovit de tren. Din fericire, nu s-au înregistrat victime. Nici conducătorul auto și nici cei aproximativ 60 de călători aflați în tren nu au avut nevoie de îngrijiri medicale”, a precizat pentru Timp Online purtătorul de cuvânt al ISU Bistrița, Marius Rus.
Prima acțiune întreprinsă de pompierii militari a fost luarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor, întrucât în urma impactului rezervorul autotrenului s-a fisurat, rezultând scurgeri de combustibil, cu risc de producere a unei deflagrații.
Circulația în zonă a fost blocată, la fel și traficul feroviar. Echipajele de descarcerare au trecut rapid la degajarea liniei de cale ferată și a căii rutiere.
TIR-ul este înmatriculat în Ucraina, șoferul în vârstă de 23 de ani având această naționalitate. El a fost testat alcoolscop, rezultatul fiind negativ.
ISU Bistrița a transmis într-un comunicat: ”Pompierii militari bistrițeni, cu două echipaje de descarcerare, sprijiniți de un echipaj de la Serviciul de Ambulanta Judetean Bistrita-Nasaud și pompierii voluntari de la Serviciul Voluntar pentru Situatii de Urgenta Bistrita au fost direcționați de urgență la un accident feroviar, în municipiul Bistrița, Str. Ioan Slavici. Din fericire, nu au fost înregistrate victime omenești, toate persoanele din tren (aproximativ 60) şi conducătorul auto al autotrenului au fost evaluați din punct de vedere medical şi sunt în afara oricărui pericol.
Circulația rutieră și feroviară a fost oprită până la îndepărtarea trenului și a tirului de pe calea ferată, respectiv partea carosabilă. Prima acțiune întreprinsă de pompierii militari care încadrează echipajele de descarcerare a fost luarea măsurilor de apărare împotriva incendiilor, întrucât în urma impactului, rezervorul autotrenului s-a fisurat, rezultând scurgeri de combustibil, cu risc de producere a unei deflagrații. Ulterior, aceștia au îndepărtat unele elemente de caroserie pentru degajarea autotrenului. Odată desprinse, trenul va fi tractat de o locomotivă, iar tirul va fi îndepărtat de pe partea carosabilă, în vederea reluării circulației în condiții normale. Două echipaje de la Jandarmeria Bistrița au asigurat măsuri specifice pentru protejarea populației și au delimitat zona de intervenție a echipajelor de intervenție, iar echipaje de la Biroul Rutier Bistrița au demarat cercetările la locul accidentului”.
Nu avem solutii si bani de bariere. In schimb avem bani pentru PASARELE suspendate pentru pietoni. Nu aveti decat sa beliti ochii . Cred ca asa se pune problema tacit in administratia locala, din moment ce in 28 de ani nu s-a luat nici o masura . Cine scapa, scapa !
Domnilor, in acest oras nu vad decat raca, aratat cu degetul, si alte actiuni de presa care ma lasa cu gust amar. Suntem niste speculanti! Nu am vazut inca nici din partea unora nici din partea altora sa se adune la o masa si sa gaseasca solutiile cele mai bune pentru acest oras. Totul e dus deja la nivel personal, si asta inseamna ca s-a trecut peste limita bunului simt si al cuvantului depus in fata cetateanului. Rusinos!
ce bariere vrei balane?
pt. prostie nu exista bariere
parca-l aud „am tras de volan..si am auzit o bubuitura..m-am speriat tare..nu stiu ce s-a.intamplat”
@stadt_bistritz
Io l-am auzit altfel: suka bleaty y podar piderast, asta a zis , la adresa dovlecilor care nu pricep că trenul nu-i tramvai și orice trecere de nivel musai să aibă și o barieră sau două, după caz.
Degeaba o scăldați și o rumegați , altă soluție nu există . Mai ales într-o țară nu prea civilizată și cu participanți la trafic de toate soiurile, beți , drogați , proști ca noaptea , deștepți ca Einstein, etc.
Pe aia beți Drogați … etc lasă sa ii ducă trenu. CU tot cu masina
in momentul in care te loveste un tren care abia se misca, esti vai de capul tau….
opriti 2 secunde si uitativa…de ce este asa de greu, este o parleala de tren care are o viteza maxima de 60km/h…..
de fiecare data vinovatul n-are nici o vina
profesionisti care nu stau la povesti cu trenu’
da-i a doua marcele si treci
pt ei singurul vinovat e sistemul
vai de tara asta ..asta e doar inceputul
Inca un semnal (daca mai era necesar) asupra urgentei privind sistematizarea unitara a strazilor aflate de o parte si de alta a caii ferate incepand de la intersectia cu Strada Garii si pana la intersectia cu DN17C . Pe aceasta portiune circulatia auto este practic strangulata din cauza liniei ferate care duce spre Bistrita Bargaului, si care ingreuneaza trecerea, peste linii, cu toate ca traficul feroviar pe aceasta portiune este extrem de redus. A existat chiar ideea devierii caii ferate care duce spre Bistrita Bargaului din gara Bistrita prin zona industriala, dar acest lucru este mai greu de realizat in prezent. De asemenea, ideea aberanta a primarului de a construi un fel de sarcofag de beton peste liniile din gara Bistrita este costisitoare si lipsita de sens. Inafara de faptul ca nu rezolva problema nici macar punctual, complica si mai mult situatia circulatiei auto in zona, fara a mai pune la socoteala uratenia unui monstru de beton in inima orasului. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara Bistrita spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului peste care sa fie amenajate treceri la nivel, dupa modeul celei de pe strada Cuza-Voda. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii Bistrita prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara de calatori. In felul acesta Gara Bistrita ar deveni cap de linie ai ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
Aceste modificari ar permite deschiderea circulatiei auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata. Aceste treceri ar putea fi semaforizate ceea ca ar permite traversarea caii ferate in siguranta inclusiv de catre pietoni.
Intre Garii si Tarpiului cel mai ieftin si eficient proiect este cel facut pe vremea lui ceausescu:pasaj rutier subteran !
Asta daca tineti neaparat sa mai aglomerati zona Dallas,zona deja sufocata de masini si autobuze.
Autogara suspendata peste linia ferata nu este decat un mod de a sifona bani prin proiecte,studii,cercetari,analize si alte aflari in treaba, ce nu se vor materializa niciodata !
pana face Cretu bariere o sa mai moara oameni
Omul si-a fortat norocul ,asta-i concluzia logica a acestui accident!
Explicatie:
daca vii de pe Eroilor si vrei sa tranversezi calea ferata spre Apollo(cu TIR-ul!),trebuie sa virezi extrem de larg la dreapta deoarece : 1. risti ca spatele tirului sa agate parapetul din dreapta si 2. cabina nu va fi perpendiculara pe calea ferata,prin urmare nu vezi trenul ce vine din dreapta !
Personal cred ca a fost a doua situatie, de aceea zic ca si-a fortat norocul.Ciudat e ca nici n-a auzit fluierul trenului,cunoscut fiind faptul ca la toate trecerile de nivel cf,mecanicii fluiera de mai multe ori!
Pai la cite permise sunt cumparate nici nu e de mirare. Vezi cazul „patronului” Dorelut cu doi morti la activ si nimic. Sper ca politia sa îsi faca treaba de data asta.
Sincer când am afirmat că e doar o chestiune de timp până la viitorul accident de cale ferată, nu mă așteptam să se întâmple așa repede.
Noroc că nu au fost victime umane.
Ce se așteaptă, încă un accident?
Cu fiecare accident produs pe linia ferată, pagubele depășesc exponențial în termen de costuri niște învestiții minimale în bariere de securitate.
Dacă nu aveți ingineri și muncitori capabili să securizeze o banală trecere de cale ferată importați din alte țări, e de râsul curcilor, cu toată administrația politică și cu atâția absolvenți a unor facultățile de automatizări, căi ferate …nu sunt capabile să securizeze câteva zeci de treceri de cale ferată.
Măcar să înceapă cu una, în ordine de prioritate, chiar dacă o să prezinte la panglicuță ca o realizare megalactică.
Și știți cine sunt vinovații. Alde fratele lui Radu Moldovan , a fost director CFR, alde contractele fantomă pe întrețineri fantomă…etc
Nu sunt bani, dar averile mai multora, s-au umflat în milioane de euro.
Acum populația culege roadele -profeșioniștilor hoți politruci.
Vai ș-amar…
Și vai de oamenii și managerii din *Instituții*
Au ajuns să se teamă de propria umbră…ce să mai aplice Legea în cazul unora corupți de la Partid.
Săru-mâna, săru curu shefu…..
Nici o mândrie pe linie profesională.
A să nu uit, și unii dintre jurnaliști care se cumpără ieftin, cu o mică publicitate sponsorizată, mai cu o participare la un eveniment, mai cu o mâncărică gratuită.
Halelujah.
Poți să pui un polițist la fiecare colț de stradă, dacă proiectarea amenajarea și semnalizarea, căilor rutiere și feroviare nu e corenspunzătoare, nu se ameliorează bilanțul.
Jos ministru ! La noi ii normal sa arunci raul pe alti
Cei ce isi iau permisul de conducerea studiaza asa ca la calea ferata se opreste si se asegura stanga si dreapta etc…
Primarul consilieru politistu sau omul ce curata strada nu trebuie sa plateasca prostia excesul de confianta sau stiinta unor iresponsabili din contra ar trebui sa se constientizeze societatea si sa invete din greseli le altora nu din ale lor
Aceasta trecere de cale ferata este cea mai aglomerata. Daca sunt aprinse luminile la trecerea de pe Cuza Voda, multe masini o iau prin piata si trec pe aici , unele fortand chiar prin fata trenului. Parca anul trecut un papagal batran cu un SUV a intrat direct in tren acolo.
Toate masinile de scoala trec de zeci de ori aceasta trecere, fiecare masina cu examen pentru carnet are obligatoriu ruta pe aici, tocmai ca sa invete viitorii soferi sa se asigure. Asa ca dragi soferi, opriti si asigurati-va, ca trenul are prioritate si e si mai tare ca voi !!
Astia sunt soferi profesionisti…??? Cel mai caraghios lucru este ca romanul sta si se uita la tirul indoit de tren. Cand vezi ca oamenii stau si belesc ochii la un simplu accident atunci iti dai seama ca gradul lor de civilizatie si de gandire este foarte mic si idiotii ajung sa conduca tara. Cand un leu ucide un bivol sau pui de bivol restul turmei sta si se uita cum leul isi ia portia de hrana. Diferenta in aceste cazuri dintre om si bivol, este ca omul are doua picioare si doua maini.. restul e cancan