Actualitate

Acord de colaborare între CNAIR, CJ BN, CJ Cluj și Primăria Bistrița pentru drumul expres Cluj-Bistrița

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Consiliul Județean Cluj, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Primăria Bistrița vor încheia un acord având ca obiect asigurarea colaborării între părți pentru realizarea drumului expres Cluj – Dej – Bistrița.

Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistrița, ca parte a aliniamentului Autostrăzii Nordului (lotul 1), și sectorul independent de drum expres Cluj – Dej. Potrivit acestui acord, părțile convin să colaboreze pentru susţinerea procesului de selecţie a modului de definire și conectare a aliniamentelor drumurilor expres Cluj – Dej și Dej – Bistriţa, a identificării eventualelor constrângeri la nivel local și judeţean, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, a facilitării accesului proiectanţilor care vor implementa/implementează cele două contracte de prestări servicii de proiectare.

Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în două etape: etapa 1 – de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și etapa a 2-a – Implementarea secţiunii Cluj – Dej – Bistriţa, care se va realiza de către CJ BN, CJ Cluj și Primăria Bistrița, în baza documentaţiei tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un nou acord de parteneriat, finanțarea putându-se face prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

Proiectul de hotărâre privind aprobarea acordului de colaborare este pe ordinea de zi a ședinței CJ Bistrița-Năsăud de joi 16 decembrie. Consiliul Local Bistrița îl va aproba în ședința din 21 decembrie.

În vară, o porțiune din drumul expres Cluj – Dej – Bistrița a fost scoasă la licitație pentru proiectare (tronsonul jud. Cluj – Dej), pe o distanță de 75 de km. Detalii aici.

17 comentarii

  • Prioritatea Bistriței este construirea noi Centuri Ocolitoare prin afara intravilanului orașului pe lângă localitățile Monari-Jelna parte integrantă a Drumului Expres Cluj-Bistrița și Autostrăzi Nordului.

    • Odată cu realizarea proiectelor să spunem cel puțin ” ciudățele” Linia Verde și îngustarea străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului traficul în Bistrița se va sugruma și se va circula bară la bară așadar este musai să se construiască cât se poate de rapid noua centură pe la Budac astfel să scăpăm măcar de traficul de tranzit care nu are ce căuta în oraș.

  • Cine va reuși să facă noua centură prin afara Bistriței va rămâne în istoria orașului, ceilalți vor rămâne doar cu vorbele și uitați de toată lumea.

  • ” Fără o centură prin afara intravilanului Bistriței, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun uitat de timp și lume”
    Baftă cu noua centură a Bistriței care este super necesară dar trebuie să se dea o mai mare atenție și Aeroportului Bistrițean. Acesta nu trebuie să se afle în spațiu teritorial al orașului Bistrița fiindcă Bistrița nu are suficient teren pentru un Aeroport, Aeroportul trebuie construit într-o comună învecinată unde este teren bun și suficient pentru un Aeroport.

  • O autostradă este net mai bună decât un drum expres. Nu am idee de ce politicienii noștri doresc cu tot dinadinsul un drum expres ?

    • O autostradă nu are voie să treacă prin localități dar un drum expres poate să treacă prin localități pe unde cine trebuie are acum terenuri fără valoare dar care vor costa mult când vor fi expropiate !

  • Distrugerea parcarilor pe pe strazile Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului prin proiectul Linia Verde , este in defavoarea locatarilor cuminti din Bistrita care nu o sa mai gaseasca locuri de parcare in apropiere. Este o rusine sa nu fie create locuri de parcare noi in locul celor care o sa fie desfiintate.

    • @ Tudor, Acest proiect trebuie anulat deoarece nu există locuri în apropiere unde să se facă parcări plus că străzile se vor îngusta și se va circula greu. Cu toate acestea în pare rău pentru voi fiindcă nu ați protestat împotriva acestei absurdități așa că vă meritați soarta. Vă mai rămâne un singur lucru să vă mutați acolo unde o să aveți locuri de parcare și străzi ca lumea poate în noile cartiere ale orașului poate în alt oraș.

    • @ Tudor, asta este dacă ați fost ” cuminți” și ați înghițit tot ce vau servit incompetenți de politicieni acum nu aveți decât să suportați

  • Becleanul va avea cert o centură, Bistrița se zbate să aibă o centură dar până acum în zadar. Ce se aude la Năsăud acolo primar este un liberal , va avea centură sau nu ?

  • TUDOR . Pe ce lume traiesti ? Fosta administratie PSD ne-a lasat noua cadou un proiect de rahat numit LINIA VERDE care cica ar diminua poluarea.
    FALS !
    Ia creaza o harababura si mai mare, desfiintand 3000 locuri de parcare si pune in cap afacerile mici a bietilor bistriteni care o sa le inchida.
    Astfel statul prost si Primaria va pierde la randul sau o groaza de bani.
    LINIA VERDE are menirea sa plimbe gratis asistatii sociali si pensionarii dupa un capucino din Viisoara in Unirea.

  • Investitiile din sănătate nu se justifică pe deplin dacă nu facem noua centură prin afara intravilanului orașului pe câmp lângă Budac care va scoate traficul de tranzit poluant din oraș. Până atunci spitalele și farmaciile vor fi în continuare pline.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.