Actualitate

Acorduri semnate pentru centura Bistriței și drumul expres Cluj-Bistrița. ”Cam așa arată România normală”

(FOTO-VIDEO) La Primăria Bistrița s-au semnat acordurile de colaborare pentru realizarea investițiilor ”Varianta de ocolire Bistrița” și ”Drum expres Cluj – Dej – Bistrița”.

Acordul pentru varianta de ocolire între Primăria Bistrița, Primăria Livezile, Primăria Budacu de Jos, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a fost parafat de primarii Ioan Turc, Traian Simionca și Florin Sandu Simionca, președintele CJ Radu Moldovan și Cristina Amărăzeanu, director în cadrul CNAIR.

Acordul între Consilul Județean Bistrița-Năsăud, Primăria Bistrița, Consiliul Județean Cluj și CNAIR pentru drumul expres Cluj – Dej – Bistrița a fost semnat de președintele CJ BN Radu Moldovan, primarul Ioan Turc, vicepreședintele CJ Cluj, Marius Mânzat, și Cristina Amărăzeanu, director în cadrul CNAIR.

La eveniment au participat președintele Camerei Deputaților, liderul PSD Marcel Ciolacu, ministrul Apărării, Vasile Dîncu, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, vicepreședintele Senatului, Paul Stănescu, alături de Terente Ciui – secretar de stat în Ministerul Economiei, oficialități locale, primari și parlamentari (deputații Diana Morar, Daniel Suciu, Bogdan Ivan, senatorul Ovidiu Florean). Ministrul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu, președintele CJ Alin Tișe și directorul CNAIR, Cristian Pistol, nu au mai putut veni la Bistrița deoarece au sau sunt contacți Covid-19.

Primarul Bistriței, Ioan Turc, a spus că ”a venit și fericitul moment de semnare a acestor acorduri”: ”Am avut inițiativa de a semna acordul cu CNAIR pentru centura Bistriței pe modelul Oradea – Bolojan, văzând ce se întâmplă acolo. Bistrițenii așteaptă de cel puțin 20 de ani soluții pentru traficul care crește. Drumul rapid va fi un motor de dezvoltare pentru Bistrița, Beclean, Dej, pentru toate localitățile din proximitate. Vom colabora foarte bine pentru ca cele două deziderate să devină realitate cât mai curând. Să fie într-un ceas bun!”.

Președintele CJ Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, a afirmat că ”după o istorie zbuciumată a centurii Bistriței, în urma diascuțiilor am găsit o soluție care să nu mai creeze atâtea conflicte”: ”Sper ca într-un timp rezonabil documentațiile să fie gata, pentru ca apoi să găsim soluțiile de finanțare și să putem trece la etapa a doua, proiectare și execuție. Al doilea acord vizează drumul expres Cluj – Bistrița, știm situația infrastructurii, cât de mult a crescut traficul, am ajuns ca de la o oră și jumătate să facem cei 120 km între Bistrița și Cluj chiar și în trei ore și jumătate. Cu implicarea tuturor sunt convins că putem urgenta toate demersurile. Este nevoie vitală pentru dezvoltarea județului de aceste două mari investiții. Semnarea acestor două acorduri este un moment important”.

Președintele Camerei Deputaților, Marcel Ciolacu, a spus că ”este de lăudat” ce se întâmplă la Bistrița: ”Cam așa arată din punctul meu de vedere România normală, o administrație publică fără culoare politică. Acesta este un exemplu de bună practică faptul că ați reușit să demarați împreună aceste proiecte ambițioase. Trebuie să remarc decizia ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a de a descentraliza aceste lucrări de infrastructură, de a le da autorităților locale, principalii beneficiari, care pot urmări mult mai bine stadiul proiectelor și le pot grăbi în execuție. Sunt 30 de ani de când vorbim de aceste mari lucrări de infrastructură, 30 de ani de când oamenii așteaptă de la noi o decizie politică îndrăzneață, să arătăm foarte clar unde este zona politică și unde este zona administrativă. Felicitări tuturor”.

Varianta de ocolire Bistrița este componentă a Lotului 2, Bistrița – Vatra Dornei, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului, Bistrița – Vatra Dornei, a fost semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate, inclusiv a studiului geotehnic. Traseul propus pentru centura Bistriței este Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.

Potrivit acordului de colaborare, părțile convin să colaboreze pentru susținerea procesului de selecție a modului de interconectare a municipiului Bistrița la aliniamentul Autostrăzii Nordului (Lot 2, Bistrița – Vatra Dornei), a identificării eventualelor constrângeri la nivel local, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, a facilitării accesului proiectantului care implementează contractul de prestări servicii de proiectare pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului pentru realizarea studiilor de teren, precum și a oricăror alte activități necesare în scopul proiectului.

Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în două etape, după cum urmează: Etapa 1 – Etapa de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și Etapa a 2-a – Implementarea secțiunii cuprinzând conexiunea cu municipiul Bistrița, care se va realiza de către unitățile administrativ-teritoriale implicate, în baza documentației tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un acord de parteneriat. Potrivit acordului, CNAIR se obligă să demareze întreaga activitate pentru obţinerea fondurilor europene necesare implementării etapei 1 în cadrul POIM 2014-2020 și să deruleze întregul proces necesar implementării etapei de proiectare a Autostrăzii Nordului.

Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistrița, ca parte a aliniamentului Autostrăzii Nordului (lotul 1), și sectorul independent de drum expres Cluj – Dej. Potrivit acestui acord, părțile convin să colaboreze pentru susţinerea procesului de selecţie a modului de definire și conectare a aliniamentelor drumurilor expres Cluj – Dej și Dej – Bistriţa, a identificării eventualelor constrângeri la nivel local și judeţean, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, a facilitării accesului proiectanţilor care vor implementa/implementează cele două contracte de prestări servicii de proiectare.

Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în două etape: etapa 1 – de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și etapa a 2-a – Implementarea secţiunii Cluj – Dej – Bistriţa, care se va realiza de către CJ BN, CJ Cluj și Primăria Bistrița, în baza documentaţiei tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un nou acord de parteneriat, finanțarea putându-se face prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

18 comentarii

    • Nici vorbă! Nu e nici singurul traseu posibil nici cel mai potrivit. Scriitorul nu e nici el șofer de cursa lungă ci un propagandist prăpădit al coaliției PSD-PNL. De departe traseul optim al unei centrul a Bistritei integrate drumului expres Bistrița-Dej este prin Nordul orașului. Livezile-Tarpiu-Șintereag. Dar la ce sa te aștepți de la „România normală”. Ăștia suntem, cu ăștia defilăm! Cu chelneri și motostivuitoriști trasăm directive. O să aibă și varianta asta succesul celei precedente.

    • Blatul ăsta PNL -PSD este grețos. Vezi doamne pentru binele public.
      Sunteti în stare de orice politrucilor numai să fiți cu mâna pe cașcaval.
      Ne e silă de voi slinoșilor!
      Din păcate AUR devine singura alternativă, că de voi ni se apleacă.

    • Nu mai știti cum să vă pozați și să ne îmbârligați că vom face și vom drege.
      Dar de prețurile la electricitate, benzină, gaz ce ne spuneți? Ce ne mai promiteți?
      Ne-ați adus la sapă de lemn, conducătorii lu’ pește prăjit!

    • @ Alex , Așa este nu este singurul traseu posibil: Centura Bistriței trebuie să treacă pe malul Bistriței așa cum au votat Bistrițeni la referendum.

  • Șefi la semnat, neputincioși la realizat!

    Azi continuă trilogia FSN a viitoarei centuri a Bistriței. De la PDL, la PSD, la PNL toți și-au imaginat și desenat ruta de ocolire a municipiului Bistrița.
    Dar de realizat, nu au fost în stare niciunul dintre aceste partide, care se pare că au moștenit de la PCR numai păcatele și nu, și virtuțile.
    Deși, de ani de zile tot au povestit, au povestit numai pentru variante pe la sud de Bistrița. Nu i-a interesat că pe la nord e dezvoltarea industrială și demografică a orașului și a județului.
    Dar, după atâția ani pierduți nici nu te mai gândești pe unde să o facă, numai să facă ceva.
    Aici e șocul: PNL ne anunță că ne trebuie 2 ani pentru a face actele și apoi alții 3 pentru a pune mâna pe lopată.
    Vorbim de alți 5 ani de speranțe, poate, poate…
    Concluzia e simplă: era FSN trebuie să apună pentru că oricât s-ar strădui nu pot mai mult!

    • „Fără o Centură prin afara intravilanului Bistriței, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și lume”. Bistrița și județul Bistrița Năsăud are mare nevoie de aceste investiți în infrastructură altfel prăpastia decalajului economoic, social și cultural se va adânci profund.

    • Ne am scos !! Și unde mai pui că și autostrada nordului o să fie gata peste 3 ani ( așa cum spune legea din 2020) .Vai de capul nostru ,tot proști am rămas și punem botu și votăm numai hoți si incompetenți

  • Chiar penibilitatea dusa la maximum! Oamenii ăștia pentru asta sunt plătiți , sa facă administrație, sa promoveze Proiecte eficiente , nu sa pozeze toată ziua ! Au mai fost asemenea festivisme și nu s-a finalizat cu nici o investitie! Jenant, dezonorant! Ați văzut așa ceva prin țările un pic mai evoluate? Tot in populismul ieftin am rămas , care tine încă la unii votanți!
    Greu cu mentalitatea și schimbările majore din clasa politica!
    Sa mai auzim si de alt fel de bine!

  • Ministru apararii n are de lucru?Vin rusii si ciuma rosie a desfiintat armata ,nu avem bani nici macar de un avion nou de aparare,suntem rupti in cur,cersetorii Europei.Asteptam sa ne apere altii ca noi suntem handicapati,ne a invatat ciuma sa muncim putin si latram bine!!

    • Ce sa faca rusii aici ? Noi ne am distrus singuri .Las ca si doi la o pusca e bine.Important e ca se dau luna de luna pensiile speciale,pensiile la militienii si jandarmii de 45 de ani,la apv isti nu le mai putem spune apv isti ca la 45 deja sunt in pensie si astia,plus generalii si generalesele ,coloneii si colonelesele care iau solde babane.Astea sunt prioritatile.

  • Am constatat cu surprindere ca a lipsit de la eveniment o fata bisericeasca… S-au semnat niste „hartii” care vor genera multe alte hartii (despre care in lumea proiectantilor exista o vorba cu talc :” Hartia suporta orice prostii!”) Acestea (adica hartiile , si cu prostiile…) se vor pastra un timp in sertarele „specialistilor” , apoi vor ajunge in arhiva , alaturi de alte multe , multe volume , privind „centura de sud”. Timpul le va rezolva pe toate. In final nu pot sa nu remarc , cum mereu se gasesc bani pentru studii de fezabilitate , si nu se gasesc aproape niciodata , pentru executia lucrarilor. Made in Romania!

  • Nelu, personajul de care aminteai, nu a fost vicepres. jud.in perioada respectiva! După 2000! Atunci erau, Somlea și Aldrofan!

  • Din comentarii se vede clar ca cei care stau in partea opusa centurii comenteza vehement traseul. Oameni buni lasati odata prostiile si sa facem treaba. Indiferent pe unde va trece centura sigur in urmatorii ani se va face un drum de legatura in partea opusa. DAR HAI SA O INCEPEM ODATA

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.