Actualitate

AJOFM: Încep programele de formare profesională “formator” şi “manager proiect”

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bistriţa-Năsăud, prin Centrul propriu de Formare Profesională, organizează pentru şomerii absolvenţi de studii superioare, două noi programe de formare profesională în ocupaţiile de “formator” şi “manager proiect”. Cele două programe încep în 27 septembrie.

Programul de formare profesională în ocupaţia “formator” este de specializare, cu durata de pregătire de 4 săptămâni. Programa de pregătire cuprinde 120 ore, din care pregătirea teoretică 40 ore, iar cea practică 80 ore. Formatorul este specialistul în formare care proiectează, derulează, evaluează şi revizuieşte activităţi teoretice/practice şi/sau programe de formare şi dezvoltare a competenţelor profesionale, derulate în instituţii specializate sau la locul de muncă.

Dintre unităţile de competenţă specifice dobândite la absolvire: pregătirea programului/stagiului de formare; pregătirea formării practice; realizarea activităţilor de formare; evaluarea participanţilor la formare şi evaluarea programului/stagiului de formare.

Programul de formare profesională în ocupaţia “manager proiect” este de specializare, cu durata de pregătire de 3 săptămâni. Ocupaţia “manager proiect” are în vedere toate persoanele care au responsabilitatea de a realiza şi implementa proiecte la nivel operaţional. Programul de curs de 90 de ore conţine prezentarea unor concepte teoretice (30 ore) şi instrumente practice (60 ore) pentru o serie de domenii funcţionale, care sunt componente esenţiale ale competenţei şi performanţei managementului de proiect la acest nivel. Dintre acestea amintim: stabilirea scopului şi a obiectivelor proiectului; stabilirea specificaţiilor proiectului; stabilirea criteriilor de succes ale proiectului; stabilirea activităţilor specifice proiectului şi esalonarea lor în timp; estimarea şi bugetarea costurilor; gestionarea utilizării resurselor; planificarea şi controlul achiziţiilor şi contractelor; managementul contractelor; urmărirea şi controlul riscurilor; selectarea şi managementul echipei de proiect; stabilirea unui sistem de comunicare dedicat proiectului; stabilirea nivelului de calitate pentru activităţi şi rezultate; managementul implementării, etc.

Aceste două programe de formare profesională se adresează doar absolvenţilor de studii superioare şi se organizează gratuit pentru persoanele aflate în căutarea unui loc de muncă (şomeri indemnizaţi şi neindemnizaţi).

Persoanele interesate să urmeze aceste programe de formare profesională organizate de agenţie, sunt invitate să se înscrie la sediul Centrului de Formare Profesională din Bistriţa, strada Gării, nr. 2 – 4, etaj ll, telefon 0263 – 236296.

3 comentarii

  • Definiția formatorului, dată în aliniatul doi, vine în contradicție cu cerințele de admitere în program. Cum poți deveni specialist în programe de formare la locul de muncă, când tocmai acestă condiție nu este îndeplinită, nu ai loc de muncă.
    Formator profesional eficient, credibil și util comunității nu poate fi decât acel specialist bine integrat într-un sistem profesional, ce își însușește cunoștințe de instruire și formare și apoi poate forma profesional pe cei în căutarea unui loc de muncă. Nu cred că șomerul, fie și cu studii superioare, poate transfera cunoștințe și încredere profesională altui șomer.

  • cand este vorba de un absolvent de studii superioare, se presupune faptul ca aacesta are deja anumite cunostinte teoretice dobandite deja, chiar si practica, el poate deveni un formator in cadrul unor programe de formare profesionala, respectiv sa predea in baza standardului ocupational, programa specifica cursului/In functie de cursul respectiv, formatorii sunt selectati pe baza cometentelor dobandite, si nu sunt pusi sa predea cursuri care nu au nici o legatura cu domeniul in care ei au deja competente. Este vorba de persoane care vor si le place aceasta ocupatie, care vor sa desfasoare astfel de activitati si nu este necesar neaparat sa provina din campul muncii!!! Altfel absolventii nu ara avea niciodata nici o sansa.Oricum cred ca doar cei buni sunt cautati pentru astfel de activitati, dar sansele trebuie sa fie egale pentru toti.

    • Radu tu aduci aici argumente ce susțin punctul de vedere ce împarte oameni după nivelul profesional. Se spune că cel care știe o profesie o practică direct și eficient, cel care o stăpânește mai puțin devine șef, iar cel pentru care profesia este doar scrisă pe diplomă, devine formator pentru alți.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.