Actualitate

”Apel public: Participați în mod activ pentru reglarea acestor anomalii!”

”Am ridicat ieri în ședința Consiliului Local Bistrița probleme generate de modificările intrate în vigoare începând cu acest an la regimul parcărilor în municipiu. Una dintre problemele cu care se confruntă în mod constant pietonii este cauzată de imposibilitatea acestora de a utiliza trotuarele din oraș din cauza autoturismelor parcate pe trotuar. Sunt numeroase situațiile în care pietoni, mămici ce împing cărucioarele copiilor sau biciliști care doresc a utiliza porțiunile marcate ca piste de biciclete sunt nevoiți sa se deplaseze pe carosabil din cauza mașinilor parcate pe trotuare și care ocupa tot trotuarul”, spune consilierul municipal PNL Diana Morar:

”Este evident că încă de la început de an, principala cauza a inițierii acestei practici de către unii conducători auto este legată de majorarea tarifelor la parcări în Bistrița, intrată în vigoare la început de an. După cum prevede regulamentul în vigoare, tariful de parcare pe oră s-a dublat de la 1 leu/oră la 2 lei, abonamentul anual s-a triplat la 480 lei, iar cel individual a crescut cu 50%.

În acest sens m-am adresat ieri executivului Primăriei, pentru a avea în vedere soluții pentru ca circulația respectiv staționarea autovehiculelor în municipiu și accesul pietonilor să se realizeze normal, conform legii.

O primă soluție ar fi diminuarea tarifelor de parcare practicate prin revenirea la tarifele practicate anul trecut, întrucât motivul invocat de majoritatea PSD și care a stat la baza adoptării majorărilor prin votul acordat în CL a fost cel de a descuraja creșterea numărului de proprietari de autovehicule pe raza municipiului, uitând practic că tot colegii lor de partid au votat în campania electorală legea prin care se elimina taxa de prima înmatriculare. Cum politica PSD se bazează pe ideea ”vă dăm cu o mână și apoi vă luăm cu două mâini”, aplicarea directă o resimțim toți și în cazul tarifelor pentru parcare în Bistrița.

O alta soluție oportună pentru locuitorii municipiului este cea a modernizării de parcări existente (str. Lupeni), a amenajării sau construirii de parcări noi (lângă Trezorerie, str. Bistricioarei). În plus, se pot identifica locații noi și regla regimul juridic în așa fel încât să permită existența de parcări publice.

Cu toate acestea, soluția oferită ieri de edilul șef a fost de a monta “stâlpișori” de fier pe trotuare, precum cei de pe str. Lt. Călin, în vederea descurajării parcatului pe trotuare.

Între timp parcările inițiale precum și cele nou instituite prin trasarea cu bidineaua de linii pe carosabil rămân goale, iar autovehiculele sunt parcate oriunde altundeva pentru a evita taxarea mult prea mare, inclusiv pe trotuare.

În vederea reglării acestor anomalii și disfuncționalități generate de forma actuală a regulamentului parcărilor din Bistrita, în prezent se află în dezbatere publică trei proiecte de modificare a acestuia, sens în care adresez un apel public cetățenilor municipiului să participe în mod activ la această dezbatere, pentru a se adopta în final soluțiile optime pentru toți locuitorii orașului”.

13 comentarii

  • Doamna consilier aveti perfecta dreptate. Mai pun la socoteala ca si eu am o masina ca tot romanul, dar am un privilegiu ca o tin in garaj la curte. Asta nu insemana ca daca ies de catva ori pe luna prin oras nu casc ochii cat cepele dupa un loc de parcare de cel mult 30 minute. Situatia pe care o asteapta administratia de a scadea numarul masinilor nu se va produce degraba, eventual prin 2050 cand jumate din tara asta si orasul acesta vor fi plecati pe alte meleaguri . Nu mai vin cu explicatii suplimentare de ce sunt atatea masini(coapte) in oras. Politicile absente de MEDIU ale tuturor guvernelor au permis asta. Noi cetatenii daca venim cu propuneri suntem scosi afara din Primarie si din sedintele de CL. Personal am insistat in ultimele trei dezbateri pe bugete de ce si unde este nevoie de parcari supraterane pe cartiere dar si mai aproape de centru. Pot fi gasite in stenogramele de sedinta. Ramane doar sa ne adunam in fata Primariei si sa urlam in gura mare ca vrem sa se dea odata bani din bugetul sustinut de noi si sa se construiasca minimum 5-6 parcari supraterane bine gandite a cate 200-250 de locuri. Zonele nu sunt greu de stabilit , si daca din fiecare buget anual se face o parcare iata ca intr-un mandat pot fi facute patru. Daca nu se intelege odata ca alte sifonari de bani si alte ghidusii ale alesilor nu inceteaza nu se rezolva nimic si se va ajunge la o harababura generala si bataie in toata regula pt. locurile de parcare.Acuma se poate renunta la stricatul banilor pe inutila lucrare de asa zisa modernizare a Pietei Centrale, la Sania de vara de pe partie, la Pasarela suspendata la circul cu Intermodalul si putem pune deja de vreo 2-3 parcari supraterane. Asta trebuie sa fie prioritatea doi in oras dupa rezolvarea infrastructurii.

  • Credeti ca in Sevilla, Barcelona, Oslo e plin de parcari supraterane si masini pe trotuar? Nu. Ai parcat aiurea, ai platit. In centru mergi cu transport public sau pe bicicleta. NU iti permiti 1 leu pe ora in plus? Renunti la masina. Oameni buni, cereti tranport public ca lumea. Oricate parcari ai face se umplu in cativa ani. Sa fim europeni si sa intelegem ca parcarea ieftina nu e un drept ci un privilegiu si un abuz asupra mediului. Ca pute a motorina orasul asta deja destul de mult.

  • D-le DANIEL COMAN. Aveti dreptate pana intr-un punct. Nu stiu cat de umblat sunteti prin EUROPA ? Va pot spune doar atat. Da orasele EUROPEI occidentale au tot ce trebuie pt. mult mai multe masini decat are Bistrita. Stau bine la parcari etajate dar si la cele subterane care in nici un caz nu sunt proiectate pe spatii verzi sau sub parcuri asa cum vrea primarul sa ne faca noua una in parcul Eminescu . Mai mult aproape toate blocurile la ei au fost prevazute cu garaje pt. fiecare apartament. Si la ei se vine cu masina la cumparaturi pana in centru unde se gasesc galeriile comerciale, insa in imediata apropiere a punctului O exista cel putin o parcare supra- subterana, cu cel putin 1000 locuri. Asa este peste tot in Germania si Austria.Ceea ce vreti d-vs in Romania si implicit in Bistrita este nerealizabil. Dupa 50 de ani de comunism si lipsuri, romanul vrea sa aiba acces la cate o masina cu care sa mearga la cumparaturi si la restaurant pana la casa de marcat daca se poate.Impostura este endemica la o societate care a fost tinuta in saracie si lipsuri atatia ani. Toti vreau sa isi scoata parleala in diferite moduri. Dupa terminarea rezervelor planetare de TITEI va veni si o relaxare privind circulatia masinilor in intreaga lume. Cele electrice nu vor fi accesibile pt. tot amaratul. Desigur pt. PLANETA va fi prea tarziu. Situatia este valabila pt. intreaga omenire nu numai pt. Bistrita.

    • domnule, jos palaria!
      o analiza atât de lucida venita de la un „ramolit” (sper ca sesizati ghilimelele 🙂 ) este cu atât mai pretioasa datorita faptului ca pe astia mai tineri nu-i duce capul sa gândeasca de multe ori, darmite sa gândeasca atât de clar.
      nu mai vorbim de primar care e cam tot de etatea dumitale dar e batut rau în cap.

    • Aveti dreptate. E sinucigas acest fetisism al masinii.
      Traiesc in Lund, Suedia, unde intre tineri a avea masina e ceva rusinos, asociat cu obezitatea si saracia. Mai mult oamenii in varsta si imigrantii. Parcarea costa o avere, prinye. la danezi e si mai brutal. Taxele la masini sunt enorme acolo dar Copenhaga iese in fiecare an alaturi de Viena in topul calitatii vietii. Dependenta de masini este insemnul inapoierii.

  • Locurile de parcare sunt cu plată în majoritatea capitalelor europene în care am fost. Iar preţul nu este deloc mic. Vorbim de zeci de euro/zi. Cei 2 lei/oră din Bistrita sunt o glumă proastă.

    Dacă ar fi achiziţionate (corect!) autobuze echipate conform standardelor secolului în care trăim, dacă ar fi introduse tonomatele inteligente pentru achiziţionarea călătoriilor, dacă am găsi în fiecare staţie panouri electronice care să ne indice ora la care vine următorul mijloc de transport (fără să plecăm de la premisa că în prima lună vor fi vandalizate), cu siguranţă mare parte dintre şoferi îşi vor lăsa maşinile în parcare, iar ulterior le vor vinde.

    • Locurile de parcare cu plată în occident sunt în marea lor majoritate parcări private, subterane sau supraterane , dotate cu pază , stații de încărcare a bateriilor pentru mașini electrice ori hibride , ateliere de mecanică rapidă , etc. Prețurile aprox 1,80- 2,20 € / horă . Am mai spus de mii de ori , ca să ceri bani trebuie să vinzi ceva , nu-i de ajuns să desenezi câteva linii pe asfalt și hopa , gata parcarea. Asta poate merge în califatul lui Crețu, în alte locuri mult mai greu. Garantat.

  • Pt planeta va fi prea tarziu … :)))))))))))
    Uuuuuu avem nevoie de captain Planet. O sa muriiiiiiim sufocati. Armaghedooooon. Chuck Norris help us

  • Nu va faceti probleme in privinta trotuarelor….in curand nu o sa mai existe nici macar acestea! Pe Cretu il doare in cur si de trotuare si de tot ce este legat de acest oras. El se plimba non stop cu masina de serviciu, si i se rupe atat de pietoni cat si de soferi. Oricum, nu va asteptati la solutii din partea acestui individ!!

  • Cand s-au montat barele acelea ati sarit tot PNL-ul de cur in sus (este adevarat ca multe sunt montate aiurea cum este str. Industriei sau pe Imaratul Traian). Pe de alta parte ca si consilieri sati doar din gura fara sa veniti cu propuneri unde sa se co striasca parcari si de unde se pot scoate bani pentru constructia lor! Asa numa’ sa iesim in presa ca sa parem interesanți ca doar doar o sa impresionam electoratul!

    • Pune mana și citește unde și de unde sa se construiască, dle consilier rabin. Voi PSD ce aveți in creier in afara de pârtia de schi pentru care ați găsit in fiecare luna bani de insvestit in lucrările absolut penibile pentru a o face sa funcționeze? Chiar nu va este rusine de felul in care arată orașul? Chiar nu va e jena sa mai scoateți capul in lume?

    • De unde se pot scoate bani pentru constructia parcarilor?
      De la merele de plastic, de la oua, de la tepusele din sensuri, de la inchisoarea veveritelor, de la strand (de aici, cel putin 1 milion de euro), de la operarea telescaunului vara, de la fantanilie arteziene construite intre blocuri, de la multe alte lucrari executate prost pe bani foarte foarte multi.
      Ai inteles rahatinule?

  • Dar dacă s-ar construi parcări, ar fi și mai mare aglomerația. Cetățenii tb încurajați să-și lase rablele acasă, trebuie încurajat și promovat mersul pe jos, pe bicicletă, cu transportul în comun. ASTA E SOLUȚIA! Deci trebuie desființate parcările, amenajate trotuare și piste de biciclete largi, transport ecologic (logic) cu trasee adaptate nevoilor reale a populației.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.