Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanţă – 60,3 %, Poliţie – 23,15 %, Pompieri-SMURD – 13,43 % şi Jandarmerie – 3,12%.
”Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele prepay. Urmare constatărilor făcute de către autorităţile statului, 83 cetăţeni au fost sancţionaţi conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112. Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când aveţi cu adevărat o urgenţă”, se arată într-un comunicat al STS.
În luna ianuarie 2013, în Bistriţa-Năsăud 14.576 de persoane au format numărul 112, 9.646 dintre apeluri fiind false.
La nivel european, doar 1 din 4 cetăţeni ai UE cunoaşte faptul că 112 este numărul de urgenţă pe care îl poate apela în toate ţările Uniunii Europene. Ziua Europeană 112 este sărbătorită anual în data de 11 februarie.
Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.
Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
Adaugă comentariu