Săptămâna trecută, Consiliul Local Beclean a aprobat un studiu de prefezabilitate pentru realizarea variantei ocolitoare a orașului și a dat un vot cu privire la sursa de finanțare a investiției. Centura ar face legătura între DN 17 și DN 17 D și ar cuprinde și un viaduct cu o lungime de 500 de metri. Ea ar putea fi construită cu bani obținuți printr-un credit bancar. Potrivit administrației locale, este singura variantă prin care să fie demarat proiectul cât mai repede, soluția acoperirii cheltuielilor cu bani europeni putând apărea pe parcurs.
”Așa arată drumul de ocolire al orașului Beclean, văzut în varianta 3D. Se poate observa viaductul ce ar permite devierea traficului pe deasupra Someșului, făcându-se astfel legătura între DN 17 și DN 17 D. Vom încerca să găsim cele mai bune metode de finanțare, însă ca administrație locală e nevoie să ne asumăm acest proiect întrucât reprezintă o necesitate la ora actuală. Cea mai mare bucurie va fi atunci când vom putea da în folosință acest proiect. Cu încredere!”, a menționat primarul Becleanului, Nicolae Moldovan, pe pagina sa de Facebook.
D-nule Primar, sunt de acord, cu D-voastra, referitor, la o centura ocolitoare, dar sunt necesare unele „claritati”:
1. costurile sunt prea mari, daca doriti, sa achzitionati, un credit bancar, asta inseamna, taxe si impozite, mai mari pt locuitorii orasului, iar, copii-copiilor, nostrii, vor trage, dupa ei, aceste rate si dobanzi, ceea ce se va reflecta, in cresterea taxelor si impozitelor locale
2. De ce tocmai, pe terenurile firmei CML… nu mai sunt profitabile, aceste terenuri, si vreti, din banii cetatenilor orasului, sa le achizitionati de la aceasta firma ” de casa”
3. Nu va ganditi, la locuitorii, din Beclenut (nu au votat la alegerile din 2016, cu d-voastra), care isi au casele chiar langa drum, ceea ce va duce la unele fisuri, in aceste imobile
4. Lucrarea va fi data,cu dedicatie, firmei „de casa”
5. Mai bine, depuneti, proiecte prin fonduri europene, pt infrastructura (ca si asa va critica oamenii PSD-ului, ca nu faceti nimic pe fonduri europene), ceea ce ar reduce ” povara”, cetatenilor orasului.
Asta nu rezolvă nimic, ambuteiajele se vor muta din Beclean în Beclenuț. Plus că porțiunea din DN17D care va face parte din noua centură este cu mult prea multe curbe ca să permită un trafic fluent. Preț exagerat de mare. Nu trebuie o centură nou nouță, cu 2 benzi pe sens, nu un rahat de pod care mută o parte din trafic de pe DN17 pe DN17D. Totuși e bine că această centură va rămâne la stadiul de animație 3D, nu se va realiza niciodată, doar va toca milioanele pe diferite studii de fezabilitate, impact asupra mediului etc.
E un progres pentru PSD, de la autostrazile desenate cu carioca pe hartă până la o animatie 3D e un salt uriaş.
În viata reala…
Aceasta centura ca si centura Bistritei ar trebui gandite ca un tot unitar si integrate cu proiectul drumului expres Turda -Dej si ramificatiile spre Halmeu si Bistrita si mai departe Trans-Bucovina (sectorul Bistrita- Vatra Dornei). Toate acestea sunt cuprinse in masterplanul pe transporturi!
Imi place de primar ca face doua lucruri deodata asa cum fac toti politicienii care au descoperit 3d!
El face un viaduct dar si un pod!