”Către: 1. Domnul Victor-Viorel Ponta – Prim Ministru al Guvernului României, 2. Domnului Liviu-Nicolae Dragnea – Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, 3. Domnului Dan-Coman Şova – Ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine, 4. Doamnei Rovana Plumb – Ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, 5. Doamnei Lucia-Ana Varga – Ministru delegat pentru Ape, Păduri şi Piscicultură, 6. Domnului Gheorghe-Eugen Nicolăescu – Ministrul Sănătăţii, 7. Domnului Raed Arafat – Secretar de Stat Ministerul Sănătăţii, 8. Domnului Eugen-Orlando Teodorovici – Ministrul Fondurilor Europene, 9. Domnului Narcis-Ştefan Neaga – Director General CNADNR, 10. Domnului Ioan Ţintean – Prefectul judeţului Bistriţa-Năsăud, 11. Domnului Emil Radu Moldovan – Preşedintele Consiliului judeţean Bistriţa-Năsăud, 12. Consiliului local al municipiului Bistriţa, 13. Domnului Ovidiu Teodor Creţu – Primarul municipiului Bistriţa
Semnatarii petiţiei „Salvăm Pădurea Codrişor” în temeiul Ordonanţei nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, vă aducem la cunoştinţă următoarele:
Începând cu anul 2009 se analizează realizarea proiectului „Variantă ocolitoare pentru municipiul Bistriţa” din fonduri europene. De atunci nu au fost făcute progrese în realizarea proiectului datorită faptului că Primarul municipiului Bistriţa, dl. Ovidiu Teodor Creţu, insistă numai pe varianta denumită SUD 2, canalizând activitatea proiectantului (SC IPTANA SA Busureşti) în studierea doar a acestei variante. Datorită tergiversării deciziei şi cramponării numai de varianta SUD 2 există pericolul de a nu se realiza o variantă ocolitoare pentru traficul auto prin municipiul Bistriţa.
Împotriva variantei ocolitoare SUD 2 vă aducem următoarele argumente:
1. Este nelegală deoarece 5 km, din lungimea de 14,4 km a variantei ocolitoare SUD 2, sunt prin intravilanul oraşului Bistriţa, ceea ce contravine prevederilor OG nr.43/1997 privind regimul drumurilor (art. 37 „Pentru descongestionarea traficului în localităţi, protecţia mediului şi sporirea siguranţei circulaţiei pe reţeaua de drumuri expres şi drumuri naţionale europene se realizează variante ocolitoare, situate în afara intravilanului localităţilor, pe baza studiilor de trafic. Accesul spre aceste variante ocolitoare se realizează numai prin intermediul unor drumuri care debuşează în intersecţii amenajate corespunzător volumelor de trafic.”) .
Menţionăm că Tribunalul Bistriţa-Năsăud şi Curtea de Apel Cluj au constatat nelegalitatea traseului variantei SUD 2, anulând HCL 151/2010 care dădea aviz favorabil traseului SUD 2 (anexăm Sentinţa 409/2011 a Tribunalului BN şi Decizia 3905/2011 a Curţii de Apel Cluj, rămasă definitivă şi irevocabilă). În pofida acestor sentinţe, se continuă promovarea unei variante ilegale!
2. Nu preia întregul trafic de tranzit prin municipiul Bistriţa. Conform studiului de trafic, anexă la documentaţia de actualizare PUG Bistriţa, 35 – 40% din traficul de tranzit este spre DN 17C (Bistriţa-Năsăud) care intră prin NORDUL oraşului Bistriţa spre DN 17. De asemenea, zona industrială a municipiului Bistriţa se află situată în NORDUL oraşului. Menţionăm şi faptul că traficul greu spre unităţile economice din Bistriţa nu va putea folosi varianta ocolitoare SUD 2 şi va folosi traseul actual, deoarece zona industrială a municipiului Bistriţa se află situată în NORDUL oraşului
3. Zona Dealului Codrişor, care ar urma să fie traversată de varianta ocolitoare SUD 2, este cuprinsă în Planul Urbanistic Zonal „Zona de agrement parcul municipal – Pădurea Codrişor – Râul Bistriţa” şi în Strategia de dezvoltare a municipiului Bistriţa până în anul 2030 , fiind singura posibilitate de extindere a parcului municipal. În bugetul municipiului Bistriţa pentru anul 2013 există alocări de fonduri pentru realizarea studiului de fezabilitate „Zonă de agrement Codrişor”.
4. Costul estimat al variantei ocolitoare SUD 2 este exorbitant, 174 mil. euro pentru 14,4 km (peste 12 mil. Euro/km – mai mult decât o autostradă pe traseu de munte). Avem exemple de lucrări în derulare sau recent contractate la preţuri de cca 1/3 din valoarea estimată pentru varianta SUD 2 ( a se vedea varianta ocolitoare a municipiului Suceava, tronsonul 4 din autostrada Lugoj – Deva, ambele la valori sub 5 mil. Euro/km, etc.).
Costul enorm se datorează unor lucrări de artă foarte scumpe (poduri, viaducte, consolidarea dealului Codrişor, panouri fonoabsorbante, etc.).
5. Aducem un factor poluator major ( o şosea de trafic greu, inclusiv TIR-uri cu emisii mari de gaze de eşapament şi poluare fonică):
– foarte aproape de centrul oraşului (la numai 600 m)
– la 100 – 200 m de două mari cartiere rezidenţiale de blocuri (CR-Vivu-Ion Minulescu şi Ştefan cel Mare)
– pe lângă obiective de agrement: ştrandul, parcul şi stadionul municipal, lac MHC
– pe lângă Spitalul TBC şi Staţia de Ambulanţă
– pe deasupra râului Bistriţa (viaduct de cca 400 m)
– prin cartierele rezidenţiale de case Mihai Viteazu şi Valea Ghinzii.
Solicităm autorităţilor cărora le adresăm prezenta petiţie să intervină, fiecare pe domeniul de competenţă, pentru a opri acest proiect (varianta ocolitoare SUD 2). În caz contrar se va ajunge, din nou, la instanţele judecătoreşti şi proiectul de realizare a variantei ocolitoare a municipiului Bistriţa va fi tergiversat sau anulat”.
va felicit dl GHEREJI PENTRU TOT CE FACETI dar pentru cine lucrati acum ca pe OLTEAN LA-TI PARASIT INTR-O PLINA SEDINTA…SUCCES…..
BINE O FACUT MAI DEMULT TREBUIA SA-L PARASEASCA….
Petitie versus referendum ! Va fi interesant de urmarit raportul dintre numarul semnatarilor petitiei si numarul votantilor impotriva soselei ocolitoare 2 Sud. Daca raportul va fi in favoarea petitionarilor, respectiv numarul de semnaturi stranse va fi aproximativ egal sau mai mare decat numarul de voturi impotriva, aceasta va fi rezultatul unei mobilizari exemplare a opozantilor variantei 2 Sud, varianta proiectata prin padurea Codrisor. Daca raportul va fi in defavoarea opozantilor, respectiv numarul semnaturilor va fi mai mic decat numarul voturilor impotriva acestei variante s-ar putea identifica doua cauze: lipsa unei mobilizari a petitionarilor pentru colectarea unui numar suficient de semnaturi sau deficiente (influente) post electorale ale procesului de votare. In procesul de vot nu-si risca nimeni libertatea pentru citeva zeci sau sute de voturi, astfel ca sunt putine sanse de influentare post-vot a rezultatelor referendumului. Va fi interesanta aceasta tema, inedita pentru cetatenii orasul nostru. Daca se va realiza acest referendum, pe langa faptul ca va oferi o imagine a popularitatii primarului, va pune bistritenii in fata unei optiuni de viitor, care ne va influenta pentru cel putin 50 de ani. Administratia afirma ca influenta va fi benefica pentru oras, petitionarii afirma ca beneficiile sunt prea mici fata de deserviciile aduse orasului prin varianta 2 Sud-Codrisor si cer o reanalizare a traseului soselei ocolitoare. Miza referendumului va fi locala, vizeaza circa 75000 de cetateni si va fi dovada maturizarii cetatenesti a locuitorilor. Trebuie avuta in vedere si miza financiara a lucrarii ce se doreste a fi efectuata, proiectantul avansand devize ce sfideaza normele tehnice. Din pacate miza financiara din spatele soselei ocolitoare nu va fi in beneficiul bistritenilor, niciuna din firmele locale nu pot licita pentru lucrare, ramanandu-le doar firimiturile subantreprizei.
In prezumata viitoare campanie a referendumului nu se vor imparti electoratului galeti, pixuri, fulare, sepcute, nu vom avea candidati trimisi de Bucuresti pe care sa-i votam (cazul Pruteanu), nu vom avea parte de vizita vreunui lider din capitala care sa incerce sa incline balanta voturilor in favoarea administratiei. Nu risca nimeni din capitala sa-si asocieze numele, in an preelectoral, de un eventual esec, prin invalidarea referendumului ca urmare a absentei electoratului. Balanta referendumului este din start dezechilibrata, primarul avand la dispozitie un aparat administrativ pe care-l poate disloca pentru aceasta tema. Va culege, in schimb roadele lipsei de comunicare din acesti ani cu cetatenii de rand, care nu se regasesc in mesajul sau. Printr-o scrisoare trimisa anual cetatenilor, in ajun de Craciun, nu esti aproape de electorat, nu poti sa-i ceri sprijin in momente de cumpana, cum este acesta. Sansa petitionarilor este ca provin din randul electoratului, nu sunt persoane publice, discursul lor este simplu, accesibil, fata in fata. David si Goliat sunt adusi in actualitate.
Eu asteptam acest moment, al optiunii electorale golite de semnificatii politice, de mult timp si sper ca bistritenii sa fie la nivel momentului.
Domnul Cherji Iar dumneata.Ce neispravit poti sa fii,mare interes poti sa ai din moment ce te intereseaza atat de tare subiectul,alfel te poti exprima la referendum Am sentimental ca esti un mare bou.
Mario! Ti-am mai scris, ca reply la alte comentarii ca esti lipsita de substanta, ca ar trebui sa pui mana pe dictionar (vezi „a achiesa” sau „semnificatie”), sa te mai cizelezi si sa inveti ca aceasta agora virtuala gazduita de aceasta publicatie nu este curtea ta, a mea sau a niciunui comentator.
Acest atac incalificabil la adresa unei persoane, chiar daca este realizat sub un oarecare anonimat, te descalifica si mai mult in randul cititorilor constanti ai publicatiei. Ai doua variane: ori iti nuantezi discursul mediatic ori semnezi on-line cu alt nume. Ultima varianta implica o constanta (sper sa nu fie prea tehnica pentru tine): ID-ul locatiei de pe care postezi mesajele tale poate fi cunoscut, implicit numele real al tau, fapt pentru care ar fi bine sa ai in vedere prima optiune: nuantarea mesajului pe care-l transmiti on-line, nuantare in sensul curatirii de „zgura”‘ pe care ai o utilizezi frecvent. Constatam ca, in ultima vreme, un al cititor-comentator care semna cu pseudonimul „dml” nu mai comenteaza sau comenteaza mai rational. Urmeaza-i exemplul, pentru ca si in spatiul virtual suntem responsabili de ceea ce scriem, exprimam, transmitem sau in cazul comentariului tau, jignim, insultam, calomniem
Ce pot sa-ti mai urez: ca si alta data postari fericite si sa vedem rezultatele referendumului consultativ din 29 septembrie. Uita de invitatia la referendum in data de 31 decembrie 2013, invitatie pe care ti-am trimis-o (usor ironic). Nu cred ca ai inteles-o, dar mai poti decoji mesajul, esenta este mai greu accesibila!
P.S. NU sunt destinatarul cuvintelor tale calomnioase, sunt doar un cititor bistritean. Si inca ceva: sunt curios daca vei da un reply rational, inteligent randurilor mele.
Coana Maria fata cu democratia. De argumente nu stie asa ca isi da cu presupusul si ataca persoane. Nu conteaza ca traseul pentru care se vrea referendum e ilegal deci s-ar arunca bani aiurea. Si chiar daca se face sau nu referendum, se pare oricine isi exprima opinia si incearca sa ii informeze pe cei interesati e bou. Uraa, traiasca partidul, traiasca liderul.
Cine nu e de acord trebuie sa se inspire de la strutii din oras si sa bage capul in nisip sa nu deranjeze, nu-i asa Maria?
In loc de dezbateri serioase, se pare ca sunt unii care se zbat cu capul de centura zi de zi cu un creeras mititel si plin de fumuri de gaze de esapament si nu realizeaza ca interesul de partid nu are ce cauta atunci cand se pune problema curateniei casei in care locuiesti. Insa, de…. nu poti cere porcilor sa-si faca curatenie in cocina. Sincer, imi pare rau de ei si de interesele lor meschine. Insa imi pare rau si de mine si mai mult de faptul ca viitorul orasului in care cresc copiii mei va putea fi creonat de astfel de caricaturi urbane, idilice.