Actualitate

Asigurarea RCA, obligatorie și pentru trotinetele și bicicletele electrice

Rombat

De acum, vor intra sub incidenţa asigurării obligatorii şi vehicule care, potrivit legislaţiei actuale, nu sunt supuse înmatriculării sau înregistrării, precum trotinetele electrice, bicicletele electrice şi alte vehicule similare.

Proiectul de lege a fost aprobat în Camera Deputaților, for decizional. 

Legea are ca obiect de reglementare transpunerea prevederilor Directivei (UE) 2021/2118 a Parlamentului European şi a Consiliului Europei. Astfel, vor intra sub obligaţia de asigurare şi vehicule care, conform legislaţiei naţionale, nu sunt supuse înmatriculării/înregistrării (trotinete electrice, biciclete electrice şi alte vehicule).

Proiectul vizează limitarea acoperirii RCA pe baza noţiunii de utilizare a unui vehicul.

De asemenea, sunt eliminate cazurile în care accidentele sunt produse în situaţii în care vehiculele nu sunt utilizate ca mijloc de transport.

De asemenea, se permite utilizarea unor dispozitive electronice de control a asigurării RCA în trafic, fără oprirea vehiculelor, în măsura în care legislaţia GDPR este respectată, precum şi introducerea posibilităţii suspendării efectelor contractului RCA la cerere pe perioada suspendării înmatriculării vehiculului cu introducerea unor obligaţii în sarcina asiguratului în această perioadă.

3 comentarii

  • Încă o lege care nu avea niciun efect. În primul rând, legea se referă doar la trotinetele și bicicletele electrice care pot dezvolta o viteză mai mare de 25 km/h. Ori, TOATE trotinetele și bicicletele SUNT DEJA oficial limitate la 25 km/h, așa se vând, așa scrie în acte, deci nu vor avea nevoie de asigurare. Chiar dacă unii scot această limitare, pe acte tot Vmax = 25 km/h rămâne, deci nu e necesară asigurarea. Iar vânarea trotinetelor modificate, vorba regretatului Florian Pittiș, e vânare de vânt. Prinde orbul, scoate-i ochii.

  • Dar, să presupunem că vor fi câțiva cu trotinete puternice, care vor să fie corecți și să își facă asigurare. Pe ce faci asigurare, pe seria trotinetei? Unele nici nu au serie sau este în locuri greu accesibile. Cum se va verifica în trafic seria? Și, într-un final, o asigurare de 100 – 200 de lei pe an nu e o piedică pentru nimeni să renunțe la trotinetă. Tot așa va circula, tot atâtea incidente vor fi, cu sau fără asigurare.

  • Sunt deținător de trotineta și este omologata cu viteza mai mare de 25km/h. Mi se pare corecta legea pt. că o sumedenie de participanți în trafic sunt iresponsabili indiferent de vehicul sau bicicleta-trotineta. Circula extrem de haotic. Plus că sunt femei care își deplasează copii de 4-5 ani cu ele pe trotineta . Nu se acorda de multe ori importanta la reguli de circulație indiferent de traseu… Circula cu viteza mai mare decât este accesibil pe zona unde se afla în trafic chiar daca traseul este intes circulat de călători…. De câteva ori inclusiv eu eram aproape sa fiu lovit de trotinetisti când mă aflam pe trotineta care nu cunosc sau nu vor să cunoască anumite reguli fără să se gândească la pericolul la care expun pe alți călători și inclusiv pe ei.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.