
Dintre cele 24 de linii de transport în comun existente în Bistrița, doar patru au autobuzele pline de călători, în timp ce restul circulă aproape goale, potrivit primarului Gabriel Lazany, care consideră că se pierd prea mulți bani de la buget pentru un serviciu de care, se pare, oamenii nu mai au atât de multă nevoie.
”Transportul public – împreună cu subvenția pe care o acordăm pentru colectarea deșeurilor menajere – consumă aproape jumătate banii din impozite și taxe colectați în municipiu. După ce a fost introdusă Linia Verde, am considerat că e necesar să facem o analiză a transportului public și am primele rezultate. Acum, Bistrița are 24 de linii de transport public, dintre care 4 transportă 78,6% dintre călători. Celelalte 20 de linii, diferența de 21,4%. Am solicitat numărul de călători din ultima jumătate de an – ca să fie și perioada de școală – pe fiecare linie și pe fiecare interval orar. La multe dintre ele, rezultatele au fost surprinzătoare. Sunt intervale orare în care circulă 0,5 călători/cursă, adică unul din când în când, iar multe dintre ele sunt cu 2,3 călători. Sigur că ne dorim să asigurăm transport pentru cetățenii din Bistrița, dar trebuie să o facem și la modul eficient pentru că nu suntem atât de bogați ca să băgăm un autobuz pentru o persoană din când în când. Vreau să regândim tot sistemul public de transport astfel încât să acopere cât mai mult din teritoriul intravilan al municipiului, dar, în același timp să răspundem solicitărilor cetățenilor pe baza unei analize cost-eficiență. În cazul în care aprobăm o linie de transport, iar după 6 luni se dovedește că nu circulă cetățenii cu ea sau circulă 1-2 cetățeni, nu cred că are rost să o ținem. Eu cred că pe transportul public trebuie să fim mai flexibili și să facem analize cât mai des”, a spus primarul Gabriel Lazany în ședința Consiliului Local.
Edilul a răspuns astfel unei interpelări a consilierului Mathe Atilla, care a întrebat – în numele locuitorilor din Sărata – dacă nu ar putea circula mai multe autobuze din și spre această localitate componentă, îndeosebi la orele când merg și ies copiii de la școală, sau dacă nu ar putea fi făcut un transport exclusiv pentru elevii de ciclu primar.










Orasul taranesc Bistrita are masini multe si lume comoda care merge la cumparaturi cu masina pana la casa de marcat.
Doar cateva babe si mosnegi mai asteapta autobuzele.
Cand ai prea multe conditii strica banii asa ca are dreptate domnul Primar.
Reducerea la jumatate si ciocu mic !
mai du-te dracului cu popaganda ta cu tot…
Daca le-ar spune cineva parintilor tai “baba si mos”, cum te-ai simti ? Invata sa vorbesti civilizat, apoi posteaza mesaje !
Aceste studii ar fi trebuit efectuate inainte de a fi achizitionate atatea autobuze, de a distruge frumoasele nostre bulevarde, de a crea linii speciale pentru autobuze care nu-si au sensul,In ultimii ani ati distrus un frumos oras!
Daca avea cine gandi, gandea.
Lacustele nu au creier!
Si inca cu ce preturi au cumparat aceste autobuze !!!
Poi să circule la un interval mai rar acolo unde se consideră că nu sunt călători înafara orelor de vîrf.
Domnule Primar.Autobuzele electrice ar putea circula pana la Sieu Magherus si Livezile, si atunci cred ca ar avea destui calatori plus ca multi care folosesc masina din aceste localitati ar veni cu masina la Bistrita.
E inca perioada vacantelor, sa faca un studiu dupa ce incepe scoala. Sa vedem, va fi bine sau va fi haos?
Oricum, raman la parerea ca in orasul asta nu-si aveau rostul benzile dedicate pentru bus.
Dupa ce au fost distruse parcarile atat de necesare de pe bulevarde, au realizat alesii ca de fapt nu circula aproape nimeni cu autobuzele. Si putinii care circula sunt cei care au gratuitate. Deci discomfort pentru cetateni si banii aruncati, bani care vin tot de la cetatenii care suporta discomfortul. Ar trebui data macar in ceasul al 12-lea o derogare pentru a se putea circula si pe banda de autobuz, cu acordarea prioritatii autobuzului. E absurd sa stea o banda goala pe care apare razlet cate un autobuz la o jumatate de ora, iar masinile sa se inghesuie in sir indian pe o singura banda.
Mare dreptate ai, s-ar putea circula pe banda busului, acordandu-i prioritate!
Incepand cu saptamana viitoare benzile dedicate de fapt nu vor mai fi dedicate busurilor. Toata lumea se va grabi mai ales spre zona industriala si cu siguranta va fi ocupata banda cu cei care vireaza la dreapta si dupa parerea mea foarte bine fac. Nu e vina lui Lazany sau Turc, pentru ca e proiectul lui Cretu. Am inteles esenta proiectului, dar are sens intr-un oras care are bulevardul cu 4 benzi din care 3 le dedici masinilor si 1 busului. Nu intr-un oras unde ai 2 benzi ! Cine sa circule cu busul? Am vrut de 3 ori sa circul cu busul si chiar cu linia 1 care cred ca e cea mai aglomerata. Stiti la cat timp vine linia 1? Pai o data am mers pe jos si am ajuns mai repede decat a ajuns autobuzul si de 2 ori am luat taxi pentru ca ma grabeam. Nu se merita sa astepti busul ! Sunt foarte prost facute traseele liniilor. Se construiesc cartiere noi pe dealuri, nu sunt legate in niciun fel.Din Subcetate nu cred ca ai cum sa ajungi spre Valea Ghinzii fara sa schimbi 3 busuri spre exemplu si multe altele. Ca sa functioneze, trebuie regandit TOT. Bistrita s-a dezvoltat foarte mult si mai ales pe extreme. Bistrita nu mai inseamna de la un kaufland la altul ca pe vremuri. Suntem oras de 100k la infrastructura de Turda. Absolut tot orasul e spart, numa nu se repara ce se strica, sa speram ca in 3 ani sa avem un contracandidat serios care chiar e interesat de infrastructura. Pai cum tu ca primar al Bistritei sa te apuci sa asfaltezi prima data catunele in timp ce bulevardele orasului sunt crepate toate? CUM ADICA din exterior spre interior primare? Pai mama lui de catun, acolo e traficul?? Pe drumurile din paduri? 3 ani. Inca 3 ani.
Autobuzele circula goale fantomatice şi dupǎ cum constatǎ abia acum primǎria, fǎrǎ rost, pistele de biciclete la fel, un biclicist la rasǎrit, unul la apus, la fel cu bicicletele takeaway şi stațiile lor ferecate şi inutile…
Aştept cu nerabdare începerea şcolii. Au distrus târgul ǎsta toți ”edilii”, inclusiv actualul.
Orașul este sărac pentru că ați cheltuit banii oamenilor nechibzuit,cum ar fi ultimul exemplu cumpărarea stadionului și acum când este vorba de confortul cetățeanului ne eschivăm că nu mai sânt bani. Încep să se adune tot mai multe plăți pentru cetățeni, iar când este vorba de bunăstarea lor dacă se poate nimic.
Nu este de mirare că oamenii nu sunt încurajați să circule cu autobuzul, atâta timp cât autoritățile nu țin cont de opiniile cetățenilor.
De exemplu, acum aproximativ un an am depus o solicitare legată de o anumită stație: am cerut să se modifice câteva lucruri și să se prelungească linia. Am încercat pe toate canalele – prin aplicația iReport, unde am primit doar mesajul că solicitarea a fost „transmisă mai departe”, fără nicio explicație concretă și fără ca în realitate ceva să fie rezolvat. Nu am primit niciun răspuns.
Am scris inclusiv pe pagina de Facebook a domnului Lazani, am comentat la articole de presă unde se putea, dar nicăieri nu am fost luat în seamă.
În aceste condiții, este normal ca oamenii să nu folosească transportul în comun: pentru că autoritățile ignoră nevoile reale ale cetățenilor.
Eu unul imi bag piciorul si ma duc cu masina.
Orașul-sat Bistrița, unde omul nu poate merge pe jos, trebuie sa parcheze mașină pana în gura cafenelei sau pana în casa de marcat la Kaufland.
De ce sa ne aliniem cu vestul când putem fi tot în evul mediu?
Boss! Oamenii merge cu mașina, numa săraki merge cu autobuzu.
Pt. dracu.
Aceasi urare ti-o adresez si tie. Du-te in mama zmaului la tata-to !!!