
Am fost judecător la Judecătoria Bistrița și la Tribunalul Bistrița-Năsăud, dar și judecător financiar și președintele Camerei de Conturi Bistrița-Năsăud până la desființarea acestei instanțe speciale. Un proces dura, în medie, un an, nu chiar 10 ani ca acum, iar o pensie de întreținere o stabileam în 2 săptămâni, în timp ce acum cunosc 2 cazuri la Beclean și Bistrița, în care pensia s-a stabilit după un an și jumătate, respectiv doi ani. Ce mănâncă copilul în acest timp, cine îl întreține?!
Azi procesele durează nejustificat de mult și costă enorm. Motivele principale ale acestei situații sunt pensionarea prematură a magistraților și stabilirea unor termene de judecată foarte lungi, chiar și de 6 luni.
Cum explică CSM pensionarea la vârsta maturității profesionale? Dar faptul ca judecatori de la ICCJ se pensionează că nu mai pot (pensionarea asta înseamnă, nu?!), dar apoi pot judeca la Curtea Constituțională până la vârste respectabile, dar pentru bani mulți (doar doua exemple vă amintesc: Lidia Stanciu și Mona Pivniceru).
Orice amânare duce la creșterea numărului de dosare și supraîncărcarea magistraților. De fapt, asta se urmărește în opinia mea, pentru a justifica crearea unor noi posture. Nu știu dacă CSM a indicat sau doar a acceptat amânarea proceselor la termene atât de lungi (termenele trebuie scurtate la maxim, iar procesele judecate, nu amânate! ).
Inspecția judiciară nu face controale de fond la parchete și instanțe (pe vremea mea se făceau una chiar două pe an). Nu vine în control decât atunci când există vreo reclamație, adică nu vine să ajute, să îndrume judecătorii și procurorii, ci eventual să-i pedepsească.
Judecătorii de vârsta mea nu au avut sporuri pentru praf, pentru calculator sau pentru stres și s-au pensionat după vârsta de 65 de ani?! Am intrat în sala de ședință la ora 8, nu la 9 sau mai târziu, ca acum și am stat cât era nevoie, chiar până la ora 17 sau 18. Termenele de judecată era de 2-3 săptămâni
Pensia trebuie să fie foarte lungă, nu foarte mare! Eu am deja peste 79 de ani, m-am pensionat la 65 de ani și 6 luni, nu am pensie specială (am fost magistrat aproape 10 ani, în rest am fost avocat). Am o pensie sub 8.000 lei lunar, dar îmi rămân bani de la o lună la alta.
Domnii magistrați ai României, mai ales cei din Consiliul Superior al Magistraturii, responsabili pentru Justitie, trebuie să recunoască și să accepte faptul că „au fost cumpărați” cu salarii și pensii peste posibilitățile financiare ale țării noastre, dar nu pentru a face dreptate, ci pentru a amâna, a tergiversa, chiar și în civil, nu doar în penal ( “unde te scapă prescripția!”), a nu recupera prejudiciile.
Cele 3 puteri ale statului trebuie să se controleze între ele. Guvernul este controlat de Parlament, Parlamentul poate fi dizolvat de Președinte și este controlat de popor (la vot!). Justiția nu este controlată de nimeni, de când a fost scoasă de la Ministerul Justiției! CSM este ales prin vot de magistrați și astfel Justiția a devenit o castă închisă, care vrea bani mulți și muncă puțină. Cum este posibil să facă grevă sau protest și să-și încaseze și salariul?! Ce vină au justițiabili? Nici una!
Orice control intern este egal cu zero. Trebuie controlori neutri, eventual din Corpul de control al Primministrului și ACEST CONTROL SE JUSTIFICĂ pentru că se verifică ADMINISTRAREA JUSTIȚIEI, MODUL DE CHELTUIRE A BANULUI PUBLIC.
DOAR SOLUȚIA DATĂ DE UN MAGISTRAT ÎNTRO CAUZĂ SAU ALTA NU POATE FI SUPUSĂ CONTROLULUI DECÂT PE CĂILE DE ATAC LEGALE (apel și recurs!).
Justiția română s-a modernizat
Pentru pârât și pentru inculpat!
Recent chiar mi s-a confirmat
Că testul de stabilire paternitate
Îl plătește mama, măi frate!
Iar inculpatul cel vinovat
De multe ori este achitat
Sau procesul este mult amânat
Până ce prescripția l-a scăpat!
La noi democrația-i originală
Nu ca-n Uniunea Europeană
Tot timpul este ocrotit, protejat
Cel care are multe “bube în cap”!
Tocmai de aceea corupția crește
Doar nimeni, nimic nu pățește!
I










Adaugă comentariu