În Consiliul Local Beclean a fost prezentat un studiu de prefezabilitate pentru realizarea variantei ocolitoare a orașului și s-a dat un vot cu privire la sursa de finanțare a investiției.
Centura ar face legătura între DN 17 și DN 17 D și ar cuprinde și un viaduct cu o lungime de 500 de metri. Ea ar putea fi construită cu bani obținuți printr-un credit bancar. Potrivit administrației locale, este singura variantă prin care să fie demarat proiectul cât mai repede, soluția acoperirii cheltuielilor cu bani europeni putând apărea pe parcurs.
O dezbatere publică privind realizarea variantei ocolitoare va avea loc în 9 noiembrie, de la ora 16.00, la Primăria Beclean.
“Aici nu e vorba de politică, aici e vorba despre curajul unei decizii, e vorba de viitorul nostru. Noi vom pleca la un moment dat și acum e momentul să decidem ceva pentru generațiile ce vin după noi. Facem sau nu facem drum ocolitor? Despre asta este vorba acum. Discuția este dacă primaria are puterea și capacitatea să își asume chestiunea asta din toate punctele de vedere”, a spus primarul Nicolae Moldovan în cadrul ședinței de CL, potrivit Știri din Beclean.
Consilierul local PMP Caius Cârcu a vorbit despre acest proiect într-o conferință de presă. ”Preţurile estimative erau între 13.130.000 euro și 14.140.000 euro. Ni s-a solicitat să ne exprimăm individual poziția, nu doar colectiv prin vot, mai ales asupra sursei de finanțare, care ar putea fi din împrumuturi. Toți consilierii locali au spus că este foarte bun proiectul, atât traseul cât și sursa de finanțare. Eu am fost singurul care s-a abținut la vot și am ridicat câteva probleme. Una este impactul față de traficul de pe DN 17 D Beclenuț – Coldău, unde este un drum mai îngust iar casele oamenilor – până în șosea. Dacă traficul care trece prin Beclean, în special cel greu, va fi dirijat pe acolo se vor crea nişte ambuteiaje, nişte probleme mai grave decât sunt acum prin Beclean. O altă problemă, la fel de serioasă și poate mult mai gravă, este impactul presiunii financiare asupra bugetului oraşului Beclean, vorbim totuși de 13 milioane euro. S-a vorbit de un împrumut pe șase ani, este mare o asemenea încărcătură bugetară pentru Beclean. Se vor mări taxele, va fi nevoie de o creştere a impozitelor locale, vor fi diminuate alocările pentru alte domenii? Sigur, sunt foarte îndepărtate posibilitățile de finanțare cu bani europeni sau de la Guvern”, a declarat el.
Caius Cârcu a adăugat că nu se poate face ”cu orice preţ şi cu orice sacrificii o investiţie, chiar dacă este importantă”: ”Preţul pentru centura Clujului este de 150 milioane euro pentru 38 km, cu patru benzi, circa 3,9 milioane/km. La Beclean, la preţurile avansate prin acest studiu, se ajunge la 4,3 milioane euro/km pentru un drum cu două benzi. Sunt de acord să se facă asemenea investiţii, dar trebuie să avem grijă şi de bani. E vorba de maxim 3 km de drum, care cuprinde 500-600 metri de viaduct. Susțin proiectul, dar nu cu orice preț. Am solicitat să se facă o dezbatere publică pentru că la astfel de proiecte majore cetățenii trebuie să aibă un cuvânt de spus”, a afirmat Caius Cârcu.
Următoarea știre despre acest subiect aș vrea să înceapă astfel: „Au început lucrările la centura Becleanului, s-au excavat primii metri-cubi de pământ.” Până atunci, este doar SF.
Proiect curajos ,hotărați repede altfel apare Gica Contra ca și la Bistrița si nu o mai vedeți degrabă .
V-ati gandit ca inainte de va a apuca de centura trebuie rezolvata alunecarea de teren de la intrarea in Beclenut?
Portiunea aceea de drum aluneca in Somes de zeci de ani, in conditiile triplarii traficului , nu va rezista si va treziti ca dupa ce inaugurati centura , va trebui sa inchideti 17D pentru reparatii ( de foarte mare complexitate in zona respectiva ) !
Veti muta iarasi traficul prin Beclean si veti mai fi si datori cu 13 mil euro !
Oare nu ar fi posibil o centura prin stanga Becleanului cum vii dinspre Bistrita si mergi spre Cj? sa se faca inca un pod daca e nevoie sau sa il mareasca pe acesta care e.. .
Familia Denes nu pune umarul la a aduce bani de la Guvern? Ca doar si-a pus fratele ministru la ape. De ce nu vine si Consiliul Judetean cu un sprijin pentru sustinerea proiectului? Parca domnul primar este presedinte executiv pe organizatia judeteana a PSD. Oare dansul nu mai are trecere pentru a i se sustine un proiect la colega Corina Cretu? Ceva nu se leaga aici? De ce e acum graba cu un credit bancar? De ce nu se face o analiza a macar doua proiecte si se incearca doarpunerea variantei prin Becelenut? Daca se apuca imediat dupa alegeri sa deschida cele trei rute alternative in oras traficului rutier si sa monteze semafoare, nu sa stea dpa fondurile anuntate bombastic, anum cel putin 25-30% din trafic nu mai facea presiune pe zona centrala. La discutia din 9 noiembrie ar fi oportun discutarea a cel putin doua variante de traseu. Pe cei din Beclenut nu ii intreaba nimeni daca vor centura pe acolo?