Economie

Benzinăriile RO concept OSCAR – o afacere la cheie, performantă și profitabilă

Care sunt avantajele parteneriatului cu acest brand unic pe piața benzinăriilor B2C din România?

Un interviu cuLucian Haranguș, Sales & Retail Director OSCAR Downstream

Benzinăriile RO concept OSCAR reprezintă o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.

Lansată în 2017, rețeaua de benzinării B2C dezvoltate în sistem de franciză a fost gândită să vină în completarea rețelei OSCAR Drive (stațiile OSCAR dedicate exclusiv clienților B2B), cu servicii și produse suplimentare. De atunci, rețeaua RO a crescut într-un ritm susținut, ajungând la 90 de unități în întreaga țară. OSCAR Downstream continuă să dezvolte această divizie de business, având mare încredere în potențialul pieței de retail din România.

Ce ne puteți spune despre benzinăriile dezvoltate în sistemul de franciză RO concept OSCAR?

Benzinăriile RO sunt unități moderne, plasate strategic la nivel național, care oferă clienților servicii personalizate și diversificate.

Ele operează și respectă cele mai înalte standarde de calitate OSCAR și beneficiază de produsele și facilitățile disponibile pentru clienții noștri B2B – de la același carburant premium, care asigură protecția autovehiculului, prelungește viața motorului și generează un impact de mediu scăzut, la acceptanța cardurilor OSCAR, cu toate facilitățile aferente (plata la pompă, ușurința alimentării, transparența tranzacțiilor, etc).

Pe lângă alimentarea cu benzină și motorină, șoferii pot avea acces la stații GPL, stații de încărcare pentru mașini electrice, servicii de spălătorie, magazin deschis 24/7, cafenea, etc.

De ce ar vrea un antreprenor să devină partener RO?

OSCAR Downstream oferă francizaților o afacere la cheie, un model de business cu performanțe dovedite pe o piață dinamică și complexă. Franciza RO reprezintă un parteneriat pe termen lung, cu produse de calitate și posibilitatea partenerilor de a oferi o gamă substanțială de servicii suplimentare, care să facă diferența pe o piață extrem de segmentată și cu potențial important de creștere în privința calității.

Nu este un business ușor, dar noi venim cu experiența noastră de peste 23 de ani de leadership pe piața de B2B din România, precum și cu know-how-ul valoros acumulat pe piața de retail în ultimii 7 ani. Pentru orice întreprinzător, indiferent de experiență, aceste două elemente reprezintă avantaje competitive majore la lansarea unui business în franciza RO.

Este un model care funcționează. Avem în portofoliu parteneri care, pe măsură ce și-au dezvoltat prima benzinărie în franciza RO și au înțeles foarte bine business-ul, s-au extins cu una sau mai multe unități.

Puteți detalia beneficiile oferite prin sistemul francizei RO?

Obiectivul nostru este să îi ajutăm pe francizați să crească sustenabil. Cu fiecare partener stabilim o relație comercială pe termen lung, care să susțină comercializarea, prin intermediul benzinăriei, sub mărcile OSCAR, a carburanților aditivați din oferta noastră, folosind experiența și reputația mărcilor OSCAR.

Odată integrați în Franciza RO, partenerii noștri au acces la un brand cu vizibilitate la nivel național și carburant de calitate superioară – ceea ce îi diferențiază imediat pe piața de profil. Stațiile sunt modernizate complet, pornind de la aspectul exterior, respectiv copertină, pompe și totem nou, până la sistemul informatic care este actualizat și aliniat la standardele OSCAR.

Încă de la început, partenerii noștri din franciza RO au acceptanța cardului OSCAR și sprijinul necesar pentru extinderea numărului de acceptanțe. De asemenea, începând din această toamnă partenerii noștri vor avea la dispoziție un produs unic pe piața din România, destinat exclusiv rețelei de franciză, respectiv cardul de loialitate RO. Particularitatea acestuia, în comparație cu alte carduri de loialitate care există pe piață, este că acest card va putea fi gestionat de către fiecare partener în parte, acesta putând alege în mod independent, ce beneficii oferă clienților săi prin intermediul acestui card.

De asemenea, fiecare partener care intră în rețeaua de franciză beneficiază de produsele de brand ale rețelei, produse pentru care negocierile cu furnizorii precum și toate celelalte elemente operaționale sunt gestionate centralizat de către compania noastră, asigurând astfel un nivel ridicat de calitate al acestora la un preț competitiv.

Mai exact, cum funcționează această relație de parteneriat?

Sistemul nostru de franciză funcționează în baza platformei de retail DODO (dealer owned dealer operated) și este perfect aliniat la valorile și standardele noastre de calitate, fiind pe deplin integrat în lanțul logistic OSCAR Downstream.

Acest lucru ne asigură control absolut asupra calității produsului de la intrarea în țară și până la pompă. Asigurăm partenerilor livrarea carburantului în maximum 24 h, oriunde în România și în orice cantitate.

Experiența din ultimii ani a dovedit că acest carburant, net superior, asigură atragerea de clienți în benzinărie, precum și o vizibilitate importantă.

În baza parteneriatului de franciză, specialiștii noștri oferă consultanță specifică și sprijin pentru depozitarea, comercializarea și operarea stațiilor de distribuție a carburanților (motorină, benzină etc.). Totodată, le punem la dispoziție toate cunoștințele comerciale, tehnice și administrative de care au nevoie pentru a construi un business cu rezultate bune. Nu în ultimul rând, punem mare accent pe asimilarea regulamentelor de protecție, siguranță și prevenție, precum și pe training-ul angajaților, în acest sens. 

Totodată, oferim un model bine pus la punct pentru promovarea francizei RO și susținem eforturile de vânzare și atragerea de clienți, inclusiv prin canalele noastre media și prin campanii dedicate.

Cel mai recent exemplu este sponsorizarea competiției Hard Enduro Piatra Craiului 6 (HEPC 6) din acest an. Pe parcursul celor două zile de competiție, concurenţii şi-au alimentat motoarele la benzinăriile RO aflate pe traseu. Acest parteneriat a venit să confirme încrederea privind calitatea combustibilului pe care îl distribuim – un criteriu esențial pentru acești sportivi, care investesc enorm în motoarele lor, dar și pentru eforturile de sustenabilitate ale organizatorilor, care doresc o competiție în mijlocul naturii, cu impact de mediu redus.

Ce înseamnă investiția inițială într-o benzinărie în franciza RO?

Valoarea investiției inițiale diferă foarte mult de la stație la stație și depinde atât de dimensiunile și forma stației, cât și de dotările acesteia. Însă, cel mai important lucru este că investiția inițială în modernizarea stației este susținută în totalitate de către compania noastră, iar partenerul o achită, pe parcursul derulării contractului, fără costuri suplimentare de creditare.  

În cât timp se recuperează această investiție?

Având în vedere modelul nostru de business prin care acoperim investiția inițială în locul partenerului, nu putem vorbi despre un timp de amortizare, ci de o perioadă de rambursare.

Din experiența partenerilor existenți, în condiții de operare normale, intrarea în rețeaua RO generează o creștere a volumelor vândute în medie de peste 30% și astfel putem spune că partenerii care intră în franciza RO își pot achita investiția din profitul obținut suplimentar pe parcursul derulării contractului.

Desigur, trebuie avut în vedere faptul că volumul vânzărilor este influențat de o serie de factori – de la locul în care este amplasată benzinăria RO și traficul pe care îl atrage, la concurența din proximitate, eficiența campaniilor de marketing sau a parteneriatelor punctuale, precum și factori independenți, cum ar fi situația economică din regiune sau situațiile excepționale (de exemplu pandemie sau război).

Cine poate deveni partener al Francizei RO? Unde vreți să vă dezvoltați în perioada următoare?

Căutăm parteneri pe termen lung, care se regăsesc în valorile noastre de calitate, profesionalism, grijă și respect. În lipsa acestor patru piloni de încredere, niciun parteneriat nu are succes.

Ne concentrăm să ducem rețeaua RO dincolo de marile aglomerări urbane, în orașe de dimensiuni medii și mici, unde nu există încă suficientă ofertă pe piața carburantului de calitate și a serviciilor.

În acest sens, orice solicitare de intrare în rețeaua de franciză RO este analizată de către colegii noștri din cadrul Departamentului de retail, astfel încât noul partener să beneficieze de cele mai bune condiții, fără a perturba însă activitatea rețelei în ansamblul ei. Spre exemplu, nu putem accepta în rețeaua RO un partener nou care are amplasată stația în proximitatea imediată a unei alte stații din rețeaua OSCAR.

Astfel, proprietarii de benzinării independente sau antreprenorii ce au un astfel de proiect în construcție, pot beneficia de tot know-how-ul și asistența necesară implementării și dezvoltării francizei RO.