”Târgul de turism al României și-a deschis porțile, iar Bistrița-Năsăud așteaptă oaspeții cu lucruri și locuri de neuitat! O zestre culturală inedită, natură de basm, gustul bucatelor tradiționale, licori magice și vinuri împărătești, creativitate transpusă în produse meșteșugărești, tradiții păstrate cu sfințenie în locuri în care timpul a încremenit, fascinat de mituri”, a postat pe Facebook președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, prezent la deschiderea târgului de la complexul expozițional Romexpo din Capitală:
”Pe lângă acestea, am dus cu noi proiecte deosebite, care-și au rădăcinile în județul nostru: Via Transilvanica – Drumul care unește, Borgo Pass – Tărâmul Contelui Dracula, Povestea Vinului în Mocănița Transilvaniei! Vă așteptăm să intrați pe Poarta Transilvaniei, să pășiți în Bistrița-Năsăud și să descoperiți un tărâm musai de vizitat de-o frumusețe aparte, desprinsă parcă dintr-un vis”.
Acesta este drumul!
Respect!
Ce sa promovam? Fosa de la munte, pardon marea de la munte unde se scurg fosele vilelor. Partia de noroi a primarului, halaul din centru, strazile de pamant din oras si bezna de pe strazile orasului etc
Și cioatele din pădurile județului.
Chiar așa! Ce promovăm? Judetul Bistrița-Năsăud nu a facut aproape nimic pentru a conta in domeniul turistic. Deşi ar fi câteva locuri interesante de vizitat, acestea nu au fost niciodată promovate cu adevărat şi nici puse în valoare, in conditiile in care judetul este înconjurat de câțiva poli majori în turism. La nord, nord-vest avem Maramureșul care are la baza turistică elemente de traditie locala foarte bine conservate, promovate și exploatate. Apoi, la est se afla Bucovina cu manastirile ei care au genertat un infloritor turism monahal și istoric, asociat cu splendide elemente de peisagistica specifica locului. Spre sud, judetul Mures te intampina cu statiunea balneo-climatica Sovata-Praid, unde a renăscut un turism balnear de calitate în ultima perioadă. Spre vest se afla Cluj-Napoca, leagănul turismului cultural, si Turda cu renumita “Salină” care nu mai au nevoie de nici o prezentare. În această situație Bistrița-Năsăud rămane cel mult la statutul de „zonă de tranzit”.
Nici măcar orasul Bistrita nu oferă aproape nimic in materie de turism. Dimpotrivă după 3 mandate de primar ale lui Cretu, orasul Bistrita a ajuns să fie considerat „Caracalul Ardealului”. Culmea este că tocmai Cretu, afirmă cu seninătate că la Bistrita exista „turism cultural”. El nu are proprietatea termenilor si confundă chermeza cu turismul cultural , care după mintea lui ” înseamnă Nunta Zamfirei, Târgul Mare, Ostermarkt, la care vin oamenii să participe la evenimente, să bea o bere, să mănânce și să se simtă bine”.
Vezi: https://timponline.ro/visul-primarului-ovidiu-cretu-implinit-pe-jumatate-ce-trebuie-sa-mai-stie-elevii-care-termina-clasa-a-viii-a/
De o vreme in orasul Bistrita vezi caini vagabonzi si aurolaci pe langa cersetorii traditionali care alunga turistii. Si asta chiar pe centru si in jurul marilor institutii. Asa gospodari avem.
Hai…. primaru…… Cine ne conduce din 2008, si vor sa mai conduca tot asa….?
Face ce face și tot la petrecere ajunge. Doar că acum o plătește și se plătește generos din banii publici. Nici în țările africane nu mai vezi potentați care se pozează cu supușii trântiți pe jos la picioarele lor între piei de animale. Dar, cum zice o vorbă românească, poți face ceva pe gustul omului?
Iar proiectele de care vorbește cu mândrie primul aghiotant a lui Dragnea de pe feuda transilvană, n-au nicio legătură cu domnia sa fiind inițiative private la care baronul s-a lipit ca musca pe hârtia adezivă.
În timp ce Răducu petrece an de an și cât e anul de lung, în excursii interne și externe, turismul în BN a înregistrat anul trecut noi succese: s-a închis cea mai cunoscută unitate hotelieră din județ și restaurantul de la Cadouri singurul mai acătări din zona centrală a Bistriței.
https://timponline.ro/cel-mai-atractiv-loc-din-pasul-tihuta-castelul-dracula-a-fost-inchis-de-proprietari/
https://timponline.ro/spatiu-din-piata-centrala-scos-la-vanzare-sau-inchiriere-dupa-ce-afacerile-s-au-inchis-una-dupa-alta/
Ar fi interesant de aflat câți agenți privați din județ au fost la târg și cu ce contracte s-au întors. Că asta ar fi rolul și rostul târgului. Că de minciunelele din pliante cu Marea de la Munte și exhibarea permanentă a marelui roșu chintelnican ne-am cam săturat.
Toate bune si frumoase dar…ar fi minunat sa aflam ca ,unele produse traditionale, unele servicii, prin calitate, seriozitate,consecventa, retete bio,etc…, ar avea sansa pentru o promovare pe masura! Calitatea de Furnizor al Casei Regale al Romaniei este o astfel de sansa si rasplateste talentul, rigoarea, capacitatea unor oameni de a demonstra ca ceea ce fac este bun si de calitate ! Cum a reusit Leonard Caffe ,puteti si dumneavoastra ! Va doresc succes ! Cu respect, MNPop
Scuze! a Romaniei.
Sa promoveze containerele cu gunoaie second-hand si carpele la baloti trimise de mafia gunoaielor din Italia prin mafia din Romania cu concurenta vamesilor si ale celor din portul Constanta.Ce am vazut la stirile TV iti pui mainile in cap !