Actualitate Politică

”Bistrița Verde pentru bistrițeni: Transport. Mobilitate urbană”

”Șosele separate și piste pentru bicicliști pe stradă, extinderea transportului în comun până în zonele preorășenești înseamnă mai puțină poluare și mai multă sănătate. Milităm pentru iniţierea unei directive europene pentru a stabili obligativitatea pentru autorităţile publice locale (oraşe peste 50.000 de locuitori) de a construi o infrastructură integrată de transport cu bicicletele.

* Eurobarometru: “Congestia urbană, accidentele rutiere, poluarea aerului și consumul de energie au un impact negativ asupra economiei europene și asupra bunăstării tuturor cetățenilor europeni. Peste 70% din populația Europei trăiește în zone urbane, iar aproximativ 85% din produsul intern brut al UE este generat în orașe. Traficul urban este răspunzător de aproximativ 40% din emisiile de CO2 și 70% din emisiile de alți poluanți provenite din transportul rutier. Mai mult, unul din trei accidente rutiere cu urmări fatale se produce în zonele urbane”.

În acest context european Partidul Verde vă propune ”BISTRIȚA VERDE pentru BISTRIȚENI”.

Programul politic al verzilor bistrițeni abordează patru teme majore care au ca finalitate creșterea nivelului de trai, sănătatea și dezvoltarea infrastructurii locale. Astăzi vom vorbi despre:

TRANSPORT. MOBILITATE URBANĂ

“BISTRIȚA VERDE pentru BISTRIȚENI” ține cont în primul rând de siguranța bistrițenilor în trafic indiferent dacă sunt la bordul unui autovehicul, pe bicicletă sau pietoni. Acesta este unul dintre motivele pentru care vom solicita îmbunătățirea infrastructurii și a serviciilor în acest domeniu. Promovarea utilizării de vehicule mai ecologice, electrice sau hibrid, a transportului public modern și eficient, reducere cotei de automobile pentru călătoriile urbane prin descurajarea circulaţiei în centru sunt obiective care vor îmbunătății viață bistrițenilor.

• Reproiectarea traseului variantei ocolitoare a municipiului Bistrița cu accent pe prioritățile și necesitățile bistrițenilor, pe îmbunătățirea calității vieții și reducerea impactului negativ asupra sănătății acestora și a mediului. Un traseu care să nu scape din vedere și dezvoltarea zonei metropolitane. Crearea de parcări moderne la marginea orașului și a localităților componente pentru autovehiculele care tranzitează Bistrița, având facilitățile necesare inclusiv accesibilitatea serviciilor online (comenzi, informare, comunicare etc).

• Modernizarea infrastructurii de străzi vitale pentru viața economică a orașului. Asfaltarea sau modernizarea străzilor neasfaltate din cartierele și zonele nou construite ale municipiului. Modernizarea străzilor care nu pot intra imediat în programul de asfaltări ori celor care încă nu au finalizate rețelele edilitare, pietruirea cu macadam și executarea lucrărilor de întreținere aferente.

• Construirea de noi drumuri și străzi aplicând politicile unei dezvoltări duralile, prietenoase cu bistrițenii și cu natura (ex. artera paralelă cu Bulevardul Decebal prin legarea străzilor Arțarilor, Colibiței și prelungirea până în DN 17 C (drumul Năsăudului); artera de legătură între drumul Tărpiului, Subcetate și DN 17 C, etc.) fără distrugerea infrastructurii verzi a orașului.

• Modernizarea stațiilor pentru mijloace de transport în comun și înființarea altelor noi, în funcție de traseele nou apărute. Creșterea accesibilității serviciilor online și accesului la internet GRATUIT în aceste zone.

• „Bistriţa un oraş pentru oameni, nu pentru maşini!”. Inițierea unui proiect menit să crească numărul persoanelor care merg pe bicicletă spre locul de muncă cu aproximativ 50% prin acordarea de stimulente. Astfel, investiția ȋn mersul pe bicicletă nu ar trebui să fie văzut ca ceva nou, având ȋn vedere subvenţiile acordate pentru transportul public. Rezultatele vor fi ȋmbunătăţirea sănătăţii, reducerea poluării şi a consumului de carburant.

* Eurobarometru: “Trei sferturi dintre români consideră că în ultimul deceniu s-a deteriorat calitatea aerului din România, iar peste jumătate consideră că plafoanele naţionale de emisie nu sunt adecvate. Circa 74% dintre români şi-ar dori ca UE să intervină cu măsuri suplimentare pentru asigurarea calităţii aerului iar 30% vor controale mai stricte privind emisiile maşinilor şi camioanelor, 21% consideră necesară restricţionarea traficului auto în oraşele. Un alt motiv de îngrijorare la nivel european este şi impactul poluării atmosferice asupra sănătăţii şi asupra mediului natural. Aproape 9 din 10 europeni consideră că bolile legate de calitatea aerului, precum cele respiratorii sau cele cardiovasculare, constituie o problemă gravă”.

* Eurobarometrul a fost realizat în toamna anului 2012 pe un număr de 25.000 de cetăţeni europeni din cele 27 de state membre.

Biroul de presă Partidul Verde filiala Bistrița-Năsăud

(PE)