Actualitate

Ca să nu transforme Bistrița într-un ”cobai” la nivel național, primarul vrea să cumpere troleibuze

”Deocamdată, fiabilitatea autobuzelor electrice rămâne să fie demonstrată și nu vreau să transformăm Bistrița într-un cobai la nivel național”, a declarat primarul Bistriței care a anunțat că, pe anumite culoare de mobilitate, vrea să renunțe la ele în favoarea altor mijloace de transport ”silențioase, noninvazive, nu deranjează pe nimeni și merg 20-25 de ani fără probleme”.

”Mă gândesc să schimbăm soluția pentru anumite culoare de mobilitate și să renunțăm la autobuze electrice și să mergem pe ideea de troleibuz pentru că deocamdată, fiabilitatea autobuzelor electrice rămâne să fie demonstrată și nu vreau să transformăm Bistrița într-un cobai la nivel național. În schimb, troleibuzele, chiar dacă presupun acei stâlpi cu fir, practic și-au demonstrat fiabilitatea. Practic, durata de viață în exploatarea a unui troleibuz este de 20-25 de ani. Nu știu care e durata de viață a unui autobuz electric. În primul rând, ne referim la acumulatori. Fostul primar, domnul Crețu, s-a gândit la tramvai. Recunosc că am fost în asentimentul dânsului, numai că infrastructura pentru tramvai e complicată, costă mult și îți culcă casele la pământ. În schimb, troleibuzul e silențios, noninvaziv, nu deranjează pe nimeni și merge 20-25 de ani fără probleme”, a declarat Ioan Turc într-o emisiune la AS TV.

Totodată, primarul a menționat că se va întâlni cu primarul Sibiului, oraș care are transport public dedicat elevilor în ideea de a implementa un astfel de sistem și la Bistrița.

”Mă gândesc să punem în mișcare un proiect – urmează să mă văd cu doamna primar al Sibiului fiindcă acolo se implementează – de transport public dedicat pentru școlari. Facem acest lucru în primul rând pentru copiii din localitățile aparținătoare pentru ca oamenii să nu mai vină cu automobilul să își aducă copilul la școală. Dacă au încredere în această soluție, o vor folosi. Primăria va cumpăra mijloace de transport. Nu aștept de la Ministerul Educației nimic pentru că nu cred că au un program care să răspundă așteptărilor noastre”, a adăugat el.

Foto cu caracter ilustrativ

51 comentarii

  • Chiar? Credeam ca se lucreaza la mutarea utilitatiilor/cabluriilor in subteran. Acum un proiect cu mai multe sirme si stilpi? Sper sa nu fie adevarat.

    • Tot mă întreb cine din primărie gândește cu curu de unde vin toate ideile acestea „geniale „:
      Îngustarea străzilor ( DN17/E85 Linia Verde, Gării-..-Năsăudului, BN17/E85 Viișoara) , lărgiri imposibile ( străzile Calea Clujului, Drumul Cetății, Simion Nândrescu ) , pasaje subterane care strică circulația și îi blochează pe riveranii ( Tărpiului, Slavici) , pârtie de schi Alpin Coaster și cartier de blocuri pe dealul Cocoșu cu alunecări de teren, parcare în mijlocul Păduri Codrișor, demolarea Stadionulu… acum și TROLEBUZE în Bistrița! Oare cine din primărie are mintea atât de defectă de născocește toate aceste prosti, majoritate oamenilor din primărie bănuiesc că sunt normali și nu se gândesc la atâtea prosti.

    • Sper să rămână la stadiul de banc, chiar dacă va fi cel mai prost și penibil banc. Imaginație bogată domnule P!
      O, tepmora! O, mores!

  • Dacă nu va fi nici autobuz nici tranvai răspunsul evident că va fi METROU !

    https://timponline.ro/modificari-la-linia-verde-nici-autobuz-nici-tramvai-ghici-ciuperca-ce-i/

    Pe Linia Verde pe Perete s-ar cadra construirea unui METROU am putea pretinde chiar că este ecologic dar și ăsta este electric deci nu este ecologic.

    Tot le plac celor din primărie subteranul și întunericul ( vezi bezna de pe aproape toate străzile din oraș ) atunci cu bani care vor să fie cheltuiți aiurea pe cele două pasaje Tărpiu și Slavici care vor strica circulația din oraș și pe care nu le dorește nimeni, se poate face tot în subteran primul tronson de Metro pe sub DN17/E85 Libertății prima stație va fi la Petrom și următoarea la magazinul Mere, lungimea ar fi tot cam așa de mare cât rampele pasajelor subterane, iar șoseaua de deasupra nu va fi stricată și va rămâne bună ca și acum.

    Cu bani care se vor a fi cheltuiți inutil pe Linia Verde pe Perete să se construiască al doilea tronson de METROU pe sub DN17/E85 Independeței de la Stația Mere până la Statia Poșta Veche iar șoseaua de deasupra să nu fie stricată să rămână bună ca și acum.

    Ca în orice oraș civilizat care se respectă METROUL duce la Gară, Autogară și Aeroport ( noi încă nu avem un aeroport , de ce nu ?! dar asta este altă discuție ) prin urmare cu banii care vor să fie irosiți pe îngustarea stăzilor Gării-Decebal- Andrei Mureșanu- Năsăudului se poate construi tronsonul de METROU pe sub strada Gării de la stația Poșta Veche până la o stație de METROU între Gară și Autogară iar strada Gării de deasupra să nu mai fie stricate să rămână bună și lată ca și acum.

    Cu alți bani care se vrea să se cheltuiască inutil pe Alpin Coaster , Mutarea Autogării etc se poate construi alt tronson de Metro pe sub străzile Decebal și Andre Mureșanu de la stația Autogară până la stația Lamă iar străzile de deasupra să nu mai fie stricate și să rănână cu aceeași lungime ca acum.

    • In acest mandat este târziu, dar în următorul mandat ca si promisiune electorala, ca tot este imaginație în primăria Bistrița ca da pe afara, ca celelalte tipuri de transport public sunt deja învechite, ar trebui un proiect SF ca si în filme, transport public ca mașini prin levitație care zboară, nu mai avem cabluri, nu mai ne interesează gropile, nu se mai pierd locuri de parcare, ce ziceți domnule primar? O propunere nu strica în comparație cu alte promisiuni neonorate

  • Doamne ferește, ce aberații vorbiți domnule primar! Ne întoarcem la anii ’70, umplem orașul de cabluri și stâlpi. Opriți-vă vă rog și treziț-vă la realitate!
    Suntem în secolul 21, tehnologia mașinilor electrice sau hybride a deja superdezvoltată. Toți producătorii fabrică mașini electrice care au ajuns la autonomii impresionante de 500-600 km de la o incarcare la alta și noi ne întoarcem la troleibuze.
    Oare cu ce îmbâcsiți vă sfătuiți, că nu e în regulă?

    • Domnule primar,
      Sa fie de vina oare mama tuturor proiectelor CL, pentru aceste idei stiintifico-fantastice? Este greu de crezut ca dumneavoastra domnule primar ati putut veni cu o astfel de propunere, dar avand in vedere ca staful din primarie este foarte intuitiv, dovada proiectele foarte reusite, pe care le-au realizat, evident cu ghilimelele de rigoare…
      Mai obiectati va rog, iar daca totusi careva din primarie v-a sugerat asa ceva, ar fi cazul sa-l treceti pe un post de executie, pentru ca pe un post de conducere nu merita!

    • Opriti_vă, vă rog!! Mă alătur celor care strigă :nu vă întoarceți în trecut. Un oras medieval ca Bta, cu străzi înguste, nu mai poate înghiți si sârme de troleibus.

  • Cred că atât tramvaiele cât și troleibuzele sunt tehnologiii învechite,
    Tramvaiele au funcționat acum 100 de ani, iar multe capitale europene le-au scos din circulație un anii 1970.
    Troleibuzele sunt un telefon cu fir, legat cu cablu de priză!
    Nu vedeți ca in ziua de azi totul este WIFI. Câsti de telefon fără fir, mașini de tuns iarba fără fir coordonate prin GPS.
    Cine mai foloseste troleibuze in ziua de azi?
    Europa de est.
    Dar ei le folosesc de 40 de ani, si probabil ca o sa ni le vands noua, cand o sa trebca la autobuze electrice!
    Atat troleibuzele cat si tramvaiele sunt atractii turistice. Precum Micanita Transilvaniei, locomotiva cu abur sau trenurile diesel.
    Autobuzele electrice sunt viitorul!

    • @Remus B.
      Eu NU am făcut reclamă la autobuze electrice.
      Chit nu mă interesează daca autobuzele sunt electrice sau pe motorină!
      Eu m-am cumpărat o mașina nouă-nouță pe benzina, acum 3 luni.
      Soluția cu tramvai sau troleibuz mi se pare nepotrivită. Distrugi aspectul orașului, bagi orașul in șantier, și ești DEPENDENT de un anumit traseu, pe care nu îl poți schimba!
      Autobuzele pot circula peste tot, poți schimba traseul când vrei, poți introduce rute noi, rute alternative, ietc.
      Autobuzele iti oferă flexibilitate, troleibuzele circula pe un traseu fix, rigid, inflexibil.

    • @ Adrian C. Primiți scuzele mele, Din ultima afirmați așa părea ” Autobuzele electrice sunt viitorul! „. Eu sunt cu totul de acord cu absolut toate celelalte precizări ale dumneavoastră. Încă odată scuze dacă am interpretat greșit spusele dumneavoastră.

    • Problema e alta.. Nu îl interesează pe el prea tare ce se face și ce nu ,pe el și pe toți hoții astia de 30 de ani ii interesează doar hoția și cum din studii de fezabilitate se fac banii,el/ei ,claca asta blochează tot.. gen proiectul de 10 mil de la autogara,acum alți 11 mil € ,nu contează că pierdem banii de la UE și stagnam ,ei să-și umple jebul” .halal oameni din păcate ..

    • @dracu
      Exista tramvaie în Bucuresti în Budapesta, In Lisabona, in Göteborg, Iar Norvegienii și Danezii au avioane F16 vechi de 40 de ani!
      Pai atunci hai sa cumpărăm si noi F16!
      Eu vor sa scape de ele, să cumpere ceva mai performant, F35 de exemplu, și noi vrem tehnologie uzată moral.
      Tramvaiul a fost bun cândva, dar e prea târziu sa construim linii de tramvai acum.
      Toate la timpul lor!
      E ca și cum ai zice, hai să cumpărăm acțiuni Tesla sau Bitcoin, pentru că sunt mulți, care au câștigat bani buni la bursă!
      E prea târziu acum! N-am cumpărat când trebuia, adică când a fost ieftin,
      acum degeaba cumpărăm!

  • Acolo, la Primarie, decizia sta intr-un singur om? Faceti o consultare populara, poate bistritenii sunt mai emancipati si nu au frica de nou.
    Nu stiu de ce, dar am sezatia ca iarasi se ia o decizie gresita. Practic aveti de ales intre costul schimbarii bateriilor pentru toate autobuzele in 20 de ani versus costul investitiei in stalpii si firele liniei de troleibuz. Ati analizat bine? Sau va bazati pe ce va spune intuitia?

  • Nu prea e informat dl. primar. Clujul e de mult timp „cobai” – ar fi bine sa mearga primarul impreuna cu consilierii personali sa vada cum sunt autobuzele electrice la Cluj si apoi sa emita pareri.

  • A dormit iar pe spate si de dimineata cum s-a trezit , ne-a spus ce frumos a visat. Daca ma gandesc bine cred ca inca mai viseaza…Vise placute , d-le primar!

    • cu adevarat un vis inspirat, pentru ca electric nu inseamna doar cu baterii, altfel ne-am baza cu totii doar pe acumulatoare. exista orase mari si faine unde circula niste troleibuze silentioase si moderne, zici ca sunt din viitor.

    • tu chiar n-ai vazut ca deja se astupa gropile? chiar pe acest ziar s-a scris. dar nu poti face asta prin zapada, chestiuni stiute de toata lumea

    • @ vasilica, Cum au apărut gropile nu cumva de la asfaltul de slabă calitate și de la datul cu sare ? De ce primarul sau super – prefecta nu au început nicio anchetă să investigheze aceste aspecte ? Nu cumva pentru a nu deranja firmele de casă și oameni din partid ?
      La fel cum sa întâmplat și cu auditul fîsit .

  • Chiar m-am săturat de promisiunile fanteziste a primarului ! La el totul e la viitor, să ne anunțe când a realizat ceva, până atunci să nu mai facă promisiuni că nu e în campanie electorală.

    • Ca sa dai la lopata e nevoie de simt civic, care are 2 conditii necesare: inteligenta si bun-simt. Exact punctele slabe ale partidului vostru de cacao

    • Ca sa fiu in ton cu primarul, si eu cred ca din 2024 „vom avea” un alt primar. Un fapt „dezirabil” pentru acest oras. Pentru cei care vor supravietui pana in 2024 si nu vor fi exterminati de pnl-ul lui catu (cel mai nociv politician din ultimii ani). Salariul minim net este de 1524 lei, pensia minima este de 1000 lei iar cosul minim de consum pentru o persoana adulta este de 2708 lei. Ce sa faca oamenii ca sa supravietuiasca?

  • Domnule Primar iarasi vreti sa ciuntiti coronamentele arborilor ?
    Pai pe vremea lui OTC a fost parfum .
    CONSULTARE cu bistritenii ca se distruge orasul pas cu pas !

    • daca ati fi urmarit emisiunea, ati fi vazut ca nu e vorba de zonele centrale si nici de taierea coronamentului. sunt atatea strazi care s-ar preta la orice fel de interventii fara sa sara ecologistii fix in sus.

    • Perfect punctat nea Bălane. Cum ar arăta blv Republicii cu sârme de curent pt porcăriile alea. Cam ce rău ar trebui tăiați copacii ca să încapă cablurile. O idee tâmpită de tot. Dar dacă te uiți cine îl consiliază pe primar nu trebuie să te mire nimic.
      Acesta ar fi un proiect la fel de bun ca și pârtia predecesorului. Cam la același nivel.

  • De ce sa cari bateriile prin oras, asta insemnand costuri mari de intretinere si exploatare si sa astepti pana magaoaia se incarca, cand poti folosi o solutie care si-a dovedit predictibilitatea, functionalitatea, troleibuzul? Adica vehiculul ce se incarca in mers de la linia de contact, putand parcurge distante fara cabluri, cu ajutorul supercapacitorilor?
    Praga reintroduce anul acesta troleibuzul, Zurich-ul il extinde, Verona il introduce, etc.
    Masina cu baterii e ok, ca au masa mica, dar autobuzul, nu.
    Solutie invechita? Trenul, tramvaiul, metroul, avionul etc… trebuie retrase din circulatie, ca-s „invechite”? Dimpotriva, e o tehnologie DOVEDITA!

  • Degeaba se straduieste administratia sa ingroape cablurile spanzurate pe stalpi cand vin alte droade pe aceiasi stalpi.
    Cum vine asta ca eu nu pricep ?

  • trenul galben fara cai ! nu-i nici cal da nici tramvai!!! parca era un cantec!!! sa aducem tramvaiele trase cu cai zic!!! daca tot ne intoarcem in timp!!!!!In China dezvolta astia niste autobuze electrice care ruleaza pe o cale desenata pe asfalt!!!!! la noi, mergem inapoi pe vremea Turcilor :::)))))tare!!!!!!!!

    • Habar n-ai, ca orice prostac care se respecta.
      Alea-s povesti de doi bani, cu chinezii. Exista in Bologna troleibuze cu ghidaj optic, ca tot vorbesti de desene pe asfalt.

  • Incredibil!!! Pe centru vom avea rețele de sârme pentru alimentarea troleibuzelor! Pe un traseu de max. 5 km. Fix asta mai lipsea Bistriței! Să iasă mai faine pozele cu turnul bisericii săsești.
    Avem acum explicația cv-ului lipsă al domnului Primar. Acesta este nivelul maxim al posibilităților intelectuale ale personajului. CV-ul ar fi lăsat să se înțeleagă limitele individului în timpul campaniei electorale. Vai nouă!

  • Chiar mama proiectelor este vinovată pt toate aberațiile și uite așa îl periază pe primar și incaseaza o grămadă de bani.
    Așa a făcut și cu Crețu.
    Erau două care se luptau pentru supremație.
    Nu s a schimbat nimic, tot ele sunt.
    Nu știu de ce primarul nu desființeaza acea direcție cu o grămadă de angajați poate cea mai mare de funcționari, a se vedea organigrama și să facă contract de consultanta cu oameni specializați.
    Ar fi interesant de văzut ce pregătire au cei de la europene.

    • Acolo la fonduri europene, este o adevarata increngatura, tot sub acea umbrela sunt si aia cu relatii internationale, care chiar nu numai ca nu au obiectu muncii dar nici locul nu e unde ar trebui atata timp cat deja exista un serviciu de relatii publice. Iar peste astea, mai este si un serviciu de mediu, patronat tot de msma tuturor proiectelor. Oricum acolo is angajati si cu achizitii si cu tehnic la un loc. Csnd nu se gaseste loc pentru careva la primarie, il baga acolo la fonduri europene.
      Femeia aia le-o fi stiind chiar pe toate, de vreme ce are angajati de toate frlurile si pe toate domeniile?
      Ptimaru asta este exact copia fidela a lui Cretu, altfrl ar fi reorganizat primaria ca sunt la sefi si directori cat n-are Clujul cu Oradea la un loc..

  • Il rog pe domnul Primar sa verifice de ce Primaria nu ne transmite deloc nici un raspuns la Petitiile si actele depuse.
    Am impresia ca se asund multe adrese si Primarul nu le vede.Pesedeul nu o apus deloc in Primarie . Aceasi Marie cu alta palarie !

  • Preocuparea pentru introducerea unor mijloace de transport în comun nepoluante utilizând motoare cu acţionare electrică sau cu un consum redus de combustibil este la ordinea zilei în toate orasele lumii. Din acest punct de vedere, lucrurile sunt diferite de la o localitate la alta si ele trebuie privite cu realism. Cu câtiva ani in urmă fostul primar Ovidiu Cretu sustinea introducerea tramvaiului pe străzile înguste centrul istoric al orasului, afirmând că acesta ar civiliza Bistriţa. La scurt timp, acelasi Ovidiu Cretu recunostea că varianta cu tramvaiul este o aberatie, ajungând singur la următoarea concluzie: ”Este o investiţie atât de costisitoare încât nu ne-o vom putea permite”. Evident, pentru Bistriţa solutia rezonabilă este autobuzul electric sau chiar si troleibuzul pe unele trasee.
    Si totusi, având în vedere că orasul Bistrița este străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume pe o distantă de aproximativ 14 km intre Unirea si Sărata, s-ar putea valorifica acest avantaj pentru construirea cu bani europeni a unei linii de MONORAIL suspendat , după modelul celui din Wuppertal (Germania). Monoraiul cu suspensie („Schwebebahn”) este mijlocul de transport indispensabil al Wuppertalului încă de la inaugurarea sa în 1901. In prezent 85.000 de pasageri îl folosesc zilnic pentru a călători prin oraș fără problemele legate de intersecții sau ambuteiaje. Pe traseul de 13,3 km există 20 de statii. Cu o viteză maximă de 60 km/h călătoria de la un capăt la altul durează aproape 35 de minute.
    Vezi: https://en.wikipedia.org/wiki/Wuppertal_Schwebebahn

  • Toți aveți dreptate. Din păcate autobuzele electrice s-au dovedit ineficiente în marile orașe, din cauza autonomiei și din cauza problemelor de la frig/cald/umezeală excesive. Soluția a venit de la Skoda, troleibus cu acumulatori. În mod normal merge ca un troleibuz, dar poate părăsi porțiunea electrificată și merge mai departe pe acumulatori. Avantaje: nu mai trebuie construite stații de încărcare, nu stau la încărcat 12 ore, nu sunt timpi morți. Cât timp pantograful este conectat la rețea, acumulatorii se încarcă. Unde e rețea, e troleibus. Unde se termină rețeaua, merge mai departe ca autobuz electric. Poate parcurge 100 km pe acumulatori. Imediat ce ajunge pe portiune electrificată, devine troleibus și în același timp încarcă acumulatorii. Asta e singura variantă acceptabilă.
    https://www.electrive.com/2021/12/01/skoda-transportation-temsa-debut-ecity-trolley-bus/

  • Din păcate autobuzele electrice s-au dovedit ineficiente în marile orașe, din cauza autonomiei și din cauza problemelor de la frig/cald/umezeală excesive. Soluția a venit de la Skoda, troleibus cu acumulatori. În mod normal merge ca un troleibuz, dar poate părăsi porțiunea electrificată și merge mai departe pe acumulatori. Avantaje: nu mai trebuie construite stații de încărcare, nu stau la încărcat 12 ore, nu sunt timpi morți. Cât timp pantograful este conectat la rețea, acumulatorii se încarcă. Unde e rețea, e troleibus. Unde se termină rețeaua, merge mai departe ca autobuz electric. Poate parcurge 100 km pe acumulatori. Imediat ce ajunge pe portiune electrificată, devine troleibus și în același timp încarcă acumulatorii. Asta e singura variantă acceptabilă.
    https://www.electrive.com/2021/12/01/skoda-transportation-temsa-debut-ecity-trolley-bus/

  • In toate orasele lumii circule autobuze electrice, s-a trezit primaria Bistrita (care e in urma cu 30 de ani) sa zica ca sunt la inceput. Ba p***t esti, Turcule

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.