Actualitate

Când ar putea începe lucrările la pasajele de pe DN 17 din zona sensurilor giratorii

Rombat

Cele patru pasaje pe care administrația locală vrea să le construiască la Bistrița pe DN 17, în zona sensurilor giratorii de la intrările-ieșirile din oraș, au primit undă verde de la Ministerul Transporturilor.

Săptămâna viitoare, proiectarea și execuția lor vor fi scoase la licitație, iar spre sfârșitul anului ar putea începe lucrările, spune primarul Gabriel Lazany.

”Săptămâna trecută am primit ordinul de ministru pentru cele patru pasaje pe care le vom face. Cel mai probabil, săptămâna viitoare vom lansa procedura de achiziție pentru proiectare și execuție, iar dacă lucrurile vor decurge lin și nu vom avea contestații, cel mai probabil undeva la sfârșitul anului vom începe efectiv lucrările la aceste pasaje”, a declarat primarul Gabriel Lazany la Bistrița FM.

Cele patru pasaje rutiere subterane care se vor construi cu finanțare prin CNAIR sunt: DN 17 – intersecție cu varianta de ocolire actuală (zona Petrom Viișoara) – sens giratoriu suprateran (valoare: 86.511.046 lei) / DN 17 – intersecție cu acces zona Altex – semaforizare (valoare: 57.254.252 lei) / DN 17 – intersecție cu acces Kaufland și Cibela – semaforizare (valoare: 58.485.856 lei) / DN 17 – intersecție cu DN 17C (strada Lucian Blaga) – sens giratoriu suprateran (valoare: 57.001.983 lei)

Etichete

8 comentarii

    • Care centura? Aia nu mai poate fi numita centura. A fost, pana in urma cu 20 de ani.
      Eu nu cred ca mai apuc sa vad o centura adevarata in orasul asta.

      18
      2
  • O tâmpenie!!! O nouă furăciune din banul public cum a fost și pasajul Decebal! Chiar nimeni nu observa ca proiectarea e o făcătură?! Nu se vede pasajul de la Kafland în poza cu pasajul de la Altex. Ca și când n-ar fi două. O incropeală făcută în pripă ca sa se fure cât se mai poate fura!

    15
  • Pasajele rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița.
    Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, adică pe directia est-vest si care să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Una din aceste rute este coridorul aferent râului Bistrița denumit „Linia albastră” care face legătura intre Sărata si Unirea despre care se vorbeste de multă vreme fără să se facă ceva concret. In plus această rută poate fi conectată si cu centrul istoric al orasului Bistrita. Această conexiune s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit “Podul Stadionului” sau „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă, există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime care să includă 2 benzi de circulatie, plus piste pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor, urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii :
    (Vezi: https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-dealul-codrisor/)

    26
    1
  • Cu 40 de milioane de euro îngropate în cele 4 pasaje si cu alte peste 120 de milioane de euro date la gloria (din 2018 pana in 2025 s-au cheltuit cate 20 de milioane de euro anual), s-ar putea face o centura ocolitoare care ar avea impact asupra calității vieții.
    Acestea sunt prioritățile județului.

    • Cu toate sumele adunate si ceva fonduri s-ar pute face centura.
      De ce nu se ia exemplul de la Suceava unde CJ a preluat proiectul si executarea centurii Gura Humorului de la CNAIR. Care tot din autostrada face parte.
      Asa mai bine spargem bani in studii de fezabilitate si multe echipe de fotbal si handbal plus stadion care nu este o prioritate.

  • Nu incap doua tuneluri asa de apropiate. Unul la altex si altul la lidl. Intri in tunel la altex de abia ai terminat de urcat rampa si apoi cobori din nou la lidl.

    2
    1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.