La Consiliul Județean Bistrița-Năsăud s-au semnat contractele de lucrări pentru Loturile 2, 3 și 4 din proiectul modernizării DJ 172 D ”Poarta Transilvaniei” (Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului (DN17) – (DN17) Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei). Investiția, în urma licitațiilor publice, se ridică la 110,4 milioane lei bani europeni prin POR (24,2 milioane euro).
Pe Lotul 2 (lac Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului/int. cu DN 17, 17,1 km) va lucra asocierea Dimex Company – Explan SRL + Viakon Drum SRL (37,3 milioane lei, adică 8,2 milioane euro, termen de execuție 2 ani și 2 luni).
Pe Lotul 3 (Int. DN 17/Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică, 14,2 km) va lucra asocierea Dimex Company – Star Comexim SRL Cluj (34,3 milioane lei, adică 7,5 milioane euro, termen de execuție 1 an și 9 luni).
Pe Lotul 4 (Ilva Mică/int cu DN 17 D – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei, 18,8 km) va lucra asocierea Autotehnorom – Opr Asfalt SRL (38,8 milioane lei, adică 8,5 milioane euro, termen de execuție 2 ani).
”După circa doi ani, am ajuns într-o etapă importantă, aceea de a semna contractele de execuție pentru modernizarea cu fonduri europene a unui tronson important din DJ 172 D ”Poarta Transilvaniei”. După evaluări și contestații, am primit oficial comunicarea de la Curtea de Apel prin care a consfințit rezultatele licitației făcute de CJ. De la 1 august începe proiectarea, pentru că avem proiectare cu execuție, termenul de proiectare fiind două luni, dar se poate face și mai repede. 1 octombrie este termenul limită pentru începerea propriu-zisă a lucrărilor. Companiile care au câștigat licitația să trateze lucrurile foarte serios, banii sunt la dispoziție și vreau să fie o mobilizare exemplară pentru ca într-un timp cât mai scurt să finalizăm aceste investiții vitale. Le transmit constructorilor că nu vom face niciun fel de rabat de la neîncadrarea în termeni, calitatea materialelor și a lucrărilor, să fim bine înțeleși. Nu voi accepta sub nicio formă vreo amânare, mai ales că avem niște experiențe nefericite. Nu accept nicio zi, nicio o oră de amânare. Nu sunteți în grafic, primiți notificările apoi reziliem contractul, când am dreptul să reziliez contractul fac acest lucru, nu aștept nici măcar până după-amiază ca să mai avem timp să rescoatem la licitație. Nu îmi permit să pierd bani europeni importanți pentru județ”, a declarat într-o conferință de presă președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, într-o conferință de presă.
Stadiul proiectului ”Poarta Transilvaniei”
”90 din proiect are asigurată finanțarea asigurată. Mai rămâne un singur tronson din Lotul 1, care este în evaluare la ADR Nord-Vest pe POR”, a spus Radu Moldovan.
Pentru cele trei loturi, 2, 3 și 4, în 13 mai vicepremierul Sevil Shhaideh, ministrul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene (MDRAPFE), a semnat la Bistrița contractul de finanțare în valoare totală de 38 de milioane de euro fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional.
Loturile 2, 3 și 4 se întind pe o lungime de 49,9 km, pe ruta Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului (DN 17) – Josenii Bârgăului (DN 17) – Strâmba – Ilva Mică – Măgura Ilvei.
Durata de implementare a proiectului este de 62 de luni, iar valoarea totală a investiţiei pe Loturile 2, 3 și 4 este de 191.201.271,50 lei, din care valoarea finanţării nerambursabile alocate de MDRAPFE – AM POR este de 167.680.075,96 de lei (reprezentând 98% din valoarea eligibilă a proiectului). Proiectul pe cele trei loturi în valoare de peste 42 milioane euro, din care valoare eligibilă 38 milioane euro, reprezintă 32% din valoarea alocată regiunii.
Tronsonul 1 din Lotul 1, Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița, este modernizat de Dimex Company cu 12.799.884.23 lei fără TVA. Lucrările finanțate prin PNDL au început în această primăvară, iar recepția se va face în luna august.
În urma economiilor făcute prin licitațiile la celelalte loturi, tronsonul 2 din Lotul 1, între Colibița și Mița, va fi modernizat tot pe bani europeni, proiectul fiind în evaluare pe POR.
Pentru Lotul 5 (Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei – limita jud. Suceava) s-au alocat bani prin PNDL, mai exact 62.698.190 lei, documentația fiind transmisă ANAP pentru validare în vederea publicării pe SEAP.
Mă voi confundați marfa cu ambalajul! Ce ,,Poarta Transilvaniei”?…la drumu’ Blajului şi la cel de pe Strâmba mai bine ziceți-le ,,Ulițele Bârgăului”… DN 17, în pasul Tihuța, da, şi-ar merita numele de poartă a Transilvaniei.