Acordul de colaborare între municipiul Bistrița, comuna Livezile, comuna Budacu de Jos, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru realizarea proiectului “Varianta de ocolire Bistrița” va fi semnat sâmbătă 12 februarie, ora 10.00, în sala de consiliu a Primăriei Bistrița, în prezența ministrului Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu.
Tot atunci se va semna și acordul de colaborare între Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, Consiliul Județean Cluj, Primăria Bistrița și CNAIR pentru realizarea obiectivului de investiții ”Drum expres Cluj – Dej – Bistrița”.
Conform președintelui CJ Radu Moldovan, se propune câștigătorului licitației pentru întocmirea studiului de fezabilitate traseul Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile spre nodul rutier care va fi realizat între Livezile și Rusu Bârgăului. Prin studiul de fezabilitate, compania care face studiul de fezabilitate are obligația să studieze trei variante. ”Ca să nu ne pierdem timpul, le spunem noi traseul. Sunt de acord cu varianta Monariu”, a precizat primarul Bistriței, Ioan Turc.
Obiectivul de investiții ”Varianta de ocolire Bistrița” este componentă a Lotului 2, Bistrița – Vatra Dornei, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului, Bistrița – Vatra Dornei, a fost semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate, inclusiv a studiului geotehnic.
Potrivit acordului de colaborare, părțile convin să colaboreze pentru susținerea procesului de selecție a modului de interconectare a municipiului Bistrița la aliniamentul Autostrăzii Nordului (Lot 2, Bistrița – Vatra Dornei), a identificării eventualelor constrângeri la nivel local, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, a facilitării accesului proiectantului care implementează contractul de prestări servicii de proiectare pentru Lotul 2 al Autostrăzii Nordului pentru realizarea studiilor de teren, precum și a oricăror alte activități necesare în scopul proiectului.
Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în doua etape, după cum urmează: Etapa 1 – Etapa de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și Etapa a 2-a – Implementarea secțiunii cuprinzând conexiunea cu municipiul Bistrița, care se va realiza de către unitățile administrativ-teritoriale implicate, în baza documentației tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un acord de parteneriat.
Potrivit acordului, CNAIR se obligă să demareze întreaga activitate pentru obţinerea fondurilor europene necesare implementării etapei 1 în cadrul POIM 2014-2020 și să deruleze întregul proces necesar implementării etapei de proiectare a Autostrăzii Nordului.
Drumul expres Cluj – Dej – Bistrița este format din două sectoare de drum, respectiv drumul expres Dej – Bistrița, ca parte a aliniamentului Autostrăzii Nordului (lotul 1), și sectorul independent de drum expres Cluj – Dej. Potrivit acestui acord, părțile convin să colaboreze pentru susţinerea procesului de selecţie a modului de definire și conectare a aliniamentelor drumurilor expres Cluj – Dej și Dej – Bistriţa, a identificării eventualelor constrângeri la nivel local și judeţean, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, a facilitării accesului proiectanţilor care vor implementa/implementează cele două contracte de prestări servicii de proiectare.
Proiectarea și implementarea proiectului se vor realiza în două etape: etapa 1 – de proiectare, reprezentând elaborarea studiului de fezabilitate, care se va realiza de către CNAIR, și etapa a 2-a – Implementarea secţiunii Cluj – Dej – Bistriţa, care se va realiza de către CJ BN, CJ Cluj și Primăria Bistrița, în baza documentaţiei tehnice elaborate în etapa 1 (studiul de fezabilitate) și care se va reglementa printr-un nou acord de parteneriat, finanțarea putându-se face prin Programul Operațional Transport 2021-2027.
Am trimis o scrisoare domnilor RADU MOLDOVAN presedinte CJ si domnului Primar IOAN TURC, prin care le cer ca doi colegi de la Bistrita -Civica sa fie invitati de onoare a autoritatilor locale si sa fie asezati fix in fruntea mesei unde se semneaza acest protocol.
Politicienii nu au nici un merit in realizarea adevaratei centuri OCOLITOARE a orasului.
Bistrita-Civica impreuna cu cei peste 4.600 petitionari s-au luptat din 2013 pentru a salva o padure instabila si care daca mai era si defrisata si poluata era si mai rau pt. oras si cetatenii care trageau pe nas gazele de la Tiruri.plimabandu-se prin Parc si stand la soare in curtea Strandului.
Asa ca domnilor politicienii, mai deoparte putin ca sa invatati ce v-a pus pe masa spiritul civic din Bistrita.
Ar fi bine sa se cheme si un popa ca sa sfinteasca documentul. Zic asa ca in eventualitatea unor schimbari de oameni la diverse varfuri , acesta sa ramana „sfant” si „batut in cuie de let”. Astept cu nerabdare sa vad daca forurile europene var accepta sa dea bani (numai) pentru studiul de fezabilitate , in cadrul POIM 2014-2020 , avand in vedere anul in care ne aflam. Recitind articolul , am vazut ca nu e nevoie de popa , pentru ca se spune clar ca va mai fi nevoie de inca un acord , cica pentru implementarea etapei 1. Deci primul acord este „sa se puna de acord” . Obiectivele urmatorului acord o sa le vedem mai incolo cand se vor stabili si responsabilitatile financiare ale fiecarei entitati. Atunci , va fi mai greu sa se puna de acord…
Nu as vrea sa par Gica Contra dar, atata sampanie si fast pentru simplul fapt ca niste institutii se pun la masa impreuna ca sa colaboreze in folosul comunitatii… De parca cine stie ce au realizat…
Dl.Grindeanu specialistul in drumuri și poduri neconstruite niciodată ! Sa nu uiți să-l aduci și pe prietenul Dragnea care încă se pricepe la țepe și centuri construite aiurea care pentru orașul Bistrița aduc financiar prea puțin . Din cele mai vechi timpuri orașul nostru sa dezvoltat si a înflorit cu negoțul de mărfuri si consum . Și voi vreți să-l ocoliți ? Într-un cuvânt ne ie greață de voi , !
Poate vreti sa ne intoarcem in sec XVI ,cand se ajungea in Bistrita folosind caii si carutele?!Haideti sa fim realisti!Centura de acum e praf.Nu are cum rezista la traficul actual .Propunerea cu ocolire pe la Budac-Livezile este cea mai logica si de viitor.Ea nu trebuie sa fie emblema nimanui.
Livezile-Șintereag se vede din avion. Restul sunt afaceri imobiliare.
Sper să o vedem construită cât mai repede că de hârti și simpozioane suntem cam sătui. Mai ales acum când toată lumea este deacord că traseul pe lângă Budac este singurul posibil.
Turc îi poartă servieta lui Niculae. Încă doi ani. Doar atâta îi poate mintea lui. Doar că servieta era a lui Răducu. Las că-i bine și așa!
https://timponline.ro/viceprimarul-cristian-niculae-cautam-cea-mai-buna-varianta-pentru-centura-ocolitoare/