Cele patru pasaje rutiere subterane pe DN 17, prin care Primăria Bistrița vrea să fluidizeze traficul la intrările și ieșirile din oraș, vor avea termen de execuție șase luni, pentru a se încadra în finanțarea prin PNRR. Ele ar urma să fie gata în luna august a anului viitor.
”Sunt patru proiecte care vor fi finanțate prin PNRR de către CNAIR. Le-am prezentat la București în comisia de siguranță a traficului și toate patru au primit aviz favorabil, urmând ca săptămâna viitoare comitetul director să se întrunească la nivelul Ministerului Transporturilor pentru semnarea acordurilor de parteneriat. Sunt pasaje subterane pe modelul celor de la Oradea. Cel de pe Lucian Blaga și cel de la Petrom Viișoara au fost avizate cu sens giratoriu deasupra, iar celelalte două cu semaforizare. Termenul lor de realizare va fi august 2026. Fiind finanțate prin PNRR, trebuie să le finalizăm până atunci. Luna următoare este programată intrarea studiului de fezabilitate în comisia tehnico-economică la minister, toate studiile fiind făcute. Fiercare pasaj va avea apoi propria licitație, cu un termen de proiectare de o lună și termen de execuție șase luni”, a spus primarul Gabriel Lazany într-o conferință de presă.
Cele patru pasaje denivelate subterane planificate sunt: DN 17 intersecție cu DN 17C pe str. Lucian Blaga (valoare estimată 38,2 milioane lei fără TVA), DN 17 intersecție cu Calea Clujului / zona sensului giratoriu de la Petrom Viișoara (39,2 milioane lei fără TVA), DN17 intersecție cu acces la Kaufland și Cibela (42,1 milioane lei fără TVA), DN 17 intersecție cu acces zona Altex (41,5 milioane lei fără TVA).
Tot în parteneriat cu CNAIR sunt în plan realizarea unui coridor de mobilitate pe strada Lucian Blaga, inclusiv prin extinderea drumului, și lărgirea actualei centuri a orașului.
”Am avut discuții la Ministerul Transporturilor și ne dorim o modernizare a străzilor de la intersecția cu Lucian Blaga și până la nodul rutier cu centura ocolitoare, deci aproape de Josenii Bârgăului, să fie lărgit drumul la două benzi pe sens, și de la pasarela de pe strada Libertății și până la intersecția de la Lukoil – Gomar Lux. Pentru aceste segmente stradale deja CNAIR a efectuat toate măsurătorile necesare, în momentul de față lucrând la proiectul care presupune extinderea drumului. Săptămâna viitoare voi avea împreună cu domnul președinte Radu Moldovan o deplasare la București pentru a discuta ca tot CNAIR să facă și lărgirea străzii Lucian Blaga și a variantei ocolitoare actuale, să fie tot cu patru benzi, două pe fiecare sens. Deci aceste investiții se vor realiza din fonduri de la bugetul de stat prin CNAIR”, a menționat primarul Bistriței.
Ce nasuri lungi ar trebui să aveți dragi politicieni! În 5 ani nu ați fost în stare să schimbați capacele deteriorare de pe rigolele DN 17 și acum hocus – pocus , apar într-un an direct 4 pasaje subterane!.
Se gândește cineva, ce se întâmplă cu traficul pe timpul lucrărilor?
Practic va fi un haos.
Prioritar pentru Bistrița ar fi noua sosea de centura.
Probabil vor aparea,respectivele pasaje, dar pana a se da in folosinta mai e cale lunga.
Probabil le vor taia panglica , asa cum primarul Becleanului a taiat panglica la pod 01.12.2023 si uite suntem in Martie 2025 si tot nu se circula pe varianta, asa zis ocolitoare.
E drept ca la TV, in ziare ,au aparut poze / filmari cu podul gata si corul de laude aferent ,insa realitatea si in acest caz, bate filmul.