Obținerea cărții electronice de identitate devine accesibilă și la nivelul municipiului Bistrița. De marți 10 iunie va începe emiterea noilor documente la Serviciul Evidența Persoanelor din cadrul Primăriei Bistrița.
”Echipamentele au venit, au fost instalate la Evidența Persoanelor, până marți suntem în probe tehnice iar de marți sunt deschise programările”, a anunțat primarul Gabriel Lazany.
Depunerea actelor se face numai pe baza unei programări prealabile, pe site-ul: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/create?judet=BN. Cetățenii care accesează hub-ul guvernamental pentru programare vor primi un e-mail pentru confirmarea programării. În cazul în care nu este confirmată în maximum 30 de minute, programarea nu este validă. Noile proceduri de preluare a cererilor nu permit înregistrarea de cereri incomplete, astfel încât în situația în care solicitantul nu prezintă actele necesare, cererea sa nu va putea fi preluată și va avea nevoie de o nouă programare pentru depunerea cererii.
Cartea electronică de identitate (CEI) este un act de identitate de mărimea unui card bancar (format ID1), având caracteristici avansate de securitate și anti-contrafacere, care permite titularului să facă dovada identității, fizic și în mediul digital, și să acceseze serviciile digitale oferite de autoritățile publice și entitățile private. CEI respectă standardele de securitate europene și internaționale privitoare la documentele de călătorie și poate fi utilizată în acest scop pentru deplasarea în statele membre UE și în Spațiul Schengen.
Cartea de identitate (formatul vechi) va fi emisă în continuare. Programările pentru acest tip de act de identitate, pentru cărțile provizorii de identitate și pentru vizele de reședință se fac, ca și până acum, pe pagina de internet a Primăriei municipiului Bistrița (https://www.e-bistrita.ro/programari/public/).
Bistrițenii pot solicita eliberarea unei cărți electronice de identitate chiar dacă documentul de identitate, pe care îl au în posesie, se află în termen de valabilitate.
Pentru cetățenii români, începând cu vârsta de 14 ani, prima carte electronică de identitate se eliberează gratuit în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Cartea electronică de identitate poate fi eliberată și minorilor cu vârsta cuprinsă între 0-14 ani. Astfel, părinții sau reprezentantul legal al minorului, pot solicita eliberarea unui act de identitate electronic prin programarea online.
Contravaloarea taxei aferente eliberării cărții electronice de identitate pentru minorii cu vârsta cuprinsă între 0-14 ani este de 67 de lei și poate fi achitată la ghișeele unităților CEC BANK sau la stațiile de plată SelfPay.
Potrivit MAI, principalele beneficii ale cărții electronice de identitate sunt dimensiunea standardizată, similară cardurilor bancare, siguranță sporită datorată elementelor avansate de securitate, utilizarea ca document de călătorie și pentru semnătura electronică, precum și facilitarea accesării serviciilor electronice.
Persoanele interesate să afle mai multe informații despre avantajele noii cărți electronice de identitate pot accesa pagina de internet https://carteadeidentitate.gov.ro/.
👏🏻👏🏻👏🏻
👍🏻