Economie

Cât de ”rapidă” e livrarea promisă de o firmă din Bistrița ce vinde online

O firmă din Bistrița care vinde produse online este acuzată că își atrage clienții cu o minciună, aceea că face livrări rapide, dar sunt cazuri în care trec și două luni, iar cei care comandă nu primesc nici produsele, nici banii înapoi.

Este situația lui Cătălin Cociș de la Zebra Solutions SRL Târgu Mureș. Potrivit unui mesaj pe care l-a trimis redacției, firma sa a comandat de pe site-ul melarox.ro produse în valoare de 16.000 de lei, pe care le-a și plătit, iar de două luni de zile nu primește nici banii înapoi, dar nici produsele.

”Vă scriu cu intenția de a preveni alți clienți să mai ajungă măcar din greșeală pe site-ul sau în magazinul acestor indivizi care practică înșelăciunea în stilul anilor 2000. Pe scurt, avem dovezi de peste 50 de mailuri trimise, o somație cu termen impus pentru stornare și sute de apeluri către ei.

Am comandat și achitat produse electronice în valoare de peste 16.000 lei, pe care le-am achitat cu o factură proforma primită pe mail, cu promisiunea că nu au produsele în stoc, dar le livrează către noi în maximum 5 zile lucrătoare. Am acceptat și am achitat. Nu am știut însă că vom ajunge la 2 luni de zile și contact aproape zero cu vreun angajat al firmei.

Din păcate nu suntem singurii în situația aceasta, mai ales în ultima perioadă au izbucnit review-urile negative pe internet.

La IPJ BN sunt deja plângeri depuse, care ajung la departamentul economic, la ANPC la fel.

Ne dorim că acest mesaj să ajungă la cât mai multă lume și să înceteze acest tip de comerț, pe care nu l-am mai întâlnit demult și nu credeam că mai funcționează, cu „acte”!. Mesajul de mai jos l-am publicat și pe Facebook pe grupurile din Bistrița și țară”, ne-a transmis Cătălin Cociș de la Zebra Solutions SRL Târgu Mureș (mai jos mesajul pe care l-a postat pe mai multe grupuri din Bistrița-Năsăud de pe siteuri de socializare).

12 sesizări la Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud

Potrivit purtătorului de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Bistrița-Năsăud, Crina Sîrb, la această instituție au fost depuse, în ultima perioadă, 12 sesizări din partea unor persoane fizice sau juridice care susțin că au plătit produsele comandate, dar nu le-au mai primit, caz similar cu al antreprenorului din Târgu Mureș.

Pe parcursul cercetării, unii dintre reclamanți au primit produsele, iar prejudiciile au fost recuperate. În acest moment 7 sesizări sunt deja soluționate, iar 5 mai sunt în lucru.

Comportamentul firmei acuzate nu poate fi asimilat neapărat unei înșelăciuni, ci mai degrabă unei practici comerciale incorecte, cei mai mulți dintre cei care s-au simțit înșelați fiind îndemnați să își recupereze prejudiciul pe cale civilă.

Protecția Consumatorilor dă lunar amenzi acestei firme

Comisarul șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Bistrița-Năsăud, Stelian Dolha, a declarat că instituția a amendat până acum firma pentru practici comerciale înșelătoare, pentru comportament incorect față de consumatori și pentru alte abateri de la lege.

”Firma aceasta are în jur de 800 de comenzi zilnic. Pe siteul lor scrie că livrarea se face foarte repede, dar, în realitate, nu este așa. Legea le dă dreptul să facă livrarea în 30 de zile și în acest termen se încadrează numai că, pe site scriu că fac livrarea rapid pentru produsele aflate în stoc, produse pe care nu le au fiindcă 90% din marfă este adusă din Polonia.

Tot a doua săptămână amendăm cu câte 4000 de lei firma în urma unor sesizări de la persoane fizice, pentru că doar persoanele fizice se pot adresa ANPC, cele juridice Poliției și altor instituții.

De curând au promis că vor schimba site-ul și că vor renunța la mesajul acela că fac livrarea în 24-48 de ore. Marea problemă este în momentul în care clientul renunță la comandă pentru că în vânzările online, orice client poate să renunțe în termen de 14 zile la comanda respectivă. Atunci trebuie să i se returneze toți banii și aici se întârzie la returnarea banilor. Oamenii au făcut reclamații la noi și abia apoi firma a returnat sumele. Corect nu ar trebui să fie așa”, a spus Stelian Dolha pentru Timp Online.

Potrivit informațiilor de la Ministerul Finanțelor, site-ul este deținut de firma Mela Rox Com SRL care a avut în 2023 o cifră de afaceri de 37,9 milioane de lei și un profit de 1,3 milioane de lei.

Potrivit unor surse, din cazua numeroaselor recenzii negative, de curând afacerea magazinului online a fost trecută pe o firmă nou înființată.

Etichete

2 comentarii

  • Am fost în aceasta situație și subscriu cele de mai sus, doar ca nu am achitat valoarea produselor, am optat pentru ramburs. Au sunat și m-au anunțat ca nu au pe stoc și durează 10 zile lucrătoare. Am acceptat și de atunci au trecut peste 20 zile și nimic. Au tot ce vrei pe site dar în realitate doar intermediază, ceea ce nu ar fi un lucru rău, dar se pare ca lucrurile nu funcționează așa cum promit.
    Cum e posibil sa se întâmple așa ceva fără ca organele abilitate sa ia măsuri? Cu siguranță nici taxele nu sunt plătite la zi.
    Mai mult sa aibă posibilitatea sa infinteze alta societate.
    Off în ce țară trăim!

    29
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.