Actualitate

Câţi turişti am avut în ultimul an şi ce sumă s-a adunat din vizitarea turnului Bisericii Evanghelice

Conform datelor centralizate de Primăria Bistriţa, după darea în folosinţă a noului Centru de Informare Turistică din Piaţa Centrală, numărul turiştilor care au solicitat servicii de specialitate s-a dublat. Municipalitatea vrea să implementeze noi tehnologii de informare şi comunicare.

Primăria Bistriţa a inaugurat, în 25 martie 2013, cu ocazia Ostermarkt – Târgul de Paşti al saşilor, noul sediu al Centrului de Informare Turistică, într-o nouă locaţie, Piaţa Centrală, care ”se pliază mult mai bine, atât prin poziţionare cât şi prin suprafaţă, cerinţelor specifice turistului european al anului 2013”.

”Acest fapt a fost dovedit şi prin creşterea semnificativă, practic dublarea numărului turiştilor care au accesat serviciile de specialitate (informaţii, hărţi/pliante, ghidaj, cazare, etc.) în spaţiul situat în Piaţa Centrală nr. 13, în proximitatea Primăriei şi obiectivului turistic principal al Bistriţei, complexul Turn şi Biserica Evanghelică. Din datele centralizate reiese că în decursul anului 2013 au beneficiat de serviciile specifice ale Centrului de Informare Turistică un număr de 7.497 de turişti, dintre aceştia 3.461 fiind români (46,17%) şi 4.036 (53,83%) străini. Din cei 4.036 de cetăţeni străini care au vizitat centrul, 3.799 (94,12%) sunt cetăţeni provenind din ţări membre ale Uniunii Europene, restul de 237 (5,88%) fiind din Republica Moldova, Japonia, SUA, Mexic, Argentina, Brazilia, Australia, China, Coreea de Sud, Norvegia, Rusia şi Ucraina. Majoritatea celor care au vizitat municipiul Bistriţa, au primit pliante, broşuri şi harta turistică a municipiului Bistriţa, au solicitat informaţii referitoare la obiective turistice, monumente istorice şi de arhitectură, biserici sau edificii culturale”, se arată în raportul primarului pe 2013.

Conform raportului, obiectivul turistic principal, turnul Bisericii Evanghelice, a fost vizitat în anul precedent de 12.395 turişti plătitori de bilete de acces, care au adus bugetului local un aport de 96.140 de lei. La aceştia se adaugă  aproximativ 5.000 de vizitatori care, conform estimărilor,  au urcat cu ascensorul în turnul Bisericii Evanghelice cu ocazia zilelor oraşului şi sărbătoririi a 450 de ani de la sfinţirea Bisericii.

Pentru acest an, municipalitatea vizează implementarea de noi tehnologii de comunicare şi informaţionale cu scopul de a îmbunătăţi calitatea serviciilor cu impact direct asupra cetăţeanului prin mijloace electronice specializate – infochioşc, portal web, ecran stradal, panouri de informare în localităţile componente. Astfel, se vor face demersurile pentru achiziţionarea unui infochioşc de interior, care să fie amplasat în spaţiul unde se desfăşoară activitate de relaţii cu publicul, şi a unui panou cu afişaj electronic pentru exterior, care va fi pus într-o zonă aglomerată a oraşului.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.