Actualitate

Ce le cere profesorul Florin Bojor aleşilor locali din Bistriţa. Scrisoare deschisă

„Când nu ne vom mai bloca pe centura Bistriţei? Când nu ne vom mai îngrămădi ca să trecem liniile la Bistriţa?”, sunt întrebări pe carte profesorul Florion Bojor le adresează aleşilor locali din Bistriţa cărora le-a adresat o scrisoare deschisă pe care Timp Online o publică integral.

Stimaţi consilieri locali din toate partidele politice, în calitate de simplu cetăţean mă adresez domniilor voastre cu două întrebări: Când nu ne vom mai bloca pe centura Bistriţei? Când nu ne vom mai îngrămădi ca să trecem liniile la Bistriţa?

Văd că de câţiva ani încoace sunteţi concentraţi pe modernizarea centrului, a unor străzi secundare şi a trotuarelor, însă găsirea de modalităţi reale, rentabile şi funcţionale care să fluidizeze circulaţia nu este în discuţia domniilor voastre.

Am înţeles că din cauza luptei dintre partidele politice la nivel central noi nu vom avea autostradă. De asemenea, am înţeles că din cauza ambiţiilor giganteşti şi a costurilor exorbitante nu vom avea centură ocolitoare. Însă totuşi nu înţeleg cum după 25 de ani oraşul este încă divizat în două părţi de către calea ferată? La orele de vârf ajungi mai repede pe jos decât să traversezi cu maşina liniile, mai cu seamă dacă vii de pe o stradă fără prioritate. Ca să nu mai zic de blocarea la 10 km pe oră a vechii centuri a Bistriţei…

Mai mult, de un an de zile unii doriţi să se facă şi un centru intermodal de transport cu autogară suspendată, platforme comerciale, rampe, lifturi şi racorduri auto deschise pe mai multe străzi. Scuzaţi că întreb: de ce pe de o parte visăm la „nave spaţiale” pe care nimeni nu o să le finanţeze, asemenea centurii Bistriţa Sud prin Pădurea Codrişor şi pe de altă parte, risipim bani frumoşi pe modernizări de trotuare, pieţe şi borduri care nu sunt urgente?

Oare nu ar fi mai bine să ne concentrăm activitatea pe nişte proiecte urgente, imediat necesare, utilizate de majoritatea locuitorilor oraşului şi în primul rând realizabile? Mai cu seamă că în curând, după deschiderea noii fabrici Leoni toată centura şi zona de peste linii vor fi paralizate.

Oare nu ar fi mai simplu şi mult mai ieftin:
1. să construim un sens giratoriu între strada Tărpiului, Drumul Cetăţii şi Drumul Tărpiului?
2. să deschidem o nouă trecere la nivel cu calea ferată pe strada Romană?
3. să facem o nouă stradă între Drumul Cetăţii (vechea centură) şi strada Zefirului pe lângă Jandarmerie?
4. să realizăm în sfârşit conexiunea dintre strada Arţarilor şi strada Colibiţei?
5. să discutaţi cu reprezentanţii Consiliului Judeţean construirea drumului 173 B dintre Bistriţa şi Tărpiu pentru ca locuitorii părţii de nord a judeţului să nu se concentreze numai pe drumul peste dealul Dumitrei (17 C) şi să aglomereze traficul pe centura oraşului?

În concluzie, vă rog frumos să treceţi peste orgoliile personale, interesele de partid şi să lucraţi împreună pentru proiecte practice, imediat necesare, rentabile ca finanţare şi maxim de utile!

Vă mulţumesc frumos!
Prof. Florin I. Bojor

10 comentarii

    • Oportunist nici nu descrie adevaratul lui caracter. Acest pesonaj patetic, acest GICA CONTRA care se vede vocea strazii in Bistrita, nu este altceva decat un individ frustrat, lipsit de valoare , un actiat dupa imagine si care nu face altceva decat sa se lege de diversi oameni pe care nici macar nu ii cunoaste prin tot felul de „scrisori” penibile PENRU A-SI CRESTE NOTORIETATEA

  • De ce jignesti un tanar care se implica pt. comunitate ? Nu ai curajul si nici nu vrei sa-l urmezi. Tu cel care nu te semnezi nu valorezi nimic. D-le Profesor BOJOR; sunteti tanar, va rog sa va inconjurati de oameni de valoare, si sa adresati o petitie cu tot ceea ce va doriti de la Bugetul de pe 2016, si la dezbaterea publica sa o prezentati administratiei. Avem tot dreptul sa le aducem la cunostinta edililor ce am dori sa se faca. Toate partidele clameaza ideea ca administratia sa fie mai aproape de cetateni. VORBE GOALE ! Cu ocazia prezentarii Bugetului, o sa-i testam daca sunt si ei pregatiti sa-si schimbe blana. Pana atunci va rog mult, nu-i mai domniti atata, nu le mai multumiti, ca nu merita. Dupa un dialog civilizat si o expunere pe masura ne vom da seama daca merita gratitudinea noastra. Va sustin, si la randul meu, impreuna cu colegii de la PER, vom depune un set de cereri pe care de fapt le facem de 7 ani.

  • In gara Bistrita la cate trenuri si ce fel de trenuri vin sau pleaca, sala de asteptare si peroanele stau mai mult goale. Ce rost are sa mai faci o platforma suspendata sub care nu se intampla nimic. O platforma de beton cocotata peste peroanele de tren este o solutie complicata, costisitoare si inutila cu atat mai mult cu cat activitatea feroviara in gara Bistrita este redusa. Pe de alta parte nu se rezolva nici problema fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma presupune construirea unor rampe care complica si mai mult circulatia, intrucat strazile din jurul garii sunt inguste. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Daca se muta si activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel.
    In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.

  • Primarul Cretu nu stie altceva decat sa taie copacii sa mute statuile dintr-un loc in altul sau sa intoarca pietrele de pavaj de pe o parte pe alta. Si asta doar in centrul istoric si in zona innvecinata, ca si cum restul orasului nici n-ar exista. A ajuns de pomina cu un nou Plan Urbanistic ”Amenajare și modernizare Piaţa Centrală”dupa ce in urma cu nici 3 ani s-au investit vre-o 5 milioane de euro, cu modernizarea strazilor din Centrul istoric, Dornei, Piata Centrala, Piata Unirii. Intre timp, numeroase proiecte de dezvoltare urbana au fost date uitarii sau abandonate. Si nu-i vorba doar de breteaua de legatura dintre strazile Artarilor si Colibitei. Acolo toata zona adiacenta caii ferate dintre gara Bistrita si pana la intersectia cu DN 17 C, ar necesita o sistematizare. Din pacate nu are cine.

  • D-le LIVIU ; cum nu are cine ? ..minunata conducere de servicii pe care D-nul primar i-a laudat la superlativ aseara la tv local. De aceea este f. important ca incepand macar din 2016 toti cei ca D-vs, ca prof. BOJOR ca D-nul SERGIU sa fiti prezenti la putinele dezbateri publice care se tin intr-un an de zile. Veniti fratilor in CL si expuneti-va ideile. Sunt mult mai aplicate decat ale lor. Cetateni ca voi pot demonstra ca sunt mai destepti ca ei si au si viziune, Asa sa postam ca sa ne citim unii pe altii nu este o solutie salvatoare.

  • nu-i copil rău Florin…e bine intenționat…..dacă ar mai fi cerut ca să desființeze o petrecere iar banii să îi investească în sport și în ecologie era cireașa de pe tort……..

  • Exista multi …… de genul „papionule”,sau cum vrea sa-si spuna! Daca esti mai batran,te inteleg,daca esti tanar,cred ca esti un mare REBUT! Du-te si lucreaza in constructii in Spania!!..lasa-ne!!! De asemenea …LIVIU, lasa-ne si tu!!

    • Am o varsta care a „vazut” pleiada de oportunisti de dupa 89 de la evolutie pana la catuse!
      Domnul Bujor nu stie sa infloreasca pentru ca nu are …substrat!!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.