Actualitate

Ce mai trebuie făcut pe Linia Verde. Primarul anunță cât mai durează disconfortul

Pe Linia Verde, între Unirea și Viișoara, lucrările vor fi finalizate până la sfârșitul acestui an, iar atunci vor începe să circule cele 10 autobuse electrice care vor transporta, gratuit, călătorii între Unirea și Viișoara. ”O problemă importantă de mobilitate în municipiul Bistrița va fi rezolvată la orizontul a 3-4 luni”, a anunțat primarul municipiului Ioan Turc.

”Linia Verde este un culoar de peste 10 km situat între Unirea și Viișoara. Pe acest tronson avem diferite tipuri de lucrări, dar cele mai importante au fost realizate pe General Grigore Bălan, acolo unde a fost realizată o săpătură la 1,3 metri, au fost deviate rețele, au fost schimbate rețelele de apă-canal. Am realizat infrastructura, canalizația, pentru a introduce tot ce înseamnă fire de internet, tv în subteran. Nu aș lăsa neamintită nici lucrarea foarte complexă pe care am realizat-o în zona sensului giratoriu dintre străzile General Grigore Bălan- Avram Iancu – Grănicerilor unde am deviat rețele, am înlocuit anumite conducte și am realizat un pat al drumului foarte, foarte solid de natură să ofere o portanță sistemului rutier pentru o lungă perioadă de timp. A nu se înțelege doar asfaltul din zona superioară. Discutăm despre toate lucrările de compactare, despre turnarea betonului stabilizat. Până în momentul în care venim cu binderul și cu stratul de uzură terenul este supus unui proces de amenajare în așa fel încât rezistența să fie mare în timp”, a spus primarul.

Urmează schimbarea stâlpilor pentru iluminat

”Vom veni cu stâlpi frumoși, din metan, ornamentali, care vor da orașului o notă cu adevărat citadină. Sistemul de iluminat nocturn va fi cu telegestiune, cu corpuri cu LED, deci renunțăm la tot ce înseamnă corpuri de ilumuinat cu gaz. E un deziderat pentru municipalitate reducerea cheltuielilor cu consumurile energetice. Același lucru îl facem și în ce privește clădirile publice”.

Stațiile de autobuz vor fi ”plăcute la privire, moderne, cu afișaj electronic”.

”Vom implementa și un sistem de management al traficului. Oamenii vor ști, în timp util, în cât timp ajunge în stație, numărul autobusului, traseul pe care îl urmează să-l parcurgă. Discutăm despre facilități moderne pe care nu le avem în Bistrița în momentul de față și care, la nivel țării, există în doar câteva orașe mari. Dorim să aducem Bistrița la nivel de top, să facem din acest oraș o casă bună pentru toți în care calitatea vieții să crească”.

Stadiul execuției trotuarelor

“Nu am putut accepta ca, în 2023, să fie montat pavaj pe care îl vezi în halele de producție. Acesta era pavajul pe care l-am găsit în proiect, în valoare de 12 lei/mp. Nu am putut accepta așa ceva. Am extins suprafețele care vor fi pavate cu piatră naturală. Am mers pe Bulevardul Independenței până dincolo de fostul spital, discutăm despre zona de protecție a zonei istorice, iar pe Bistricioarei și pe Grigore Bălan, de asemenea vom avea piatră naturală pe ambele sensuri până la strada Petre Ispirescu. Nu poți trece prin fața Muzeului Județean, altă clădire de patrimoniu, pe pavaj de hală așa cum a fost prevăzut în proiect”.

Transportul public va fi ”de foarte bună calitate și gratuit”.

”Pe acest tronson vor circula 10 autobuse electrice verzi care au fost deja achiziționate. Vom avea autobuse moderne și gratuite. Transportul pe Linia Verde va fi gratuit. Ținând cont că acest traseu între Unirea și Viișoara trece pe Calea Moldovei, General Grigore Bălan, Bistricioarei, Dornei, Șincai, Independenței, Libertății, Viișoara, avem imaginea pentru a înțelege că o problemă importantă de mobilitate în municipiul Bistrița va fi rezolvată la orizontul a 3-4 luni.

Când vor fi gata lucrările

”Lucrările trebuie finalizate până la 31 decembrie 2023. Anul acesta oamenii trebuie să aibă acest confort că tot ce înseamnă parte negativă, disconfort, până la finalul anului nu va mai fi. Ne vom putea bucura de un carosabil bun, de stații de autobus moderne, de faciliutăți care pot fi circumscrise conceptului de smart city, ne vom putea bucura de trotuare comode pe care pot să circule oameni de toate vârstele și părinți cu copii cu cărucior, nu cum s-a întâmplat până acum când, după modernizarea unor tronsoane, oamenii preferau să meargă pe carosabil, ce să mai discutăm despre doamne sau domnișoare pe tocuri?”

Ce se întâmplă cu parcările

În ce privește dispariția locurilor de parcare care dispar, primarul a spus că toate aceste investiții ar trebui să ducă la descurajarea folosirii autoturismului personal. din moment ce transportul va fi gratuit, vor fi gata și pistele pentru cicliști.

”Urmează să demarăm și construcția de parcări supraetajate pentru că am avut nevoie de studii, dar în momentul de față suntem cu două astfel de parcări în procedură de atribuire. Anul viitor vom demara pentru încă 4-5 cel puțin. Vom veni cu circa 2000 de locuri de parcare într-un proces investițional de anvergură în așa fel încât să compensăm locurile de parcare care se pierd”, a spus primarul Ioan Turc într-o emisiune la AS TV.

13 comentarii

  • Era bine dacă se apucau de trotuare,prima dată, și pe urmă de pista de biciclete. Este o bătaie de joc la adresa pietonilor.

    44
    7
    • Bre Andrei Kocsis, acest incompetent esti tu deoarece nu stii ca de pe vremea lui Cretzu e in chinurile facerii Linia Verde. Deci impresiile tale cu scumpa, nefolositoare etc. le puteai exprima la vremea lor, nu acum cand se trage tare pentru finalul proiectului.

      13
      36
    • Ce ar mai trebui făcut pe Linia Verde ?!
      Răspuns : Ar trebui redeschisă circulația autovehiculelor pe strada Liviu Rebreanu !!!!!!!!!

      20
      19
  • Acesta este un desfasurator de doi ami! Tot ce ati insirat stim de mult,ceva concret! Sa vedem miscare pe teren,de doua saptamani parca lucrurile stau pe loc,ex la lama parca se mimeaza ca pun acele borduri,nu inainteaza mai de loc. Verem sa vedem ca intradevar va pasa sí lucrarile avanseaza, nu ne tot mintiti cu nerusinare!

    24
    1
  • Mr. Bombastic, toată lumea vede că nu se lucrează nimic. Vă bateți joc de viața oamenilor cu fumurile voastre și mucii din cap. Oamenii trebuie să trăiască în orașul ăsta. În fiecare zi.
    Ați distrus trotuarele. Nimeni nu mai este în siguranță. Ca să nu mai vorbim că sunt oameni batrâni și bolnavi care-și traiesc poate ultimele zile în mizeria asta intolerabilă. Și nu e o cladire sau o strada pe care s-o izolezi cumva. E tot orașul. Prizonier al unor proiecte tâmpite pentru ca să vă scoateți voi banul gros.
    Ce nevoie era să se sape la 1,3 m pe Grigore Bălan?!! Nu vi-i rușine?! Era drum nou? S-a schimbat categoria drumului? Aiurea! Cel mai simplu e la furat „în groapă”. Cine mai vede la 1 metru câtă piatra, cat nisip sau pământ a fost băgat peste 4 ani. N-avea Gen Grigore Balan portanță de stradă urbană? Chiar credeți că toată lumea e proastă și o să aplaude frazeologia de 2 bani pe care o debitați de fiecare dată?
    Cu ce se va fi îmbunătațit viața oamenilor din Bistrița după ce ați distrus trotuarele bune și strazile bune ca să furați cu sapatura, bordura și pavelele? Cu nimic! În timpul ăsta ați supus tot orașul la stres, zgomot, nervi, poluare, accidente. Ați mâncat ani din viața bistrițenilor și n-ați făcut nimic! Toate lucrările sunt de izbeliște, în afara graficelor, de proastă calitate. O mizerie! Rușine! E mult prea puțin cât o să plătiți la anul!

    56
    7
  • O parcare mare în Piața Mică ar suplini o parte din locurile de parcare distruse în Centru. Această parcare înpreună cu redeschiderea cirucalației auto pe străzile Piața Mică şi Neacşu va readuce vitalitatea în Centru.

    15
    10
    • Parcarea Supraterană Supraetajată Eminescu va rezolva locurile de parcare necesare pentru Policlinică, Liceul Andrei Mureşanu, Poliție, Centru etc…

      18
      4
  • Mai stati o tura pietonilor ca iar trebe modificat proiectu’.Poi nu e necesara si o linie dedicata noilor Springuri electrice cu care se deplaseaza publicul iubitor de cultura din primarie ,springarii adica,la multitudinea de evenimente culturale?

    28
    2
  • Felicitării Primarului Turc , aştemptă noile stați de autobuz din Piața Centrală şi Autobuzele Electrice un lucru foarte bun pentru Centru Vechi şi pentru locuitorii oraşului. Pe lângă transportul cu Autobuzul pe direcția Est- Vest Unirea – Viişoara este necesar un traseu cu autobuze electrice cu conexiune în Piața Centrală pe direcția Nord – Sud între Sigmir şi Jelna.

    16
    31
    • Transportul cu autobuzele pe linia verde nu va fi gratuit va fi plătit tot din banii noştri luați din banii destinați altor lucrări strict necesare oraşului spre exemplu asfaltarea celor 130 de străzi de pământ sau noi culoare de transport auto care să ducă la fluidizarea traficului din oraş. Coana Europa nu ne dă banii , pentru curentul electric, şoferii, revizile autobuzelor piese de schimb etc.

      35
      3
  • Nu vă plângeți.
    Toate sunt proiectele lui Crețu, care a întins cat a putut începerea lor ex centru internodal de tot râsul🙊au cumpărat pământul dintre liniile de cale ferată câțiva mp cu prețul unui apartament.
    N a dat drumul lucrărilor știind că nu mai candidează și la durut fix in kour de ce se va întâmpla iar actualul primar a renunțat la cea mai mare aberație și toți ați sărit pe el.
    Păcat că, continua celelalte inepții pe bani grei când orașul îl străbați in 30 minute dintr-un capăt în altul.
    In loc sa asfalteze străzile de pământ, iluminat public, case pe toate dealurile, haotic, un urbanism de tot circul.
    Să fi achiziționat hala Decebal și transformată într-o piață moderna, locuri de parcare in locul pietei. A făcut o groapă , aceasta investiție nu era necesara.
    A cumpărat ștrandul mecanicii cu milioane grele că sa stea degeaba, terenul falimentarului LDP, mă întreb cine îl sfătuiește, sau este așa încăpățînat încât le stei pe toate.
    Am auzit că amenință funcționării care îl contrazic.
    Ii da afară.
    Bine că și a rezolvat pupincuriștii printr-o organigrama de fațadă.

    19
    3
  • Când am citit că „primarul anunță” mă gândeam că anunță că primarul își dă demisia și face ceva util conunitatii bistrițene!
    Sa va fie rușine că ați făcut din Bistrița un șantier continuu și interminabil.
    Nu fac politica dar abia aștept să vina odată alegerile sa votez orice altceva decât acest primar care și-a bătut joc de noi toți.
    Sper sa fi istorie și la capitolul ‘asa nu’.

  • Un primar incompetent cu camarila de partid in jur..gandire de bugetar si povesti de superstar.
    Problemele de trafic nu se rezolva daca asfaltezi bulevardul si scoti parcarile, o sa fie dezastru

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.