Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea să intervină pe DN 17, la Viișoara, în poziția kilometrică înregistrată în evidențele Poliției Rutiere ca fiind un ”punct negru” ca urmare a numărului de accidente produse în perioada 2015-2019.
Astfel, în vederea sporirii siguranței rutiere precum și a circulației pietonale în zonă, se intenționează amenajarea unui pasaj pietonal subteran pentru traversarea DN 17 în zona km 56+80, în apropierea intersecției DN 17 cu strada Secundară 7, în zona centrala a localității, având în apropiere Biserica Sfântul Nicolae și respectiv Școală Gimnazială nr. 7 Viișoara.
În prezent, pentru traversarea drumului național, este amenajată trecere de pietoni semnalizată și marcată corespunzător (semaforizată cu semafor cu buton cu acționare manuală), de o parte și de altă a acesteia fiind amplasate stații de autobuz, însă construcția pasajului ar fi necesară, potrivit CNAIR, întrucât el va contribui la fluidizarea traficului prin îmbunătățiri în ceea ce privește viteza de călătorie, reducerea numărului de accidente, creșterea conectivității infrastructurii existente, creșterea siguranței rutiere, reducerea emisiilor poluante, reducerea costurilor de operare, etc.
În memoriul pentru obținerea acordului de mediu, se invocă recensământul efectuat în anul 2015, atunci când media zilnică anuală înregistrată în zonă era de 13930 vehicule.
”Această poziție kilometrică, este înregistrată în evidențele Poliției Rutiere că fiind un punct negru ca urmare a numărului de accidente produse în perioada 2015-2019. Realizarea acestui proiect are ca scop reducerii riscului de accidente de pe DN 17, fiind necesară luarea unor măsuri de îmbunătățire a condițiilor de siguranță a traficului rutier și pietonal și reducerea numărului de accidente precum și îmbunătățirea confortului în timpul călătoriei gestionând în același timp reducerea emisiilor de poluanți și impactului negativ asupra mediului”, se arată în documentul depus la Agenția pentru Protecția Mediului.
Valoarea totală estimată a investiției este de 17.281.702,45 lei (inclusiv TVA), iar durata estimată pentru realizarea lucrărilor de construcție este de 8 luni.
Suprafața de teren propusă pentru ocupare definitivă în vederea amenajarii pasajului pietonal este 2317 m2, suprafața terenului aferent pasajului proiectat: cca 500,00 m2. Fiecare acces al pasajului va fi prevăzut cu: lift pentru persoane cu dezabilități, o scara fixă și scară rulantă. Suprafața scărilor va fi antiderapantă, accesele vor fi acoperite.
În galeria foto sunt câteva imagini de arhivă cu accidente rutiere grave petrecute în această zonă.
Hopaaa! Tocmai când credeam că nu mai există capete cu minte în administrație, iată că sunt infirmat. Un lucru cu cap. Doamne-ajută! Bravo gânditorului ; d-apoi realizatorilor !?
Dupa pasajul turcului, trebuie musai si un pasaj lazania. Acum, injuraturile se vor internationaliza, dat fiind deranjul din trafic.
O pasarela metalica supraterana se poate realiza cu o fractiune din costuri si intr-o fractiune din timp. Asa s-ar limita blocarea uneia din principalele intrari in oras pentru cine stie cate luni.
Locatia pare destul de spatioasa pentru o pasarela cu urcari line, poate chiar cu pista de biciclete.
@Radu
cum îți explici că nu funcționează/nu ajută trecerea semaforizată cu buton pt. pietoni?
27.01.2024 Accident (mortal) Viișoara ambulanța fără semnale sonore
(2024) accident din cauza soferului
https://timponline.ro/accident-la-trecerea-de-pietoni-de-la-blocurile-anl-din-viisoara-ce-s-a-intamplat/
(2024) accident din cauza soferului
https://timponline.ro/un-mort-si-sapte-raniti-in-urma-unui-accident-in-lant-pe-dn-17-la-viisoara-foto-video/
(2013)
https://timponline.ro/la-viisoara-va-fi-montat-un-semafor/
Păi și Mis grup ce să facă? Obligat forțat acum trebuie să termine CNLR și groapa din Dcebal. Trec la urmatoarea groapă, cea din Viisoara. Și uite cum mai trec 4 ani de „probleme apărute in timpul execuției”, „recalculare de costuri”, „infiltrații de apă”, „utilități ce nu erau prevăzute”, „modificare de proiect”, etc…
Exact. Rapid, ieftin, fără deranj.