Taxa de mediu nu va fi înlocuită cu o altă taxă, legislaţia în domeniu urmând a fi reformulată în grupul de lucru de la Ministerul Mediului pentru a se introduce un certificat de calitate a aerului.
”Intenţia noastră a fost şi rămâne aceea să facem tot posibilul ca în perioada următoare să degrevăm cât mai mult populaţia de ceea ce înseamnă taxe şi impozite. Plecând de la acest considerent, sigur că nu vom înlocui taxa de timbru pe care am avut-o cu o altă taxă, ci cu un concept pe care începem să-l introducem gradual. În perioada imediat următoare vom pregăti legislaţia aşa cum ea a fost agreată şi cum va fi reformulată în grupul de lucru de la nivelul Ministerului Mediului să introducem acel certificat de calitate a aerului, acele vignete de care s-a vorbit în această perioadă care vor avea un cost redus”, a afirmat ministrul Mediului, Daniel Constantin.
Vicepremierul a susţinut că „acele vignete vor fi o analiză a autoturismelor care vor circula în funcţia de gradul de poluare”: ”Creăm în acest fel cadrul legislativ astfel încât autorităţile publice locale să decidă în perioada imediat următoare – mă refer aici nu la luni, dar probabil la ani – după ce probabil că vor avea şi un sistem de zonare al oraşelor respective, dacă vor introduce o anumită taxă pentru aceste maşini sau nu. Va fi un certificat de calitate a aerului sub formă de ecovignete, acestea vor fi eliberate atunci când maşinile merg să facă inspecţia periodică, costurile vor fi minimale, doar costurile de printare a acestor ecovignete, după care, sigur, prin cadrul legislativ pe care îl vom crea autorităţile publice locale vor fi cele care vor hotărî o eventuală taxă sau nu. În momentul de faţă impozitul pe autoturisme se plăteşte la nivel local şi el se bazează doar pe capacitatea cilindrică. Există o discuţie dacă nu ar trebui ca acest impozit să ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2. Asta e discuţia, nu neapărat că ar creşte sau ar scădea. Astea sunt lucruri care se vor analiza în perioada următoare”.
El a mai spus că „există o directivă europeană care obligă autorităţile publice locale să intervină cu zonarea în funcţie de aglomerările de autoturisme în anumite zone din oraş”: „Dacă vor introduce sau nu o taxă suplimentară, asta va fi la latitudinea lor. În acest moment cred că e important ca prin acele stickere, certificare de calitate a aerului, să certificăm fiecare maşină în parte. Cert este un lucru – nu înlocuim o taxă cu o nouă taxă. Ceea ce vrem să facem este un sistem modern, care există şi în alte state, dar care creează un cadru legislativ la adresa autorităţilor publice locale, care trebuie să se protejeze de fenomenul de poluare”.
Adaugă comentariu