Actualitate

Florin Chereji: Niciodată nu m-am putut gândi la așa ceva. Oare tot noi l-am încurcat pe primar?

”Ce constatăm astăzi: pârtia e gata, dar nu poate fi folosită, chiar dacă vremea e favorabilă. Iar domnul primar se lamentează și ajunge la concluzia că era mai bine să fi făcut o pârtie mai simplă. Exact ceea ce îi sugeram în urmă cu 6-7 ani! Eu recunosc că am fost unul dintre oponenții pârtiei de schi în această variantă, după cum puteți citi aici. Dar niciodată nu m-am putut gândi că un om responsabil sau o instituție responsabilă nu asigură toate condițiile pentru ca pârtia să poată fi folosită: să aibă asigurată alimentarea cu energie electrică la puterea nominală a instalațiilor și să aibă personal autorizat pentru operarea instalațiilor, măcar o lună pe sezon! Oare tot noi, cei ce atrăgeam atenția asupra sumei imense cheltuite, din împrumut bancar, pentru o pârtie destinată pentru 1-2.000 de bistrițeni, l-am încurcat pe domnul primar să solicite din timp avizele pentru branșamentul la rețeaua de energie electrică; oare tot noi l-am împiedicat să trimită personal la cursurile de calificare în meseriile cerute de autorizarea unui telescaun și operarea instalațiilor pârtiei de schi?”, spune consilierul municipal PNL Adrian Florin Chereji.

Primarul Ovidiu Crețu a declarat că termenul rezonabil pentru darea în funcțiune a pârtiei de schi din Wonderland este 15 ianuarie 2017. ”Atât alimentarea cu energie electrică cât și contractarea operatorului sunt probleme pe care eu personal nu le-am anticipat, sunt cu mult mai grele, sunt foarte multe avize, foarte multe condiții care trebuie îndeplinite și n-am reușit. Dacă știam toate lucrurile astea de la început, poate ne gândeam să facem instalații mai mici. Dacă știam aceste lucruri cum trebuie, începeam de acum doi ani ca să putem să finalizăm la început de an. În sfârșit, este o chestiune la care nu am percutat în momentul oportun, dar lucrurile se vor rezolva. Pârtia și ce avem acolo sunt făcute pentru 20-30 de ani, dacă ratăm o lună și jumătate e păcat, ne pare rău, dar până la urmă asta este. Problema cu energia electrică este problema generală de la noi din țară, dacă vrei să faci o investiție trebuie să te rogi pe la toate porțile Electricii să-ți aprobe, după care s-o primească drept cadou ca să o exploateze ei. Asta este legislația, una făcută spun eu de băieții deștepți care știu să jongleze în acest domeniu. Norocul nostru că aici la nivel local avem o relație foarte bună și tot ce s-a putut face de aici am rezolvat, dar sunt niște proceduri extrem de complicate la ei. Constructorul a adus un generator de putere mare ca să pornească pompele și să umple lacul cu apă, să pornească tunurile de zăpadă. Instalațiile practic sunt rezolvate”, a spus Ovidiu Crețu.

Anul acesta, Primăria Bistrița a alocat 7.021.000 lei de la bugetul local și 14.327.000 lei din creditul bancar pentru pârtia de schi din Wonderland (Unirea), care costă în total 23,5 milioane lei, din care s-au făcut în 2015 lucrări de 3.632.000 lei. 961.000 lei costă branșamentul electric. Lucrările de 19,5 milioane de lei (peste 4 milioane euro) sunt realizate de SC Kranz Eurocenter SRL în asociere cu SC Elcompet SRL, echipamentele fiind asigurate de Doppelmayr (Austria). În proiectul pârtiei de schi sunt prevăzute defrişări, nivelări, amenajări, instalaţie de transport pe cablu, construcţie clădiri, instalaţii de producere a zăpezii artificiale, construirea unui post de transformare, lucrări de drumuri şi platforme betonate. Elementele de bază sunt: telescaun fix cu 4 locuri, pârtia propriu-zisă iluminată nocturn, stație de plecare, drum de acces și parcare, bileterie.

La sfârșitul lunii august, Primăria Bistrița anunța că vrea să încheie un contract de colaborare cu un operator pentru deservirea instalației de telescaun a pârtiei de schi, întreținerea pârtiei, instalație de produs zăpada și servicii conexe. 120.000 de lei vor fi folosiți pentru pentru achiziția serviciului de întreținere a pârtiei de schi și deservirea telescaunului de acces pe pârtie. ”Eu cred că operator va fi o firmă din Bistrița care și-a specializat oameni în meseriile cerute. Există și varianta de rezervă ca executantul, firma care a construit pârtia, să facă el operarea timp de două-trei luni”, a spus de curând Ovidiu Crețu.

Telefericul monocablu tip telescaun fix are 4 locuri și este alimentat de o bandă transportoare cu capacitatea de 4 persoane, viteza de deplasare fiind de 2,8 m/sec. Vor fi 57 de scaune. Traseul va fi susţinut de 9 piloni metalici. Accesul pe platforma staţiei se va face pe o scară amplasată la capătul staţiei. Lungimea traseului telescaunului va fi de 1182,71 m, cu o capacitate de 1.200 persoane/h.

Taxa de acces la telescaun este diferenţiată în funcţie de vârstă: între orele 9.00 – 16.00: 1. Persoane adulte: 30 de lei pe zi/ 150 de lei pentru 6 zile, 2. Tineri între 15-18 ani inclusiv şi seniori (peste 65 ani): 20 de lei pe zi / 110 lei pentru 6 zile, 3. Copii pînă la 14 ani inclusiv: 10 lei pe zi / 50 lei pentru 6 zile, 4. Nocturnă (orele 18.00 – 21.00): 20 lei pe zi.

Încasarea acestei taxe de acces telescaun se va efectua de către Direcția Economică – Venituri prin caseria deschisă în cadrul Complexului Sportiv Polivalent Wonderland.

Operatorul care va fi desemnat la licitație va prelua instalațiile de transport pe cablu, de producere a zăpezii artificiale, de iluminat nocturn și clădirile anexe, iar municipalitatea va asigura întreținerea drumului de acces și parcarea, dar și reviziile tehnice ale instalațiilor. Banii din taxele de acces pe pârtie și din închirierea diferitelor suprafețe pentru agenții economici care prestează servicii de alimentație publică vor merge la bugetul local.

Persoanele fără schiuri sau plăci vor avea accesul restricționat pe pârtie, pentru a evita producerea de accidente.

9 comentarii

  • Chereji a facut si inainte opozitie pentru partia de schii dar raul adrian il critica pentru asta , dar a uitat, da si nu votezi nu contezi

    • cum adica nu a votat?
      nu conteaza daca votezi/nu votezi in romania
      atata timp cat iti este ARONDAT un parlamentar care traieste din impozitele tale inseamna ca ai votat!!!!!
      CINE SUSTINE CA CEI CE NU AU VOTAT NU SUNT CETATENI ATUNCI VREAU CA AIA SA NU PLATEASCA IMPOZITE SI NUMARUL DE PARLAMENTARI, CONSILIERI, SA FIE RAPORTAT LA ….prezenta la vot!
      adica doar 40% parlamentari
      si doar 40% consilieri locali
      adica chereji ar trebui sa mai stea doar sa comenteze …pe aici

  • Buna dimineata, Domn Primar!
    V-ati trezit,ati crezut ca le stiti pe toate si le faceti din ambit! Nu va lasa legile si procedurile inventate de guvernati ca dvs.?! Trebuiau sa le stie onor functionarii Primariei ,care sunt platiti boiereste, alesi pe spranceana ,specialisti unul si unul, si care va periaza zilnic cat de bun si priceput sunteti.
    Trece iarna asta ,vor trece si altele, cheltuiti banii pe investitii aiurea, in loc sa reparati strazile si trotuarele, sa imbunatatiti comunicarea intre Serviciile Primariei, printr-un sistem de management integrat al informatiei, nu sa umble de nebuni contribuabilii bistriteni de la o cladire la alta, sa fie curatate strazile de zapada si gheata, nu sa ne rupem picioarele si mainile cand mergem pe jos in orasul european Bistrita.
    Sanatate si nu uitati bistriteni pe cine ati votat, asa ca suportati!

  • Tocmai de aceea sustin ca pentru investitiile care trec peste un prag precum si cele pentru care se angajeaza un imprumut consistent ar trebui organizat un referendum fie el si consultativ. Online, simplu si cu costuri extrem de mici.

  • ar fi interesant de stiut care este procedura de a organiza un referendum in care sa facem ceva concret: sa ne adunam sa-i dam un sut in fund sau macar o palma peste obrazul gros primarului.
    ca degeaba tot comentam pe la colturi, pe om il doare-n basca, se plimba pe la vatican crezand ca o sa dea mana cu papa.

  • AM FOST SI MAI SUNT INCA UN SUSTINATOR AL PRIMARULUI OVIDIU T. CRETU.AM FOST DE ACORD IN TOTALITATE CU PARTIA DE SCHI CONSTRUITA PE DEALUL COCOSULUI.ANUL TRECUT AM AM AVUT UNELE INDOIELI CA NU VA FI FRIG,ZAPADA ,IARNA IN GENERAL.ACUM CAND AM VAZUT CA AVEM TOATE CONDITIILE METEO,DAR NE INECAM LA MAL ,CA NU AVEM O FIRMA SPECIALIZATA CU AVIZE ISO ,ISCIR, ETC.
    CE A PAZIT SC COMELF ,CA DIN PRIMAVARA LUI 2016 INREGISTRA ACESTA FIRMA SI SPECIALIZA PERSONALUL NECESAR.AM IMPRESIA CA DOMNUL STOIAN A INCEPUT SA IMBATRANEASCA.PUNETI DOMNULE PRIMAR BICIUL PE FETELE DE LA ACHIZITII CA NU FAC NIMIC.NIMIC.NIMIC.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.