Profitul net a fost influenţat negativ şi de situaţia economică nefavorabilă. În 2012, Teraplast va continua procesul de optimizare operaţională, cu un accent mai puternic pe profitabilitate, se arată într-un comunicat al companiei.
Cifra de afaceri netă: 209.054.000 lei (în 2011 a fost 212.747.000 lei).
Această scădere din 2011 va fi compensată în 2012 prin creşterea segmentelor de business de bază ale Teraplast, cum ar fi vânzarile de profile de tâmplarie, care au crescut cu peste 30% faţă de anul 2010, vânzărilor la export a ferestrelor şi uşilor comercializate sub marca Teraglass (care au crescut cu 20% faţă de anul 2010) dar şi a vânzarilor de termoformate şi rotoformate care au înregistrat creşteri importante. Compania Teraplast exportă în principal în reţele DIY din Austria, Germania, Slovenia, Croaţia şi Ungaria.
Creşterile cu costul materiilor prime şi materialelor (4,5%), şi cu utilităţile (8,6%) au fost compensate într-o bună măsură prin reducerea cheltuielilor cu personalul (14,1%), şi a cheltuielilor cu mărfurile (4,7%).
Rezultatul net negativ de 9,5 milioane lei a fost de asemenea influenţat de cresterea cheltuielilor cu dobândă în 2011, cu aproximativ 29% (2,2 mil. lei), în timp ce cheltuielile nete cu diferenţele de curs, au scăzut cu aproximativ 42% faţă de anul 2010 (la valoarea de 1 mil. lei). Restructurările operaţionale implementate în cursul anului 2011, dar şi programul de investiţii pentru dezvoltarea liniilor de business de bază crează premizele revenirii la valori pozitive în perioada imediat următoare.
Datoriile totale ale societăţii s-au diminuat cu circa 7,8 mil. lei iî special pe fondul reducerii datoriilor comerciale cu peste 29% şi a reducerii datoriilor către bugetul statului. Datoriile către instituţiile financiare au crescut cu circa 15% faţă de decembrie 2010, ca urmare a refinanţării unor proiecte de investiţii.
Ştefan Bucătaru, directorul general al Teraplast, a declarat că anul 2011 a fost încă sub influenţa nefavorabilă a situaţiei economice internaţionale.
”În acest context lichiditatea a fost la un nivel redus şi, mai mult decât atât, am avut de-a face cu un caracter extrem de volatil al preţului materiilor prime şi al cursului de schimb valutar. În ciuda mediului economic, vânzările s-au menţinut la nivelul anului 2010, iar prin introducerea unei politici conservatoare cu privire la managementul resurselor financiare şi de acordare a creditului comercial am reuşit să reducem gradul general de îndatorare a companiei şi expunerea faţă de o bază de clienţi cu un grad de incertitudine crescut. Anul trecut am finalizat şi relocarea facilităţilor administrative din Bistriţa în Parcul Industrial Teraplast, astfel că am avut posibilitatea de a valorifica o parte din activele real-estate eliberate şi să aducem în companie un plus de lichiditate. Resursele financiare atrase vor fi folosite pentru investiţii în optimizarea operaţională şi creşterea competitivităţii Teraplast.Vom continua să creştem prudent, cu accent pe profitabilitate şi pe controlul costurilor. Suntem încrezători că ne putem atinge obiectivele strategice pentru 2012”, a spus Bucătaru.
Adaugă comentariu