Consiliul Local Bistrița s-a întrunit în ședință de îndată ca să aprobe acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru realizarea proiectului ”Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului.
Prin Hotărârea adoptată de CL cu 19 voturi ”pentru”, primarul Bistriţei este împuternicit să semneze acordul de parteneriat și să colaboreze cu CNAIR ”pentru susținerea procesului de selecție a modului de interconectare a municipiului Bistrița la aliniamentul Autostrăzii Nordului (Lot 2, Bistrița – Vatra Dornei), a identificării eventualelor constrângeri la nivel local, a emiterii cu celeritate a avizelor și certificatelor de urbanism necesare, după caz, a facilitării accesului proiectantului care implementează contractul de prestări servicii de proiectare pentru lotul 2 al Autostrăzii Nordului pentru realizarea studiilor de teren, precum și a oricăror altor activități necesare în scopul proiectului”.
Varianta ocolitoare a municipiului Bistrița este parte componentă a Lotului 2 din Autostrada Nordului, Bistrița – Vatra Dornei, pentru care în 10 martie s-a semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate, inclusiv studiului geotehnic.
Prima etapă, cea a studiului de fezabilitate, va fi realizată de CNAIR, iar etapa a doua, cea a proiectului tehnic și a lucrărilor, de către municipalitate cu susținere financiară de la CNAIR prin POIM 2021-2027.
Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 2, Bistriţa – Vatra Dornei, este SC EXPLAN SRL din Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.
În vederea semnării contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 1, Baia Mare – Bistrița, se așteaptă soluționarea contestației depuse după desemnarea câștigătorului procedurii de achiziție publică.
În 27 octombrie 2020, Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a aprobat legea privind realizarea Autostrăzii Nordului pe traseul Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava. Președintele Klaus Iohannis a promulgat legea în 20 noiembrie 2020. Conform legii, ”acest obiectiv se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
Care este varianta de ocolire pentru care s-a semnat acordul ? Sau s-a semnat un acord pentru stabilirea variantei de ocolire ? Dupa cum stie eu , inca nu exista o varianta de ocolire .
S-a semnat acordul ca e de acord sa se semneze contractul pentru studiile necesare si sa se faca plata de milioane de euro
Ce solutie va trebuie?
Acum se stabileste doar faltul e OPORTUNA SI NECESARA INVESTITIA!
Super, Singurul traseu posibil pentru noua Variantă Ocolitoare a Bistriței fiind pe lângă localitățile Monari- Jelna.
SINGURUL care a facut ceva in acest sens este fostul deputat PMP Ionut Simionca. El a facut legea care obliga Guvernul sa construiasca autostrada, iar ca parte componenta sunt variantele ocolitoare pentru fiecare oras pe care-l tranziteaza. Deci VARIANTA OCOLITOARE A BISTRITEI se va construi datorita lui Ionut Simionca