Actualitate

Proiect pentru înfiinţarea Centrului naţional de informare şi promovare turistică Bistriţa

Primăria Bistriţa intenţionează să depună un proiect cu finanţare europeană de reabilitare a clădirii din Piaţa Centrală, în scopul înfiinţării unui Centru naţional de informare şi promovare turistică, având ca obiective creşterea numărului de vizitatori şi promovarea inclusiv online a oraşului şi a României în general ca destinaţii turistice. Centrul de la Bistriţa va fi inclus în reţeaua naţională.

Pe agenda Consiliului Local de miercuri 18 decembrie se află aprobarea indicatorilor tehnico-economici şi cheltuielilor legate de proiectul ”Centrul naţional de informare şi promovare turistică Bistriţa – vector al creşterii atractivităţii turistice locale şi naţionale”, în vederea solicitării finanţării prin Programul Operaţional Regional 2007-2013. În acest sens, va fi reabilitată clădirea Primăriei din Piaţa Centrală nr. 4, lucrările urmând să dureze doi ani.

Actualul spaţiu pentru birouri va deveni Centru de informare şi promovare turistică dotat cu sală de conferinţe, spaţii de informare şi promovare, spaţiu expoziţional, pereţi expoziţionali glisanţi, monitoare pentru rularea spoturilor de promovare, infodesk, etc.

Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional a lansat un nou apel de proiecte, cu depunere continuă, în cadrul domeniului major de intervenţie 5.3. ”Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”. În cadrul acestui apel se pot depune cereri de finanţare pentru proiectele care vizează crearea şi dotarea centrelor naţionale de informare şi promovare turistică.

Valoarea cererii de finanţare poate fi de maxim 330.000 de lei, în cazul proiectelor de dotare a centrelor naţionale de informare şi promovare turistică, respectiv de maxim 630.000 de lei, pentru proiectele care urmăresc construcţia sau reabilitarea clădirilor care vor adăposti astfel de centre.

Primăria Bistriţa doreşte să depună un proiect de reabilitare a clădirii din Piaţa Centrală, în scopul înfiinţării Centrului naţional de informare şi promovare turistică, al cărui obiectiv general îl constituie creşterea atractivităţii ca destinaţie turistică, în vederea promovării potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: crearea şi dotarea centrului şi includerea acestuia în reţeaua naţională de centre de informare şi promovare turistică; creşterea numărului de turişti în Bistriţa (numărul vizitatori ai CNIPT Bistriţa se estimează să fie de peste 50.000 până la finalul anului 2015); crearea unei baze de date cu informaţii turistice, în vederea promovării online a oraşului şi a României ca destinaţii turistice (numărul vizitatorilor unici ai site-ului care va găzdui baza de date cu informaţii turistice se estimează să fie de peste 100.000 până la finalul anului 2015.

Crearea CNIPT Bistriţa şi a bazei de date cu informaţii turistice corespunde obiectivului specific al domeniului major de intervenţie 5.3 – „Instituirea unui sistem integrat şi informatizat al ofertei turistice româneşti”. În urma implementării proiectului, CNIPT Bistriţa va fi inclus în reţeaua naţională de centre de informare turistică. La fel se va proceda şi cu baza de date cu informaţii turistice, care va fi racordată la sistemul naţional informatizat de informare şi promovare turistică. Nu în ultimul rând, realizarea obiectivelor specifice ale proiectului vin în întâmpinarea primului obiectiv specific al domeniului major de intervenţie 5.3 – ”Promovarea potenţialului turistic românesc prin îmbunătăţirea imaginii de ţară, cu scopul de a promova România în străinătate şi de a creşte atractivitatea sa pentru turism şi afaceri”.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.