Actualitate

CNAIR a aprobat studiile pentru cele patru pasaje pe DN 17 în Bistrița

Comisia Tehnico-Economică din cadrul CNAIR a aprobat studiile de fezabilitate pentru cele patru pasaje denivelate subterane ce vor fi construite pe DN 17, în cele mai aglomerate puncte de trafic din Bistrița.

Cele patru pasaje rutiere pentru care s-au aprobat studiile de fezabilitate sunt:

  • DN 17 – intersecție cu Varianta de Ocolire (zona Petrom Viișoara) – sens giratoriu suprateran (valoare: 86.511.046 lei)
  • DN 17 – intersecție cu acces zona Altex – semaforizare (valoare: 57.254.252 lei)
  • DN 17 – intersecție cu acces Kaufland și Cibela – semaforizare (valoare: 58.485.856 lei)
  • DN 17 – intersecție cu DN 17C (strada Lucian Blaga) – sens giratoriu suprateran (valoare: 57.001.983 lei)

”Încă un pas trecut cu bine în drumul spre modernizarea infrastructurii rutiere și fluidizarea traficului din municipiul nostru. Mulțumesc echipei CNAIR pentru sprijinul acordat și pentru profesionalismul cu care gestionează acest proces. Mulțumesc domnului Adrian Costea, administratorul public al municipiului, și echipei de proiectare care au fost alături de mine astăzi la susținerea proiectelor în Comisia Tehnico-Economică”, a menționat primarul Gabriel Lazany.

Aceste investiții sunt finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pentru fiecare pasaj va fi organizată o licitație separată, cu un termen de o lună pentru proiectare și șase luni pentru execuție. Obiectivul este ca toate cele patru pasaje să fie finalizate până în august 2026.

23 comentarii

  • Nu știu cât vor ajuta. Dar gropile alea vor urâți zona pentru întotdeauna. Dacă așa vrea Lazany, cine îl poate opri?

    45
    11
    • Și, totuși, ar putea ieși ceva frumos dacă ar merge prin subteran între Altex și Lidl. Sau chiar până la intersecția cu Lucian Blaga. Dar, na, mulți bani pentru puțin.

      14
      6
  • Pe Calea Moldovei pânza freatică este sus și vor fi probleme mari cu apa. Se va intampla ceva similar cu pasajul din Decebal. Vor fi pline cu apa si pompele nu vor putea face față. Cea mai proasta idee posibilă

    46
    5
  • De ce sa mai cheltuiesti bani cu organizarea licitatiilor, plata membrilor comisiilor si altele asemenea daca sunt cunoscuti deja castigatorii?

    21
    1
  • O porcarie! Baga doua benzi sub pamant ca sa ce? Nu vor imbunatati cu nimic fluenta traficului care in realitate nici nu e in mare suferinta. Un moft pe bani multi ca sa mareasca profitul firmelor de casa. Gicu are dreptate. Zona va fi uratita definitiv si va fi si mai neprietenoasa cu pietonii. In plus desenele sunt inselatoare pentru ca nu prezinta gropile de la Altex si Kaufland in succesiunea lor ca sa se vada toata uratenia.
    Cea de la Viisoara…cu totul inutila!
    Desigur coalitia psd-pnl vorbeste singura. Doar ei se aud si se lauda cu isprava lor: Nici un contraargument, nici o opinie contrara nici o critica nu poate fi auzita.
    Despre studii de ímpact, studii de fezabilitate, nici nu poate fi vorba. Totul e o gluma pe bani multi cu efecte nefaste. Doar sa spargem multi bani. Si au venit cu mizeria asta fix inainte de turul 2 ca sa umple lumea de scarba. Mizerabil!

    35
    9
    • Corect
      Domnii stimati politicieni tot nu au inteles starea care a generat aceasta situatie.
      Din imagini se vede foarte clar ca nu este latime suficienta pt a realiza aceste artere.
      Doar daca se desfinteaza trotuarele si pietonii sa stea acasa.
      Acele sapaturi au niste ziduri de sprijin care nu au grosimea unui perete de sufragerie.
      Continua sa persevereze in promovarea acelorasi proiecte inutile pentru majoritatea populatiei dar foarte utile pentru aranjamentele lor.
      Lumea s-a saturat sa nu dea nimeni socoteala pt toate ineptiile care le pun in practica acesti politicieni numiti administratori ai bunurilor noastre comune.

      22
      2
  • Mai bine ar face o pasarelă cum e aia de la intrarea in Cluj-Napoca (dinspre Apahida).
    Dar dacă nu poți să îngropi banii, n-au cum să iasă comisioanele, nu-i așa.
    Si nici nu faci praf traficul ca să te înjure toată lumea care va sta cu orele blocată în trafic.

    20
    2
  • nu se va rezolva nimic. si acum problema e la sensul cu Lucian Blaga, dupa benzinarie din 2 benzi se fac una si acolo e blocajul. din imagi=nile de mai sus , dupa Mol, tot 1 banda va merge in Unirea, deci …….

    21
    4
  • Toți care vă dați cu părerea, mergeți și stați acolo în orice zi de la ora 16-18 .
    Ce sa mai zici in zile de sărbătoare religioasa cand orașul de umple de vizitatori care cică sarbatoresc că e păcat să lucrezi dar aglomereaza și stresează magazinele și orașul cu aceasta practica nesăbuită

    6
    32
    • E o aiurela ….nu se va fluidiza nimic…EXACT CA IN DECEBAL…lucrare de ….DAT DE LUCRU LA BAIETII DESTEPTI

      18
      2
    • @localnic Cum adică ” stresează ” magazinele că tuturor magazinelor le place să aibă câţi mai mulţi clienţi şi să vândă cât mai mult ?!

      Sunt şi excepţi magazinele din Centru Vechi care preferă să dea faliment decât să fie stresate de clienţi 😂

      25
    • Corect Centura pe lângă Budac va rezolva circulația aglomerată din oraş însă am îndoieli că acest primar va reuşi să o facă că văd că este preocupat mai mult de lucruri mărunte decât de lucrurile urgente strict necesare .

      18
  • Ia priviți la ăla din poză, de intrarea spre Viișoara!
    Ce fluidizează ăla??? Pe sensul principal se fac două benzi pe sens la intrarea în sensul giratoriu, benzi care se reduc imediat după ieșirea din sensul giratoriu la o bandă.
    Cum poate să fluidizeze chestia asta circulația? La ce servește că cei care merg înainte trec pe sub sensul giratoriu ca să aștepte imediat după ieșire intrarea în circulația pe o bandă a celor care vin pe sus?
    O aiureală absolută!!

    20
    20
  • Cele patru pasaje rutiere subterane nu rezolvă problema fluidizării traficului de pe traseul DN 17, care traversează orasul Bistrița.
    Pentru descongestionarea circulatiei auto este nevoie de mai multe „coridoare de mobilitate” care să traverseze orasul pe lungime, adică pe directia est-vest si care să facă legatura cu intrările in Bistrița dinspre Unirea si Viisoara sau Sărata. Una din aceste rute este coridorul aferent râului Bistrița denumit „Linia albastră” care face legătura intre Sărata si Unirea despre care se vorbeste de multă vreme fără să se facă ceva concret. In plus această rută poate fi conectată si cu centrul istoric al orasului Bistrita. Această conexiune s-ar putea realiza prin inchiderea inelului central de circulatie format din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar mai fi necesară doar prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru a face legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit “Podul Stadionului” sau „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Chiar dacă traseul „Linia Albastră” trece pe la poalele pădurii Codrișor unde este preconizată amenajarea unei zone de promenadă, există posibilitatea lărgirii străzii Codrisor prin construirea unui zid de sprijin la poalele pădurii care să delimiteze ampriza drumului, pe o lătime care să includă 2 benzi de circulatie, plus piste pentru biciclete si promenada pe malul râului. Singurul punct de gâtuire a circulatiei ar fi in zona grupului de hoteluri Select, Cora si Codrisor, dar si aici există posibilitatea ca dinspre Podul Budacului circulatia pe strada Codrisor să se facă pe un singur sens până in fata hotelului Codrisor, urmând ca iesirea spre Podul Budacului să fie amenajată pe malul râului, pe strada Victor Onisor. In acest sens există un proiect mai vechi pentru amenajarea malurilor râului Bistrita pe la poalele padurii Codrisor, pe portiunea dintre podul Budacului si podul Jelnii :
    (Vezi: https://zupernews.wordpress.com/2013/06/06/codrisor-hill-p-u-z-bistrita-dealul-codrisor/)

    35
  • Ideea – proastă – este tot ce a produs domnul primar în 8 luni d e mandat. La orizont se profilează o nouă ”gherlă” comparabilă cu pârtia crețului.
    Ăștia numai atâta pot, sau au interese pe care le vor ascunse?

    11
    1
  • Latimea dintre marginea șoselei si linia proprietatii private ale cetățenilor, cel putin in Viișoara, nu permite largirea soselei. Acest pasaj va fi exact ca si cel din Bl. Decebal total inutil, fără niciun randament decat in buzunarul inițiatorilor. Vedem celebrul proiect, in sens negativ, partia lui Crețu. Iar calitatea lucrarilor va fi sub orice critica, asta stie toata lumea.

    10
  • Pana nu avem minim 2 culoare cu 4 benzi care sa traverseze orasul nu o sa se rezolve nimic. Pasaje cu o banda pe sens ? Eu nu am mai vazut..
    Oricum pana nu se fac 4 benzi in unirea si viisoara nu se rezolva nimic.
    Pe calea moldovei era mult mai util crearea unor ‘aripi’ suplimentare de intrare / iesire in cele sensuri

    3
    31
  • Până termini drumul cu 4 benzi, se vor înzeci mașinile și vor trebui 6 benzi. Până terminam parcările etajate, se vor înzeci mașinile și vor trebui alte mașini. Este evident că nu asta e soluția. TOATE țările europene știu asta de 50 de ani, numai noi ca ciobanii cerem parcări în centru și alte chestii primitive. Copiați soluția de la țările care au rezolvat deja problema: descurajarea folosirii mașinii prin transformarea unor zone extinse în zone pietonale (vezi Paris, doar în acest an au transformat încă 500 de străzi pietonal și au desființat 20.000 locuri de parcare), îngustarea drumurilor, desființarea parcărilor, triplarea impozitelor și a taxelor de parcare, transport în comun gratuit.

    5
    6
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.