Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA anunță demararea investigațiilor de teren pe traseul drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, Lot 2 Bistrița – Vatra Dornei: măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificare și curățarea terenurilor de muniții neexplodate, evaluarea terenurilor în vederea permiterii accesului pe proprietate pentru acest obiectivul de investiție.
Pentru realizarea acestor studii de teren, conform Legii 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, articolul 16, proprietarii și deținătorii cu orice titlu ai imobilelor situate pe culoarul de studiu și expropriere sunt obligați să permită accesul pentru realizarea investigațiilor de teren necesare pentru elaborarea studiului de fezabilitate.
CNAIR le solicită cetățenilor ce dețin cu orice titlu imobile situate de-a lungul coridorului și în cadrul zonelor studiate să permită accesul echipelor tehnice și utilajelor acestora pentru efectuarea în bune condiții a măsurătorilor topografice, a studiilor geotehnice, a studiilor arheologice și a oricăror operațiuni necesare studiului de fezabilitate.
Perioada de realizare a tuturor studiilor de teren se întinde până în 31.12.2023.
Studiile de teren se vor realiza pe raza comunelor Livezile, Josenii Bârgăului, Prundu Bârgăului, Tiha Bârgăului și Lunca Ilvei.
La nivelul județului Bistrița-Năsăud s-a format un grup operativ de lucru, format din reprezentanți ai Consiliului Județean, Inspectoratului de Poliție Județean, Direcției Silvice, Gărzii Forestiere, Agenției pentru Protecția Mediului și reprezentanți ai UAT-urilor, pentru sprijinirea realizării lucrărilor privind studiile geotehnice, studii arheologice și lucrările de deminare.
Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului Bistriţa – Vatra Dornei este SC Explan SRL din Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.
Studiul de fezabilitate pentru realizarea drumului expres între Bistrița și Vatra Dornei ar putea fi gata în toamnă, iar în această vară se va desemna, cel mai probabil, și câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate al tronsonului Dej – Bistrița. Varianta de ocolire Bistrița este parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului la municipiul Bistrița. Traseul propus pentru centura Bistriței este Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.
Super, Este un drum mult așteptat de locuitorii din județul BN. Singurul traseu posibil pentru nou centură a Bistriței este pe lângă Jelna și Monari.
Intersecția care asigură intrarea în Bistrița trebuie realizată mult mai interior spre Cocoșu unde este loc suficient pentru a asigura bine toate conexiunile.
Bun să înceapă lucru cât mai repede.
Vorbești prosti, postac plătit! Ai fost la pas de la Ghinda spre Livezile? E nenorocire! E mult mai ok pe la Slătinița spre Blăjeni. Dar mno, afacerile pesediste sunt prin sud și ei te plătesc.
În ieșirea de pe lotul Vatra Dornei- Bistrița trebuie adăugată și o conexiune cu o stradă magistrală care să se conecteze cu strada Valea Ghinzi pe lângă Aerodrom. Altfel se va în viitor se va ieși foarte greu din zona Cocoșul fiindcă străzile din Unirea sunt foarte înguste și se vor bloca și respectiv podul dintre str. Aerodromului și Unirea este extrem de îngust plus că se face brusc 90′ la ieșirea de pe pod în Unirea.
Da, Linia Albastră trebuie făcută până în DN17 între Unirea și Livezile altfel Unirea va fi blocată complet.
https://timponline.ro/linia-albastra-in-linie-dreapta-s-a-scos-la-licitatie-proiectarea-celor-sapte-obiective-propuse/
Referitor la Linia Albastră este necesar realizarea un pod peste râul Bistrița între străzile Zăvoaie și Simpozionului ( lângă groapa de gunoi ).
Unde poate fi vazuta harta completa cu viitorul traseu al drumului?
Multumesc
https://portalbn.ro/portal/bistrita-nasaud/portal.nsf/AllByUNID/202CD275F672B1C2C225885C003B51D8/$FILE/Anunt%20public%20privind%20demararea%20investigatilor%20de%20teren%20LOT%202%20%20Bistrita-Vatra%20Dornei.pdf
https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19
Singurul lucru valoros al Bistriței este zidul Cetății. Eliberați zidul din gratiile de închisoare și opriți accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutarul, aceste străzi sunt doar pentru pietoni și bicicliști.
…catre Primarie.
Care este situația cu lotul Dej-Bistrița pe care este inclusă și viitoare Centură a Bistriței ?
Majoritatea Bistrițenilor sunt interesați de acest lot.
N-ați citit până la capăt articolul sau doar vreți să faceți pe interesantul?
”în această vară se va desemna, cel mai probabil, și câștigătorul licitației pentru realizarea studiului de fezabilitate al tronsonului Dej – Bistrița”.
@ T, Nu, Mă refeream la expresia ” cel mai probabil ” ?! Prin alte țări se spune că din data cutare se va circula pe Autostrada … la noi însă este ” cel mai probabil ” doar pentru un amărât de studiu de fezabiliate și nu pentru finalizarea autostrăzii.
Va faceti iluzii….indepartate.
In urma realizarii studiului de fezabilitate, proiectantii care vor lua o caruta de bani, vor ajunge la concluzia ca e necesara si oportuna aceasta investitie , concluzie la care bistritenii au ajuns acum 10 ani.
Peste patrh ani va incepe proiectarea si poate peste 10 ani o sa inceapa executia. Daca nu sunt poduri de realizat in 20 de ani puteti circula…cei ce mai ramanesti in viata de veti scapa de moarte, pandemii, razboaie…etc
Io, sigur, nu apuc!😥
Tătarii de pe valea Bârgăului nu dau nimica la expropriere așa ca n-o sa vadă în curând drum de viteză și merg mai departe cu căruță probabil peste următorii sute de ani se mai civilizează ?
Noi nu suntem roboți, să știți. (Redacția Timp Online)
Dupa un razboi atat de lung multi viteji postaci se inseamna pacilea, fara sa isi fi adus vreo contributie notabila in acest sens.
Reamintesc celor cu mintea scurta ca datorita marii inclestari intre Primarul trecut OTC si ONG. BISTRITA CIVICA adica o mana de luptatori si inimosi bistriteni curati, s-a castigat razboiul CENTURII si traseul ales a fost indicat in prima faza doar de BISTRITA CIVICA impreuna cu altul pe la nord prin Viisoara.
Totul e bine ca s-a finalizat asa, si impreuna cu inca 4.600 de semnaturi adunate de la strasnicii bistriteni in premiera locala un ONG zdrobeste aroganta unei foste administratii pesede si a adus sugestiile cele mai bune recunoscute in final si de Guvern si de CNAIR.
Am facut doar o trecere in revista de bun simt asa ca sa se stie ca 20 de cetateni civici din 90. 000 cati are municipiul au casigat pentru tot orasul si stradania noastra a dat roade.
Respect BISTRITA CIVICA !!!
Pentru ecologistu cu cabană, război atât de greu pe care voi la-ți pierdut vă reamintesc că voi ați pierdut toate procesele.
Bălane voi ați propus prostia de pasaj Tărpiul care îi va bloca pe cei ce locuiesc pe strada Tărpiului și în blocul Dalas. Eu în locul tău nu aș ma ieși din casă de rușine !
” Fără o Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistrița va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și lume ”
Pentru dezvoltarea orașului și județului este neapărat nevoie de un Aeroport Internațional. În curând Brașovul va avea un Aeroport pe când noi nimic !
Domnule Bistrițean, cel mai probabil în jurul datei alegerilor locale și județene.
Cum vreți să câștige din nou alegerile dacă nu cu centura?
Asta este promisiunea cea mai mare și au tergiversat până în campania electorală.